Voor Olga had ik een stal gehuurd op het wedstrijdterrein en voor onszelf een hotelletje in de buurt. Ik moet zeggen dat dat wel lekker relaxed is 's ochtends :lol: .
Om 8 uur waren we op stal en Olga had wel heel erg veel zin. Ze is niet gewent om op stal te staan en was blijkbaar volledig "uitgerust".
Op naar de voorkeuring, alles prima, alleen stond ze wat te trillen bij haar achterhand, vreemd. Misschien omdat ze wakker was. Tijdens het opzadelen werd het helaas niet minder. Op weg naar de start nog gevraagd aan de veterinairen, ik wil absoluut geen risico's nemen. Maar volgens hen niks aan de hand en kon ik gewoon rijden.
Ik ben in de buitenbak opgestapt om wat in te rijden. Geen idee wat ze precies deed, maar ik ben er meteen weer afgegaan. Het leek wel of ze haar rug helemaal bol maakte. Toch weer opgestapt en een beetje de ergste energie eraf gereden.
Toen van start, iedereen ging snel van start, ik niet, ik ging echt voor het uitrijden. Sandra (Matchpoint) dacht er precies zo over dus lekker samen gereden en lekker gekletst. Helaas verloor Sandra na een kilometer of 7 een ijzer en ben ik alleen verder gegaan. De rest van het eerste rondje was snel voorbij. Na de vetgate was Olga nog lekker fris en fruitig. Nu waren er ook meer klasse 1 ruiters in de buurt en dat rijdt toch net wat fijner. Toen kwam de splitsing. Het laatste stuk heb ik alleen gereden en ik zat er aardig doorheen. Ik had last van mijn enkels, knieën en heupen. Voornamelijk gegaloppeerd, dat ging het beste. Toen kwam toch eindelijk het eind in zicht
.Bij de nakeuring was de fut er echt uit, maar helemaal goedgekeurd! En evengoed goed nog met een snelheid van 13 km gereden!
Ik ben zo trots op mijn huis tuin en keuken pony die bij thuiskomst nog even lekker in een galopje het land in ging!
The day after barst ik uiteraard van de spierpijn
. Helaas ben ik de laatste tijd lichamelijk niet optimaal en daarover toch maar eens goed overleggen met de fysio.Ik heb genoten van de wedstrijd en alles er omheen. En ben mijn lieve vriendje erg dankbaar dat hij zo supergroom is en overal weer staat
!
.