Hartslagmeters / endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Hartslagmeters / endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 14:39

Hoi :wave:

Ik ben opzoek naar een niet al te dure hartslagmeter, ik had deze gezien: http://www.hippogriff.nl/catalog/produc ... kj068053j5 Zou dat wat zijn? Iemand hier evaringen mee?

Daarnaast ben ik benieuwd wat een normale hartslag is in rust voor een Arabier / NRPS, en eventueel ook in stap / draf en galop, wat is minimaal en wat is maximaal?
Ook wordt er bij de Endurance een controle gehouden, ik heb gehoord dat de hartslag daarvoor niet hoger mag zijn dan 60 klopt dit? Is dit voor of na de wedstrijd?

Wie kan mij wat meer duidelijkheid geven? :) Thnx!

Ibbel

Re: Hartslagmeters / endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:27

Hartslag onder de 60 is zowel voor, na (direct bij finish én bij de nakeuring), als bij de controle(s) (vetgates) tijdens de wedstrijd.

Normale HF in rust in 30-40, in stap 60-70, in draf 90-110, in galop 100-130 voor volbloed/NRPS. warmbloeden en de 'ruigere' rassen zitten daar wat boven, maar het kan sowieso heel erg verschillen per paard.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 15:31

Super bedankt! Daar kan ik alvast mee verder. :)

lovewidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:44

zou iemand kunnen uitleggen hoe dat met die controles nou precies gaat? ik ga namelijk binnekort voor het eerst starten, maar weet eerlijk gezegd nog niet hoe t nou precies gaat...

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:52

Citaat:
Hartslag onder de 60 is zowel voor, na (direct bij finish én bij de nakeuring), als bij de controle(s) (vetgates) tijdens de wedstrijd.

Dierenarts meet de hartslag van je paard.

Lees dit artikel eens http://www.vlar.eu/index.php/47-vaste-teksten/vaste-teksten/153-veterinaire-keuring-initiatie-reeks-20km hierin word het netjes uitgelegd wat er allemaal gebeurt bij de dierenartsen en waarom. Let wel op dit artikel haalt aantal punten aan die niet in NL van toepassing zijn zoals starttijd aanvragen bv maar veterinair is alles gelijk.

lovewidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:15

Bedankt! nu snap ik het!