Iets langzamer graag!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tesssx

Iets langzamer graag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 16:50

Hallo allemaal

Ik heb een draver, nogal een snelle. Ze kan hardstikke goed galloperen, maar ze vind het nog wel lastig om aan te galloperen en om te remmen moet ik echt de tijd nemen.
Daarom gallopeer ik eigenlijk alleen op het strand en in een superbredelange berm.

Op het strand galloppeerd ze best makkelijk aan, maar dan gaat ze wel meteen supersnel! Het lukt me vaak wel om haar zachter te laten galloperen, maar soms gaat ze echt veel te hard.

Hoe krijg ik haar zo snel mogelijk terug in een rustige gallop of in draf?

Ik weet niet of het handig is om te weten maar ik rij bitloos.

Alvast bedankt!

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:51

Een keer met bit proberen?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:39

*quotes en reactie verwijderd*

Een draver is niet gebouwd om rustig te galopperen, daarmee wil ik niet zeggen dat het onmogelijk is, maar het vergt meer moeite dan bij een paard dat wel voor het rijden gefokt is. Wanneer je in de bocht oefent kan je paard minder snelheid opbouwen, dus dit betekent in de bak. Als je het niet vertrouwd erop, dan doe je dat ernaast. Daarbij is het erg belangrijk dat wanneer je het tijdens rijden doet, dat je met je zit je paard ondersteunt voor een galop, dus diep zitten, en niet toestaan in de hand, mijn ervaring met mijn draver is dat hij íeder klein toegeefsel in mijn handen neemt om te versnellen, wat dus niet de bedoeling is.
Laatst bijgewerkt door Martine op 29-02-12 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quotes verwijderd

No_No

Re: Iets langzamer graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:05

Met bit, zonder bit, halster, ring weet ik wat nog meer, komt allemaal op het zelfde neer.

Ts ik raad je aan om galop draf oefeningen te doen. Kan aan de longe maar ook er op. Paard moet op jouw hulpen aanspringen ( dus niet vallen) en direct weer gaan draven. Galopperen kan je paard wel alleen wat er vooraf en er na komt niet zo goed. Zet haar lekker op de volte en oefenen maar! Niet te lang natuurlijk! Als ze het goed doet stoppen want dan blijft het leuk.

Succes en geniet van je paardje!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:30

Moderatoropmerking:
Ik heb verschillende reacties verwijderd. De discussie bitloos/met bit rijden kan elders worden gevoerd.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:34

Is het dan onnodig om te zeggen dat in mijn eerste reactie tips voor ts stonden, en dat dit bericht ook gewoon aangepast had kunnen worden?

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:38

Als je toch op het strand rijdt, kun je bij breed strand daar lekker oefenen met voltes e.d. (:
Succes!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:02

Mijn draver kan super netjes (en dus ook langzaam) galopperen. kwestie van geduld, en veel oefenen. In de bak dan wel! Heb je een bak tot je beschikking?
Veel succes ermee.

Tesssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 16:11

Dankjulliewel allemaal!
Ik ga als ik binnenkort weer op het strand ben eerst eens oefenen met voltes in een rustige draf, als ze dat goed doet kan ik een galopje proberen op de volte!

Mijn paard kon toen ik haar kreeg niet eens rustig draven, dus eigenlijk heb ik al best veel bereikt zie ik nu in.

Rustige gallop kan ze hardstikke goed, de ene keer doet ze alleen uit zichzelf en de andere sjeest ze ervandoor!

Als het weer wat langer licht is krijg ik weer les in een bak, alleen is dit een nogal kleine bak, galloperen kan wel, maar omdat ze zo snel gaat doe ik dan liever alleen voltes. Haar stelling is ook nog niet perfect!

Bedankt voor jullie tips, er zijn er nog veel meer welkom! :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:15

Je galoppeert op het strand? Als mijn draver daar komt ziet hij ruimte, ja dan trekt hij ook wel een sprintje ja. Zodra hij gewoon in de wei of bak bereden wordt is het een gewone normale galop. :j

Tesssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 22:40

Ik galopeer ook weleens in een hele brede berm, mocht ze echt niet meer willen stoppen dan zou ik haar op een volte kunne proberen te zetten. Maar ik oefen het liever eerst op het strand, daar heb ik de ruimte. Als dat nou helemaal goed gaat kan het gewoon in de berm, al zal ik daar ook eerst moeten oefenen.

Supermama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:01

Je moet proberen je paard in draf te verzamelen, houd de bewegingen klein en geef toch galop hulpen aan. Zorg dat je haar bij elkaar houd haar achterhand eronder. Als je haar heeeeel hard laat draven en ze valt uit elkaar zul je haar nooit rustig in galop aan kunnen laten springen. Het kan echt wel hoor met een draver. Het is en kwestie van bij elkaar houdEn.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:41

BRT -> TEN

Ik verplaats je topic aangezien het daar beter op z'n plek staat :j

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:51

Train je galop in de piste en dit op de korte zijde (20m) , dus ergens midden de piste (40m lijn) oversteken. Zo leert je paard beter verzameld galoperen en heeft de tijd niet op de rennen (knalt anders tegen de bakrand). Op 't strand leer je enkel rennen. Op deze manier heb m'n ouwe draver leren galoperen zoals een arabierke.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:02

Moderatoropmerking:
Even voor de helderheid. Dit topic is verplaatst naar TEN en niet naar DRS aangezien in de Endurance wereld er meerdere mensen onder het zadel rijden met vergelijkbare paarden en ook kiezen voor bitloos. Er is dus gekozen voor dit forum aangezien hier waarschijnlijk de meeste mensen komen die zelf ook tips kunnen geven.

jessebeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:29

Oefenen, oefenen en nog eens oefenen vooral in de bak overgangen maken.
Naar een bit hoef je niet gelijk te grijpen.