Paard met patella fixatie ooit endurance rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mamavrend

Paard met patella fixatie ooit endurance rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 10:46

Ik ben altijd een recreatieve rijdster geweest maar toen ben ik me eens gaan verdiepen in Endurance wauw dat lijkt me geweldig.
Nu heeft mijn paardje patella fixatie zou ik ooit met hem endurance kunnen rijden op den duur?
Ik heb geen tijd hoor mag van mij ook wel 2 jaar duren, hij is nog maar 4.
Voor hem lijkt me het ook geweldig want hij mag graag door de bossen ed lopen.
Nu is het wel zo dat als erg weinig met hem getraind wordt juist meer last heeft. Nu is het zoals ik er nu over denk niet de bedoeling dat we ik weet niet hoeveel wedstrijden rijden per jaar maar op den duur 2 a 3 wedstrijden.
Als het niet kan houd de Endurence voor mij op dan blijf ik recreatief rijden met mijn vriendje ;)

Endurancedfw

Re: Paard met patella fixatie ooit endurance rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:09

Mijn shetlander heeft ook patella fixatie en daarmee heb ik mendurance klasse 3 gereden. Juist doordat hij kilometers maakte ontwikkeld hij een betere bespiering achter waardoor hij er nog nauwelijks last van heeft. Sinds hij door het leven gaat als recreatiepony heeft hij vaker last van zijn knie.

mamavrend

Re: Paard met patella fixatie ooit endurance rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 23:01

Oké ben blij om tehoren dat het dus wel mogelijk is.

Hoop dat het weer een beetje redelijk blijft nu en we lekker aan het lessen kunnen dan.
En wie weet volgend jaar ;)