29 april ga ik mijn eerste endurance wedstrijd rijden en ik ben gigantisch zenuwachtig
Paard en ik zijn hard aan het trainen geweest en ik dacht dat we er wel klaar voor waren dus ik heb ons ingeschreven.
Maar nu ontdekte ik van de week een harde bult op de plek waar het zadel zit, aan 1 kant. Vandaag waren er nog 2 kleine bultjes vlak naast gekomen.. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het van het zadel komt. Het is een luchtzadel, imo drukt het nergens, het zadel is pas nog nagekeken en de plek is ook absoluut niet gevoelig. Maar je weet maar nooit, dus ik ga maandag meteen de zadelchecker bellen en hopelijk kan die binnen 2 weken langskomen, anders ga ik natuurlijk helemaal niet aan de wedstrijd beginnen. Er komt geen zadel meer op tot ik zeker weet dat het goed is

Maar nu vroeg ik me af; Hoelang duurt het ongeveer voordat de bultjes weggaan, weet iemand dat? En als ze nog niet helemaal weg zijn op de dag van de wedstrijd, maar hij heeft er geen pijn aan en ik kan aantonen dat het zadel aangepast is of dat het niet daarvandaan komt, zou ik dan wel mogen starten? Ik heb geen idee hoe streng die controles zijn.
Ik hoop dat jullie raad voor ons weten
Maandag komt nog wel voor de zekerheid de zadelchecker langs, toch fijn als dat uitgesloten is iig.