Kledij tijdens training in de regen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Kledij tijdens training in de regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 18:23

Ik vraag me af ... als je endurance wedstrijden rijdt kan je natuurlijk niet wachten op goed weer om te trainen ... Welke kledij dragen jullie tijdens een training in regenweer?

corientjuhh

Re: Kledij tijdens training in de regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:24

Waterdichte jas (niet een regenjas maar winddoorlatend, of ademend haha)
En rainlegs meer niet

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 18:27

Rainlegs heb ik ook, maar als het goed regent loopt het water eraf zodanig dat mijn broek onderaan toch helemaal nat wordt ... :(

Verder zie ik wel mensen rijden met zo'n lange wax-jas maar dat lijkt me toch niet zo handig als je het merendeel van je rit licht rijdt in draf?? Daarom dat ik m'n vraag hier even stel ;)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:36

ik lees even mee want kwam laatst in zoon stortregen dat ik door en door nat was zelfs mn sokken waren aant soppen in mn schoenen, onderbroek, bh alles was gewoon drijfnat alsof ik in t water gesprongen was en was gaan zwemmen.

Aangezien ik toch veel buiten rij en de bak niks voor mij is om meerdere redenen dan idd toch nieuwsgierig wat nu een goed outfit is

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:51

Gewoon een windjack en op stal of wedstrijd droge kleding hebben liggen

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:14

risky schreef:
Gewoon een windjack en op stal of wedstrijd droge kleding hebben liggen

Dat doe ik ook. Ik leg voor na afloop een tasje droge kleding én een handdoek klaar. Al die andere dingen helpen maar deels, zitten niet lekker, of wapperen irritant.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:14

Ik ga ook "gewoon" trainen. Windjack of met wat warmere temperaturen een softshelljack, sneldrogende rijbroek (dus liever geen katoenen) en dan maar gewoon hard doorrijden, des te minder merk je van de regen. Droge kleren op stal leggen is eventueel wel een aanrader. Zelf vergeet ik dat meestal...

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 10:54

Droge kleding op stal leggen is wel een goede tip!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:59

Ik heb standaard een set droge kleding achterin mijn auto liggen (oude rijbroek, shirt, sokken of een overall).

Lieske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:49

Een lange waxjas! Je blijft goed droog, óók je benen, en het zijn goed ademende jassen. Ik ben nog geen plensbui tegen gekomen die door mijn waxjas heen kan komen, mits goed gewaxt uiteraard ;)
Helaas is het verkrijgen van de wax noal eens een probleem. Ben nu ook alweer een rondje ruitersportzaken aan het afbellen, maar nergens meer verkrijgbaar :( En zoals gebruikelijk is de schoenmaker weer eens dicht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:03

Ik heb rainylegs en bij een staprondje heb ik gewoon een regenbroek aan. Maar wanneer ik actief aan het rijden ben heb ik liever gewoon een goede jas aan en meer niet. Nat wordt het toch wel en dan rij ik liever met een natte rijbroek dan met een regenbroek e.d. waar ik uit eindelijk last van krijg. Zorg wel altijd voor droge kleren op stal of in de auto en uitstappen loop ik er naast, hoewel ik dat vaak toch wel deed. Als je broek nat is worden je spieren nog eerder stijf als je niks doet, dus ik reed of actief draf/galop of liep er naast in stap.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:23

Lage regenjas van Divoza. Ding werkt echt prima en wappert niet irritant. Je benen blijven veel droger als met Rainlegs. Laatst letterlijk verzopen met Rainlegs. (zat te soppen in mijn pamperbroek :o ) Gisteravond nog een uur van en naar de rijvereniging gereden met lange regenjas. Helemaal droog! In de winter is het ook fijn voor je bovenbenen die wat warmer blijven.

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:35

Ik heb rainlegs, maar ik heb ook een regenrijbroek (met zitvlak). Die laatste heb ik een keer in de uitverkoop bij ej gekocht. Op het kaartje stond 'thermobroek', maar het is een stevige regenbroek met dunne katoenen voering.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:34

Ik heb ook een thermorijbroek. Hij is niet waterdicht maar droogt wel een stuk sneller op dan een normale rijbroek.
En ik doe geen regenjas aan als het regent. Meestal mijn skijack maar dan wordt ik alsnog nat. Maar een regenjas ademt helemaal niks...

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:43

Windjack.. Dan geen je op staal nog droge kleren liggen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:54

ik heb een potloodventerjas van mustang, is ook erg fijn :)