Voor het eerst endurance rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisa96

Voor het eerst endurance rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 16:06

Hoii,
ik weet dat er veel informatie overal al staat, maar ik kan denk ik nog wel wat hulp gebruiken van mensen als ze me zouden willen helpen! Ik wil namelijk heel graag endurance gaan rijden, maar ik heb geen eigen paard. Ik ben bijrijder en rijd gemiddeld 2/3 keer per week. Ik vraag me dus af of het wel haalbaar is voor mij om endurance te gaan rijden, aangezien ik niet de tijd heb om iedere dag te trainen. Wel rijdt er bijna iedere dag iemand op het paard, vaak iets van 2 uur dressuur, ik ben degene van de lange buitenritten enzo :) maar ik ben me ervan bewust dat dit toch heel iets anders is! Weet iemand hier misschien iets op? Zou 2/3 keer per week training genoeg zijn? Heb nu alleen al 3 weken niet gereden door een ongeval wat er gebeurd is met dit paard, dus het zal wel even duren voordat ik mee kan gaan doen. Wat zou ik allemaal moeten navragen bij de eigenaresse over het paard zelf om te beslissen of het met dit paard kan?
Ik hoop dat iemand me kan helpen :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:36

Je traint niet dagelijks voor endurance - dan zou je je paard heel snel overtraind hebben...

2/3 per week is meer dan genoeg voor klasse I, en dan mag je al die dressuururen er tussenuit halen.

Zoals ik het lees wordt dit paard meer dan genoeg gereden voor een klasse I en doe je eerder te veel dan te weinig.

lisa96

Re: Voor het eerst endurance rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 16:53

ooooh, dus het moet wel lukken!:) Maar die dressuururen er extra bij zijn die dan teveel als ik ook nog train voor endurance? Of maakt dat niet uit? Dankjewel voor je reactie!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:55

Ik zou in ieder geval een dag rust inlassen na een training op een redelijke afstand en snelheid (bv 20-25 km en een snelheid van 10-12 km/u).
Dressuur is zeker prima om er bij te doen, maar 2-3 keer een flinke buitentraining en 3-4 keer per week 2 uur dressuren is een beetje veel van het goede ;)

lisa96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 16:58

Ja dat dacht ik al.. het moet ook weer niet teveel voor hem worden. Heel erg bedankt voor de informatie, ik hoop dat het me gaat lukken!:)