Mijn kleine baasje vindt namelijk dat ik heel goed ben in over die zuurstokken springen dus tegenwoordig doen we dat ook in het bos maar dan zijn ze wel gewoon bruin

Maar toen we er waren moest ik weer naar die rare mensen die steeds aan je zitten, en in je hals knijpen en zo. Laten ze dat bij zichzelf doen! En toen haalden ze ook nog zomaar mijn buurvrouw weg, en dat vond ik niet leuk want daar moet ik goed op passen: ze is nog maar een klein meisje en ik ben een heel jaar ouder * stoer * Dus ik heb even laten zien hoe mooi ik kan draven en toen zijn we gauw samen terug gegaan om gras te eten * yummie * Die rare mensen waren wel tevreden, ik scheen een mooie hartslag

Toen ging mijn vrouwtje me opzadelen

Ze brachten ons naar een grote wei * zie je wel, toch crossen! * waar ik rustig moest stappen terwijl mijn vrouwtje aan het klooien was met allemaal rare apparaten. Dat rode ding om haar pols kende ik wel, dat heeft ze met de cross ook altijd bij zich (al weet ik niet waarom, ze kan hem niet eens aan en/of uit zetten

Na een half uurtje kregen we gezelschap van een schimmel met een meisje die bijna buren bleken te zijn, en zelfs ook stiekem een beetje meebokken

En toen waren we bij die pee aa en daar waren weer van die rare mensen die aan me wilden zitten! Gelukkig waren ze al snel weer klaar, alles was goed zeiden ze. En bij Raimaer gingen ze ook luisteren, en die was hartstikke fit, maar dat zei ik toch! Die past wel op zichzelf, hard lopen is nergens voor nodig, langzaamaan komen we er ook wel! Mijn vrouwtje wilde eigenlijk dat ik nog wat dronk en at, maar daar doen we niet aan zeg, eten doen we thuis wel. Dus al snel gingen we weer verder, schimmel, buurvrouw en ik. We hebben toen nog een heel lang stuk gereden, en dat was best leuk maar toen ik door het zware zand moest lopen, voelde ik dat ik toch wel moe begon te worden. Maar mijn vrouwtje zocht mooi de harde paden voor me uit, en toen we een half uurtje later om een mooi bospad kwamen hebben we zelfs nog een heel stuk gegaloppeerd. Dat kende ik wel, dat doen we met de cross ook altijd, alleen stonden er nu geen hindernissen

En toen stond er zomaar iemand voor mijn neus met stukken wortels! Sinterklaas kwam vroeg dit jaar en zeker de schimmel kreeg er een heleboel! Ondertussen zat mijn vrouwtje wat te prutsen aan dat rare ding op mijn rug en daar kwam ineens een warme deken uit voor op mijn rug! Dat was heel fijn, want ik had best hard gewerkt. Wat heb ik toch een lief vrouwtje

Oh ja, mijn vrouwtjes had nog heel veel mensen ontmoet vertelde ze en ik moest de namen nog even neerzetten: Karin (die kende ik ook al uit Bathmen!), Fasel, MrMagic, en ze had ook de trailer van Navy zien staan! Ze heeft ook nog een heel mooi halster voor me gekocht, van bruin leer, dat ze ook als hoofdstel kan gebruiken. Nou krijgt Raimaer mijn oude halster, want die past de nieuwe lekker niet!
Nou eh, groetjes van Pablo (en buurvrouw Raimaer!)