wie kan mij helpen training schema

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

wie kan mij helpen training schema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 15:59

Hoi

Wie ow wie kan mij helpen met een goed schema voor mijn haflinger. Ik wil volgend jaar mee gaan doen aan een enjoy the ride rit voor de kwf. Dit is een rit van ongv 15 km. En duurt ongeveer 1.5 uur.

Nu is mijn paard geen lange afstanden gewend en wil ik hem hierop trainen. Ik rij een rit van ongv 5 km in 3 kwartier (met veel stappen erbij)

Mijn haflinger kan makkelijk 1.5 uur lopen. Maar dat is dan op een rustig manier. Een 15 km rit in 1.5 uur is natuurlijk wat ander. Nu wil ik graag een schema ervoor. Maar ik zou geen idee hebben hoe en wat?

wie kan mij helpen, of een uitleg geven hoe ik het beste kan trainen. Mijn buitenritten bestaan hoofdzakelijk uit verharde wegen.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:03

als de conditie goed is dan komt dat écht allemaal prima in orde hoor. Met mijn haflinger rijd ik gemiddeld 3x per week ruim 20 km in nog geen 2 uur. véééél laten draven tijdens een training en gewoon dagelijks wat km opvoeren. En goed naar je paard kijken.. Maar 15 km kan zelfs een conditie loos paard prima mee huppelen hoor. Nadat mijn merrie haar veulen had had ze ruim 3 maanden niks gedaan heb een weekje gelongeerd en meteen weer 25 km gemaakt, ging prima!

Ibbel

Re: wie kan mij helpen training schema

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:06