Wel of geen beenbeschermers tijdens rit??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandros

Wel of geen beenbeschermers tijdens rit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 08:31

Ik hoorde verschillende meningen over wel of niet met beenbeschermers rijden tijdens
een endurance wedstrijd. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar rijden met alleen iemand
waarschuwde mij dit niet te doen omdat dan zijn benen te warm zouden worden.

Hilli

Re: Wel of geen beenbeschermers tijdens rit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:18

Beenbeschermers moet je alleen gebruiken als er ook een échte reden is om ze te gebruiken. Niet omdat "er misschien iets kan gebeuren". Als je dan toch beenbescherming moet gebruiken, omdat je probleem niet op een andere manier op te lossen is (manier van rijden, manier van bekappen/beslaan), kies dan inderdaad voor de best ventilerende beenbescherming die er is. Benen worden warm door beenbescherming en je zal het goed schoon moeten houden: op schuurplekken door 3 korrels zand zit je ook niet te wachten. Tijdens een wedstrijd heb je toch al gauw vieze benen (stof, zweet, zand, modder, etc).

Karrimh

Re: Wel of geen beenbeschermers tijdens rit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:47

Wij gebruiken het alleen indien echt noodzakelijk, zoals bv erg stenige ondergrond zoals vaak in België. De benen worden te warm en kan zand onder/tussen gaan zitten en dit gaat schuren