Judy laat zien wat ze waard is in KWBII

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

Judy laat zien wat ze waard is in KWBII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 18:11

Na een fijn klasse 2 debuut in Renkum, durfde ik het wel aan om opnieuw de klasse 2 te gaan proberen KWBII.

Foto's hebben we niet dus dan het verslagje maar hier!

We hebben een super dag gehad.
Zaterdag alles ingepakt, nog een stapritje gemaakt ‘s avonds en gepoogd op tijd te gaan slapen. Nou no way, zelfs met valeriaan ieder half uur wakker met het idee dat ik er al uit moest. De wekker ging om 03.45 uur en om half 5 stond ik dan ook al op stal :D . We hadden een ruime planning gemaakt, vertrokken om half 6 en gut, toen waren we er lekker vroeg, namelijk half 7. OEPS! Volgende keer kunnen we dus íets later weg.
Op het gemakje een plekje uitgezocht in de vetgate, gaan rustig aan gaan voorkeuren, groomen doorgesproken, en toen kwam de massastart al snel. Judy had haast en dacht dat ze ze allemaal moest inhalen! Maar Judy mocht gezellig bij Roos en Milo blijven! Deze twee waren een prima team, lekker aan elkaar gewaagd en konden goed samen lopen! En het was nog gezellig ook!
Eerste rondje was zo voorbij, in 2 uurtjes weer terug bij de vetgate. Judy schakelde goed terug en heeft flink staan eten. Na 9 minuten HF 52.
Tweede rondje was een stuk warmer, en onze supergrooms hebben zich zodanig verspreid dat we extra vaak konden koelen. Echt super fijn. Door het regelmatige koelen ook gewoon het tempo van het eerste rondje aan kunnen houden. Vind ik erg knap, de tweede ronde waren de paden beduidend muller en was het gewoon veel warmer.

In Renkum was Judy moe na 45 km, nu begonnen we op 40 km nog aan een flinke galopsessie om de warme hei over te komen. Training heeft dus zeker effect gehad!
Bij de finish ook weer vrij snel alles onder controle, met de warmte iets langer gekoeld en na 7 minuten HF 52.
Uiteindelijk is ze helemaal goedgekeurd en ben ik echt apetrots. Van de 52 km hebben we er zeker 51 op tempo gereden en eigenlijk alleen een halve km voor vetgate en finish gestapt.
Judy loopt zo maar even haar winstpuntjes bij elkaar in klasse 2! We waren om een uur of 4 al weer terug en ze is lekker nog op een drafje de wei in gegaan.
Uiteindelijk zijn we met bijna 13km/u 13e van de 21 geworden dus ik ben super tevreden. Die 18 km/u gaan wij toch nooit redden, zelfs niet als we alles galopperen. Ik wil wel graag richting de 14 km/u maar dat gaat betekenen dat we meer galopstukken moeten gaan toevoegen (vind Judy vast niet erg, die galoppeerd toch al liever dan dat ze draaft) en de weersomstandigheden zullen dan ook meer in ons voordeel moeten zijn.

Judy is ontzettend gegroeid na Renkum, ik ben in alle opzichten tevreden voor nu. Ze heeft het spelletje zo ontzettend goed door!

Verbeterpunten blijven er altijd. Misschien hebben jullie nog tips voor ons?
  • Nog meer koelwaterflessen verzamelen (de enige tip daarvoor is een grote melkdrinker zoeken :P )
  • Aanbiedtijden in de vetgate kunnen nog beter. Meer vertrouwen op mijn Vetcheck, als die 56 aangeeft kan je best al gaan en hoef je niet nog 2 minuten te wachten :o . Iets meer lef gaan tonen dus!
  • Menu in de vetgate nog eens nader bekijken, bietenpulp blijft niet lekker als het in de zon staat en wordt ook niet zo supergoed gegeten. Verder gras met appels/wortels, hooi, water met appels/wortels aangeboden.
  • In het eerste rondje is Judy super druk, dit houdt ze zo'n 15 km vol; dit maakt het moeilijk om een steady tempo aan te nemen en maakt het daarnaast moeilijk om het tweede rondje harder dan het eerste. Misschien een kwestie van nog meer conditie trainen? Of meer reguleren?

Ik ga nog eens nadenken wat ik met de verbeterpuntjes kan. Hoop deze week het vervoer naar de Sallandse Heuvelrugrit rond te krijgen en dan gaan we daar in de korte klasse 2 eens kijken of we ons laatste winstpuntje kunnen rijden voor klasse 3 én we nog wat met de aandachtspuntjes kunnen doen. Daarna is het tijd voor vakantie!

Ik wil nog wel even GAM persoonlijk bedanken, want zonder haar waren we niet eens in KWB gekomen en hadden we ook niet deze prestatie neergezet _/-\o_ THANKS!

MarliesR

Re: Judy laat zien wat ze waard is in KWBII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:10

Bedankt voor het leuke verslag Myrthe! Erg leuk om je ervaring zo te lezen!
En nogmaals gefeliciteerd met het goede resultaat!

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:28

Leuk te lezen dat het zo goed gegaan is, doordat ik op de p/a zat heb ik jou dus gemist. Maar mijn mannen (stonden bij de oversteek) hebben jou wel gezien. Wie weet komen we elkaar nog op de Ginkelse heide tegen.

Ik spaar nu al wasmiddel flessen, het zijn witte met zo handvat erin. Je hebt ze in meer maten, dus al je kennissen vragen om ze niet weg te gooien :P
Een paar keer goed omspoelen en een tijdje open laten staan ivm parfum. Voor het spoelen eerst etiket eraf als die nat geworden zijn wordt het lastiger ze te verwijderen.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 20:34

Ik heb jouw mannen ook regelmatig gezien met oversteken. Judy werd herkend als "de pony die patatjes eet" toen wist ik het wel :D :D hihi. Ginkelse heide rijden we niet mee, die klasse 2 is nog een stapje te zwaar voor ons. Misschien dat ik wel groom of vrijwillig. Super dat jullie zo fanatiek zijn met vrijwilligen!!

Heb een tijdje wasmiddelflessen geprobeerd, maar kreeg de parfum er slecht uit. En mijn grooms hebben moeite met het verschil tussen "wel drinkwater" en "niet drinkwater". Vandaar dat ik over ben gestapt op de 2L melkkannetjes. Die sparen een aantal kennissen nu ook voor me en kreeg ze ook al van diverse mensen aangeboden. Die verzameling komt wel goed! :)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:06

Ja ik ben bang dat Judy altijd "de patat etende pony" blijft bij ons.
Ze had mijn hart al gestolen voor ik haar vast hield, maar bij de mannen moet er iets meer gebeuren hahaha.
Eigenlijk moet Judy "de patat jattende pony" heten ik was er net op tijd bij om te stoppen :P

En wij vrijwilligen graag hoor, is voor ons echt een dagje uit. Ik hoop alleen tegen de tijd dat wij kunnen starten de mendurance nog bestaat en zeker een beetje in onze omgeving.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:11

Is het een idee om op de vetgate bijvoorbeeld muesli ipv bietenpulp bij te voeren? Kun je ook nog wat water bij doen, zodat ze hun vocht goed binnen krijgen. (niet teveel want dan eet ze het misschien niet. Beetje water of als ze het liever zo eet, helemaal geen water).

Wat fijn dat je klasse 2 zo lekker verloopt. Goed hoor. Leuk verslag ook. Dat steeds wakker worden ken ik. Ooh zo akelig, dan schrik je weer wakker: ooh heb de wekker niet gehoord! Nee dat kan ook niet, je kan nog een paar uur pitten!
Nu even lekker uitrusten en dan over een paar weekjes nog een keer! Alvast succes!
(we komen je vast ooit wel een keer tegen in klasse3, dochter moet ook nog 1x een klasse 2 rijden en dan mag ze ook klasse 3 starten! )

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:45

Gefeliciteerd met je resultaat, ik heb je volgends mij zien lopen bij de finish toen ik ook aan het koelen was met mijn paard :). Leuk om te lezen dat je met het trainen zo ver gekomen bent!

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:33

Wat leuk om te horen dat jullie zo goed gaan. Top hoor!
In de vetgate kun je misschien grasmix proberen. Is makkelijker dan vers gras regelen. Vlak voor het eten eventueel wat water erbij, appel, wortel, beetje meusli, heerlijk!