Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Navy schreef:Hai Arjan,
Schapenvacht/lamsvel zweet wel, maar verstikt niet, ze hebben dus niet zo gek veel last van die warmte. Bovendien zijn ze vaak in 'zadelvorm', dus bedekken ze maar iets meer dan je zadel zou doen. Het nadeel van vacht is dat het dik is en dus je zadel wat smaller kan maken. Ik vind ze zelf erg fijn.
Zelf rijd ik graag met mijn Studone Clim-on pad, die zijn ook ideaal en drogen bovendien heel wat sneller dan bonte dekjes. Ze zijn ook makkelijker te wassen. Verder zijn Polypads prettig, maar gewone katoenen dekjes die niet schuren en goed blijven liggen voldoen net zo goed als je zadel goed ligt!
Een Barefoot kan, als het goed ligt op je paard, prima zo'n eerste jaar en in de klasse I. Uiteindelijk zal ik persoonlijk gaan kijken naar iets met boom ivm drukverdeling.
Qua zitting kun je het zo gek maken als je wilt. Gel gaat zweten en is zwaar. Bont is vervelend als je in een regenbui terecht komt. Cal Rei heeft nu ook seatsavers (greendistance.nl).
Succes!
en hopelijk heb je dan minder last. AlexVB schreef:Ik hoor over de Cal Rei dekjes veel goeds. Maar deze vallen in de duurdere prijsklasse. Je schijnt er wel erg lang mee te doen en sommigen gebruiken er maar 1 van tijdens hun endurance race.