Welke hartslagmeter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Welke hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 13:19

Hoi allemaal,

Allereerst mijn excuses, ik weet dat hier al vijf miljoen topics over zijn, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.. Ben al dagen lang bokt en internet aan het afspeuren maar wordt er geen wijs uit :o

Ik wil graag een hartslag meter kopen. Hij hoeft niet al te veel te kunnen, ik wil dit jaar pas serieus gaan beginnen met Endurance, dus zoveel hebben we nog niet nodig.
Ik snap er alleen echt niets van met horloges en banden van verschillende merken, en die kun je ook nog met elkaar combineren? Abracadabra voor mij :+

Ik zoek het liefst iets met een borstband, in plaats van met losse electroden. Maar zijn die ruim verstelbaar? En ik las iets over dat ze wel kwetsbaarder zijn, is dat ook zo?
En het horloge, ik heb niet heel veel eisen, maar het zou wel fijn zijn als er een klok op zit, en ik de snelheid en gereden afstand erop kan zien. Het hoeft niet persee opgeslagen te kunnen worden of naar de computer geïmporteerd. Tevens hoef ik er geen kaarten op te kunnen zien, dat kan wel met m'n mobiel.
Voor beiden geldt dat ik het liefst zie dat de batterijen vervangbaar zijn of dat het iets is wat oplaatbaar is.

Kwa prijs het liefst onder de 250 euro.

Ik hoop dat iemand mij iets verder kan helpen met waar ik naar kan kijken :)

Alvast bedankt!

Navy

Re: Welke hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:35

Ik rijd al jarenlang met Polar, heb vorig jaar mijn 3e gekocht (in 12 jaar tijd, waarvan 1 gestolen, dus valt mee ;) ). Superhandig, simpel en fijn ding. Voordeel; electroden hoeven NIET onder het zadel maar kunnen ook beiden om de singel. Ik heb dus nooit drukkingen, ook niet op hele dunne, gevoelige huidjes.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 18:47

Bedankt voor je reactie!
Kunnen beiden electroden om de singel? Dat zou handig zijn! Ik heb vorige week een polar van iemand geleend, en het heeft me 45 min gekost om überhaupt de hartslag te kunnen lezen. Ik vond het een ramp met die losse electroden onder het zadel proppen. En zou het voor klasse twee wedstrijden niet handiger zijn als het gewoon een band is, die kan blijven meten ookal is het zadel eraf?

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:16

Tuurlijk is een band handiger want het is net in de groomarea dat de hartslagmeting echt cruciaal is.
Wintervacht belemmert de geleiding, vacht nat maken als je sneller aflezing wil hebben.
Mijn advies : nieuwe meest recente versie band van polar ; welk GPS/horloge je neemt is vrij te kiezen maar met je budget van 250€ zit je te krap.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:29

Ik heb zelf de polarborstband (€100; voorbetaald) met de horloge van de polar vetcheck! Ben zeer tevreden, en het is idd retehandig dat je de band in de vetgate om kunt laten, scheelt weer gepruts :D

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:58

Ik heb een polar en ben daar niet zo over te spreken :S

Ik moet ieder jaar nieuwe electroden kopen omdat de batterijen op zijn of ... om andere onzichtbare redenen ... Ze gaan altijd stuk buiten de garantie dus heb steeds nieuwe moeten kopen (en voor de duidelijkheid mijn laatste setjes hebben echt een elite behandeling gehad incl binnen liggen in een eigen laadje zodat ze droog, warm en stootvrij liggen. Levensduur was 0,0 beter).
Daarna heb ik van die softpads gehad, die ook na een jaar geen lezing meer gaven. Wel binnen de garantie en na 8 maand eindelijk nieuwe gekregen. Nou duurde dat ook een tijd doordat ze die softpads weer uit de handel hebben genomen (ze bleken niet duurzaam te zijn :P) maar ik vond de afhandeling maar matig.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 22:15

De batterijen in de nieuwe Polar banden schijnen wel verbangbaar te zijn toch tegenwoordig?

rox_en_wilvy: Bedoel je deze band? http://goedhard.nl/N_frame.html?http:// ... _home.html
Hier zat ik ook naar te kijken, lijkt me best handig. Alleen ik zou wel een iets uitgebreider horloge willen. Alleen dan heb ik geen idee welke.. Want er staat bij dat hij met alle Polar-horloges matcht, maar bedoelen ze hier ook alle horloges mee voor gewone mensen?
En wat moet je er precies bijkopen als je het wil combineren met een Garmin horloge?

Arun: Ik kan vrij veel dingen vinden op internet voor onder of rond de 250 euro. Waarom denk je dat ik hiermee niet uit zal komen? Ik zie ook hartslagmeters staan van 500-600 euro inderdaad. Maar die vind ik veel te uitgebreid, en voor klasse I/II wedstrijden lijkt me dat ook helemaal nog niet nodig toch?
En wat is de nieuwste band van Polar, hoe kan ik dat vinden? Is dat die uit de link hierboven bij Goedhard?

Ik heb nu tijdelijk een humane meter gekocht, om toch iets te hebben en dan rustig door te kunnen sparen voor echt een goede voor paarden. Maar alle links naar websites waar beschreven staat hoe je een humane om kan bouwen, doen het niet meer. Is er iemand die mij dit uit kan leggen? (A)

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:42

Ik kan bij mijn borstband de batterij zelf vervangen, en dit word het tweede jaar dat ik hem gebruik! Als je wilt weten welke horloges er precies mee kunt gebruiken zou je altijd even kunnen mailen naar goedhard en of polardealer!

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:53

Ik heb jaren met een polar A1 gereden, met losse electroden. Zat prima, geen drukplekken. Nu waren de baterijen op en ben ik op zoek gegaan naar iets anders. Heb een borstband uitgeprobeerd, maar vond het helemaal niks! Waar het aan ligt weet ik niet, bouw van je paard? Daarnaast was ik er wel over uit dat ik te veel op mijn horloge zat te turen dan dat ik met de lintjes van de route bezig was;)! Inmiddels heb ik een vetcheck om de hartslag bij de vetgate en de finish te meten. Superding! In mijn training gebruik ik deze ook, als ik terug ben bij de trailer en verder is endemundo als app heel handig!
Laatst bijgewerkt door heidi73 op 12-02-13 22:57, in het totaal 2 keer bewerkt

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:54

Oja, op het enduranceforum kan je hier ook veel over vinden. Suzanne van Hippogriff.nl kan je ook helpen.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:59

Ik kom hier even binnenvallen.. Ik heb een dressuurpaard maar doordat ikk ook in de dravers zit ben ik wel bekend met hartslag. Nu lijkt het mij heel intressant om van mijn eigen dressuurpaard de hartslag bij te houden (welke oefeningen tops zijn etc.)
Maar ik rij er namelijk zelf niet op.. wat is het bereik tussen een hartslagband en horloge (weet iemand dat) .. Ik kan er natuurlijk niet mee naast huppelen haha

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:07

SusYb, hier heeft polar ook meters voor! Heb er zelf geen verstand van maar Google is geduldig (zie ook hippogriff, en nee, ik heb daar geen aandelen;)!)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:11

Ik ga even kijken.. Op mijn werk hebben we een band en de vetcheck .. (band voor tijdens het rijden en vetcheck voor vlak na het snelrijden) en het boeit mij altijd!
Maar ik ben zo nieuwschierig of mijn paard bijv. ook echt piekt bij de oefeningen waarbij wij hem moeilijker vinden gaan.

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 07:21

_suus19_ schreef:
De batterijen in de nieuwe Polar banden schijnen wel verbangbaar te zijn toch tegenwoordig?

Yep, maar die softpad versie was deed het dus ook niet meer na een jaar O:) Toen ik hem opstuurde voor reparatie bleek hij niet te reparen te zijn, ze hebben mij nooit verteld wat er mis mee was dus dat kan ik je niet vertellen.

Ik heb nu de borstband. Klonk heel ideaal (geen drukkingen, kan blijven zitten op de vetgate) alleen zit het 'verzendstuk' -> steekt uit. Natuurlijk ook op die band. Dat gedeelte kan niet onder het zadel, dus het zit zo gedraait dat dat onder mijn zweetbladen zit ... dan zit ik echter al heel snel op 1 meter. Ik heb mijn horloge dus vastgemaakt aan mijn zadel zodat ik telkens bereik heb. Als ik mijn arm omhoog bracht om te kijken wat de hartslag was verloor ik bereik :P

Maar hij doet het!! Ik ben tevreden :P

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:13

Suus nee link die je stuurt is niet de nieuwste versie.
Art 93026690 : Polar Equine belt wlink tr
http://www.polar.fi/e_manuals/Equine/Po ... manual.pdf

Uw humane kan je hiermee combineren als de zender van je humane band met zo'n drukkers is (softbanden hebben dit allemaal).

Als je enkel hartslag wil hebben dan lukt het wel voor 250€ , als je ook nog GPS functies wenst dan kom je duurder uit (Garmin bv).

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:50

oeh handig topic !
moet er ook nog eentje hebben!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:53

_suus19_ schreef:
Bedankt voor je reactie!
Kunnen beiden electroden om de singel? Dat zou handig zijn! Ik heb vorige week een polar van iemand geleend, en het heeft me 45 min gekost om überhaupt de hartslag te kunnen lezen. Ik vond het een ramp met die losse electroden onder het zadel proppen. En zou het voor klasse twee wedstrijden niet handiger zijn als het gewoon een band is, die kan blijven meten ookal is het zadel eraf?

Beiden kunnen om de singel ja, dan heb je nooit drukkingen en blijven ze goed zitten. Om de geleiding te verbeteren smeer ik er voor ik ga rijden koeienglijmiddel op; 5euro voor een liter, dus daar doe je jaaaaren mee. Ik heb alleen last van storingen als mijn singel te los zit (wil nog wel eens gebeuren na de 2e vetgate ofzo).

Ik heb geen ervaring met een band. Ik meet de hartslag voor ik het zadel af haal en daarna tel ik met een stethoscoop als ik twijfels heb.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:30

Ik ben begonnen met een lidl hartslagmeter aan te schaffen en deze vast te naaien op een dekensingel, hoppa over het dekje heen en werken als een tierelier.
Ik wilde toch eerst zo testen om te bekijken of ik er baat bij had ed voordat ik een peperdure zou aanschaffen.

Over Polar hoor je wisselende verhalen mbt het niet kunnen vervangen van de batterij.
Zou dus ook niet mijn 1e keus zijn.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:42

Toevallig moet ik mn batterij van mn zender(polar) vervangen! Dus van de week ff langs de winkel om een nieuwe batterij te halen ideaal!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:25

Ben zelf ook op zoek naar een hartslagmeter. Had ook een topic geopende over een bluetooth Polar band icm een app op je smartfoon. Maar misschien is het handiger om het hierin te zetten.

Dit topic:
[TEN] Bluetooth hartslagband icm app smartfoon

En anders maar de goedkope van de Lidl of Aldi. Verkopen ze die standaard of alleen als aanbieding?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 13:14

Klinkt goed Attitude, ik zal het van de week ook eens zo gaan proberen! Ben heel benieuwd of het werkt. Je hoort heel wisselende verhalen, bij de een werkt het wel, bij de ander niet.. Heb jij de band verbouwd, of gewoon zo gelaten als je hem gekocht hebt?

hetbommeke: Volgensmij verkopen ze die alleen als aanbieding. Ik weet niet waar je woont, maar ik heb er vorige week eentje in DL gekocht, daar was hij als aanbieding. Misschien hebben ze hem daar nog ergens.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:32

_suus19_ schreef:
Klinkt goed Attitude, ik zal het van de week ook eens zo gaan proberen! Ben heel benieuwd of het werkt. Je hoort heel wisselende verhalen, bij de een werkt het wel, bij de ander niet.. Heb jij de band verbouwd, of gewoon zo gelaten als je hem gekocht hebt?

hetbommeke: Volgensmij verkopen ze die alleen als aanbieding. Ik weet niet waar je woont, maar ik heb er vorige week eentje in DL gekocht, daar was hij als aanbieding. Misschien hebben ze hem daar nog ergens.

Ik heb hm niet verbouwd.
Zal, als ik er erg in heb, een foto van maken.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 19:27

Heel graag, ik ben benieuwd!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:34

ik heb ook 1 van de lidl, gewoon de band verlengt en hij werkt prima :)

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:15

Polar heeft sinds kort een mooie hartslagmeter met ingebouwde GPS. Hij is er zowel met losse electroden als met een band en je kunt de batterijen van de zender zelf vervangen. Het horloge is oplaadbaar en als de GPS aan staat, gaat hij 12 uur mee.
Het horloge is heel compact en prettig om mee te rijden. Het bereik is 15 meter, dus ook in de vetgate, aangespannen of tijdens het longeren makkelijk te gebruiken.
De GPS geeft je afstand en snelheid weer en je kunt de gegevens op je computer zetten om te analyseren en bewaren.
Hier staat hij (de RC3 GPS Equine, bovenste met losse electroden en de tweede heeft de band);
http://www.hippogriff.nl/catalog/index. ... d3gf8fj5t1