hoi, ik wil me graag inschrijven voor de encurance in renkum (zuiderveluwerit)in de kennismakingsklasse. alleen in het topic 'lees dit aub voor als je nieuw bent' staat het volgende: En als ik nou in de kennismakingsklasse wil starten? Dan hoef je het bovenstaande allemaal niet te doen. Sterker nog: als je in de kennismakingsklasse wilt rijden, dan mag je zelfs geen lid zijn van de KEV. Je kunt kennismakingsklasse rijden zonder enige KNHS-registratie. Je hoeft je dus niet druk te maken om combinatienummers, paardnummers en persoonsnummers. Bij je inschrijving is een KNHS-dagstartkaart inbegrepen. Dat regelt de organisatie, daar hoef je zelf verder niets voor te doen. Kennismakingsklasse mag je 1x per jaar rijden en maximaal drie keer in totaal. maar op de site staat: de startpas vervangt vanaf 1 januarie 2012 de startkaart dus ik snap het even niet meer. kan iemand mij uitleggen: heb je voor de kennismakingsklasse nou wel of niet een startpas van de knhs nodig?
Die info is verouderd.. Moet wel een lidmaatschap van de KNHS hebben. Kan via een ruiterbewijs, lidmaatschap andere vereniging of rechtstreeks bij KNHS. Maar je hebt inderdaad GEEN startpas nodig
Reusje0504
Geplaatst: 24-02-13 15:13
Volgens mij moet je lid zijn van de endurance vereniging (DER). Daar krijg je een lidnummer en dan kan jeje inschrijven. Een startpas hoeft idd niet:)
Edit: als je lid bent van de der dan automatisch ook van de knhs
Nee, je hoeft NIET lid te zijn van de KNHS endurancevereniging om Kennismakingsklasse te starten. Maar als je dat wel bent mag het ook. Voorheen mocht je geen KMK starten als je lid was nl.
Je mag tegenwoordig ook onbeperkt kennismakingsklasse starten, dus niet meer 1 keer per jaar met een maximum van 3 keer. De kennismakingsklasse is gelijk aan de impulsrubriek in andere disciplines; de rubriek waarin je mag starten als je geen startkaart voor die discipline hebt. En in het geval van endurance moet je voor klasse 1 ook lid zijn van de KEV, maar dus niet voor de kennismakingsklasse.
ik snap het eigenlijk nog niet zo goed. ik hoef dus geen lid te zijn maar bij een inschrijfformulier staat dat je je knhs nummer moet geven. en andere nummer, kan iemand mij aan de hand van een inchrijvingsformulier wat meer uitleg geven?
Attitude
Geplaatst: 24-02-13 21:36
Als je lid bent van de KNHS heb je een lidnummer, die vul je daar in. Je moet dus lid zijn van het KNHS dmv of startpaslid/jurylid/verenigingslid-niet rijdend lid, maar je hoeft dus niet lid te zijn van de Endurance vereniging.
Voor starten kennismakingsklasse -> lidmaatschap KNHS (rechtstreeks of via ruiterbewijs/FNRSpaspoort) Voor starten alle klasses -> lidmaatschap KNHS endurancevereniging + startpas KNHS