Als de Bliksem in Compiègne (Fra) op de 2* (121,6km)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Als de Bliksem in Compiègne (Fra) op de 2* (121,6km)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 11:09

Voor ons doen dan, want we werden met onze snelheid hier wel laatste (en zoals Nanke op FB schreef, een week eerder in PiG was ik hiermee 1e geworden 8-))

Zaterdag naar Compiègne getogen voor onze 1e 2*. Heel spannend vond ik, want er werd een minimum snelheid van 14km/h gemiddeld gehanteerd.. 2 grooms mee, mijn stalgenote Marije en daarnaast Rachel, groom van marly. Marije reed met mij mee, Rachel met de grooms van Jannet van Wijk +:)+

Bliksem en Zaira in de stallen van de renbaan
KLIK

Zaterdagmiddag en zondag alles voorbereid en de voorkeuring. 1 zorg van mij was dat Bliksem vanaf ons vertrek uit NL t/m dat moment te weinig water naar mijn zin had gedronken, maar hij kwam zonder problemen of afwijkende waardes door de voorkeuring. We zouden dus wel van start gaan met een achterstand in de vochtbalans.

Maandagochtend 6.30 start en met 40 van start. Marc had al gezegd dat het wel eens hard kon gaan met al die professionele ruiters. En hard ging het. Bliksem wilde de hele 1e ronde van 32km alleen maar galopperen, tot mijn grote verbazing eigenlijk. Elke keer als ik wilde draven werd hij nijdig en sprong hij weer aan. Nou oké, ga je gang! Ook was hij nijdig op het bit dat hij in had die ronde, 1 met rem :angel:. Ik zat al binnen 15km achterin het veld en dan kwam ik nog met 17,5km/h gemiddeld binnen in de 1e vetgate op maar 10 minuten achterstand van nr 1. Blik zakte snel, maar kreeg het ineens te koud en begon te rillen, hartslag weer omhoog. Dekens erover en toen zakte hij weer. Aanbieden en goed.

Vorig jaar was Bliksem ineens een slechte eter, maar dat ging nu heel goed. Krachtvoer, voordroog, gras, alles ging erin! Ik was blij! Rachel en Marije deden het als groomteam meteen al super en ik kon rustig zitten eten en naar het toilet + update op FB zetten :D Jannet reed met de kopgroep mee dus vertrok een min of 5 voor mij weer uit de vetgate.

Bliksem eet *\o/*
KLIK
KLIK

2e ronde van 27km ging het weer vlotjes. Weer een galopperende Bliksem die vol enthousiastme rond ging. Ik had al snel een groepje ruiters vlak voor me, maar die wilde ik niet voorbij. Dit was onze 1e 2* en ik was niet van plan die met 18 gemiddeld te gaan uitrijden. Deze ruiters reden nogal onregelmatig waardoor ik er niet lekker achter kon blijven galopperen dus bij een groompunt wat langer gewacht en een stukje gestapt. Vlak voor de vetgate aangehaakt bij een ruiter uit Zuid Afrika en Frankrijk. Ik was nu alleen met koelen voorzichtiger en dus pas met 5 minuten aangeboden. Toch dit rondje 17,7 gereden en ik zat 17 minuten achter nr 1.

Blik at weer top en het ging lekker. Vol goede moed de 3e ronde in en Blik was weer enthousiast. Omdat ik toch al achteraan reed besloten gas terug te nemen. Daarnaast begon ik opeens heel erg last te krijgen van mijn rechter scheenbeen. Ik dacht eerst door het vele galopperen, maar het voelde meer als een soort van drukking. Het deed af en toe zo zeer dat ik wel moest stappen om het been te ontlasten. Dit drukte het tempo en al snel hadden we de bezemwagen achter ons. Die haalde de zwarte route er nl meteen uit. Dit gaf toch wel een enigszins opgejaagd gevoel := Bij een GP 2 pijnstillers geslikt en doorgereden. Nog steeds rustig, want ik wilde Blik zijn energie een beetje sparen. Deze ronde met 15,3 gereden.

In de vetgate ging het weer prima al was er wel een opmerking over de turgor. Bliksem dronk de hele 2e ronde super (ook uit een waterbron naast het pad op de blauwe en rode route), maar was natuurlijk al met een achterstand begonnen. Bliksem at weer super en in de tussentijd wisselde ik mijn chaps om voor een paar dikkere neoprene Kittchaps.

Rachel en Marije zorgen voor de inwendige Bliksem
KLIK

4e ronde, weer alleen. Ik wilde nu weer richting de 16km/h gaan rijden. De dikkere chaps hadden mijn scheenbeenprobleem opgelost dus ik reed weer lekker verder. Bliksem galoppeerde nog steeds graag, maar in draf zakte het tempo wel een stuk. Ik had me verrekend in de tijd dus kwam in de 4e vetgate binnen en bleek dat ik 'maar' 14,3 had gereden. De bezemwagen had ik nu niet gezien, maar dat kwam omdat Rachel de bestuurder de ronde ervoor had verteld dat ik reed voor kwalificatie en niet om hard te rijden. Dit vonden ze heel verstandig en ik zag ze de laatste 2 rondes dus niet, top :)

Bliksem zijn waardes weer prima, hij at en dronk ook echt super, maar in deze 4e vetgate had iedereen een verplichte re-exam dus ik was wel benieuwd. Nou, ik mocht niet klagen. Volledig herstel en een rigeway van 51/50. Blik oogde ook gewoon nog super fris dus ik was wel even verbaasd dat hij de snelheid zo goed oppakte.

Laatste ronde had ik besloten weer naar de 17km/h te gaan. Ik wilde de wedstrijd met een snellere ronde afsluiten. Dus Bliksem aangemoedigd en we galoppeerden weer vrolijk door. De vele oversteekhulpen die dag had ik al meerdere keren begroet en bedankt (ja op zijn Frans :lol: en ze riepen me al vanaf de 3e ronde vrolijke, vriendelijke en bemoedigende woorden toe. Ik werd in de 3e ronde steeds gevraagd of ik 'de laatste' was en na een Oui van mijn kant werd ik dan al bemoedigend nageroepen met Bon voyage ed :D
Die laatste ronde waren sommigen al weg en anderen riepen me nog een groet na. Blijkbaar vonden ze het wel leuk zo'n ruiter die elke keer vriendelijk wat zei en vrolijk bleef ondanks dat ze als laatste reed :')

Nou goed, Bliksem dronk weer lekker door en het ging super. Ik was van plan gewoon in een drafje te finishen, maar toen ik het terrein opkwam in galop en Bliksem de oortjes nog strakker naar voren prikte kon ik het niet laten. Met een brok in mijn keel omdat ik zo trots was op hem en we er waren kwamen we in galop over de finish. Zó trots en blij!
Een hele mooie 17,08km/h die laatste ronde en dus 16,4 gemiddeld. Wat een snelheid :wow: !

Snel eraf en beetje gekoeld en dekens er weer op. Het regende inmiddels al een paar uur dus met die wind erbij was het oppassen. Na iets van 8 minuten aangeboden en Bliksem werd goedgekeurd. Zó gaaf! Toen natuurlijk de felicitaties van de officials, grooms en de collega grooms van Jannet en een paar dikke knuffels voor Bliksem.

Jannet had ook super gereden. Met 19,5km/h gemiddeld echt een top prestatie. Dus 100% score voor Nederland en mooie snelheden :)

Bliksem was wel wat moe en gevoelig op zijn rug- en broekspieren. Logisch met zoveel galop en die snelheid. Billen gemasseerd en Back on Track deken erop en stukje gewandeld `s avonds. `s morgens trof ik een ontspannen en soepel paard aan dat nergens op de spieren reageerde en waar alles zacht aanvoelde. Na een stukje stappen de trailer in en naar huis. Nu nagenieten en vakantie voor Blik :+:

Marije en Rachel, nogmaals héél erg bedankt voor jullie hulp en goede humeur! Een nieuw groomteam voor mij en voor Marije was het haar eerste endurance/groomervaring ooit, maar die had veel aan Rachel en het ging dus echt top!

Meer foto's volgen 8-)
En de uitslag, 25e:
http://www.atrm-systems.fr/Resultats_En ... gne%20(FRA)%2009-04-2012/Compiegne-20120409_Compiegne%20(FRA)%2009-04-2012-CEI__%20120km_Phase%205.pdf

WendyBZ

Re: Als de Bliksem in Compiègne (Fra) op de 2* (121,6km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:14

Echt super gedaan Djilan! Daar mag je zeker wel trots op zijn :j

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:15

Nogmaals gefeliciteerd met deze prestatie Djilan! Leuk om je verslag te lezen. :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:18

Super Djilan +:)+

Wie had dat een paar jaar geleden gedacht toen hij in de kreukels lag.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:39

Super gedaan _/-\o_

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:30

+:)+

Helemaal top!!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:31

Wat gaaf. Gefeliciteerd met deze prestatie en op naar de volgende :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:37

Gefeliciteerd! Top prestatie!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:39

Nogmaals gefeliciteeeeerddd en wat een leuk en goed geschreven verslag!! :) :) :)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:32

Echt geweldig wat jullie samen presteren! Super! +:)+

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:25

Super gedaan! En ja, Compiegne gaat hard, bijna uitsluitend in galop...
Maar Blik heeft laten zien hier ook klaar voor te zijn met deze wedstrijd. Ondanks dat je laatste reed, ben je hier wel achter gekomen!
Wanneer volgende wedstrijd?

Meer galoptrainingen pakken :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 15:41

Het hele Franse A en B kader reed nu mee. Ja dat wil wel :D
Als het goed is de 3* in Luhmühlen begin juni :)

Galoptrainingen deed ik al meer, maar daarvoor moet ik ondanks mijn mooie trainingsgebied op pad. Hier teveel hekken die storen in het ritme (galop, stap, afstijgen/opstijgen en weer verder galopperen).
Maar dan nog had ik nog niet eerder zó lang achter elkaar gegaloppeerd. Maar hij deed het met gemak. Ik denk door de trainingen in de Eifel en Ardennen :)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:53

Hier in het leenderbos te valkenswaard kun je de hele route galoperen, af en toe bij het oversteken van een breed pad, even terugnemen naar draf om vervolgens 5 meter verder weer heerlijk aan te galoperen... Alle soorten ondergrond aanwezig behalve steenslag.
Als je gaat, wil ik je wel helpen een route te rijden. Liek kan namelijk niet mee...

Hoe lang is die wedstrijd rijden?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 16:00

Ginkelse Hei en omgeving Kootwijk/KWB zijn ook geschikt en net wat dichterbij ;) Maar wel fijn om te weten dat er meer plekken zijn, ter afwisseling :)

Eh, iets van 5 uur met de trailer vanaf Arnhem geloof ik.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:17

hmmm 5u... als je iemand nodig hebt, laat ff op tijd weten...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:50

Ook hier gefeliciteerd! Top Hoor!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:34

Wat een leuk verslag van een geweldige prestatie, leuk om te lezen! Gefeliciteerd!

Reichswald kun je ook heerlijk trainen, lekker rustig veel veel verschillende ondergronden en ook nog wat heuvels.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:47

Wat een leuk verslag, jullie hebben super gereden!
Vol vertrouwen op naar Lühmühlen :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:47

Super hoor, en ook heel gaaf om deel uit te maken van je team.
Heb genoten van de hele wedstrijd en alles eromheen en natuurlijk van jullie prestatie!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 21:19

Nogmaals bedankt dat je mee was Marije. Als newbie in de endurance èn als groom heb je het echt super gedaan. Je hebt je groomdiploma wel gehaald :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:21

Gefeliciteerd, die Bliksem blijft je verbazen, toppeerd & topcombinatie !

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:21

Gaaf hoor, wat super dat Blik zo in vorm is! Ook op deze plek van harte gefeliciteerd met jullie mooie prestatie! *\o/*

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:51

super netjes!!!!

Ja de ginkelse hei is een mooi trainings gebied (ben het helemaal met je eens)

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:41

Goed gedaan!
Nog een x galoptraining op het strand ;)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:32

Wauw, leuk verslag en wat een prestatie, gefeliciteerd! Ik kijk alvast uit naar meer foto's!