Trec...ook voor ouwe banketstaaf??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Trec...ook voor ouwe banketstaaf??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 14:06

Ik zit net het een en ander over trec te lezen http://www.trecnoord.nl/joomla/index.php/wat-is
En moet zeggen dat dit me erg leuk en afwisselend lijkt,bovendien goed te doen voor een ouwe banketstaaf,althands zo lijkt het.
Kort om ,ik vraag me af,zijn hier ervarings deskundigen,en zo ja,wat zijn jullie ervaringen?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:15

Ik rij zelf TREC en kan zeggen dat de gemiddelde leeftijd niet die van de tiener is.
Komt misschien ook dat het vaak meerdaagse wedstrijden zijn en er dus ook een weekend voor uitgetrokken word. Lekker weg met je paard dus.
Iemand van 50 (+) is geen uitzondering in de sport.
De meeste ruiters zijn 30ers en 40ers.
We hebben zelf een hele grote behoefte om de jeugd erbij te krijgen :P

Wat wil je verder weten oven TREC?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 16:25

Gilbey schreef:
Ik rij zelf TREC en kan zeggen dat de gemiddelde leeftijd niet die van de tiener is.
Komt misschien ook dat het vaak meerdaagse wedstrijden zijn en er dus ook een weekend voor uitgetrokken word. Lekker weg met je paard dus.
Iemand van 50 (+) is geen uitzondering in de sport.
De meeste ruiters zijn 30ers en 40ers.
We hebben zelf een hele grote behoefte om de jeugd erbij te krijgen :P

Wat wil je verder weten oven TREC?

Ik ben nooit een disipline gerichte ruiter geweest,en trec lijkt mij een leuk allegaartje om eens niet al te fanatie aan mee te doen....dit topic is om er achter te komen of ik het bij het rechte end heb,want hier in de omgeving wordt nog maar heel weinig georganiseerd.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:35

Ik heb zelf van alles aan disciplines gedaan maar kon ook nooit kiezen.
Bij TREC moet je alles kunnen en wat je niet goed kan krijg je minder punten voor maar je ligt niet direct uit de wedstrijd.
Dat maakt TREC zeker erg leuk en toegankelijk.
Verder komt het met de orientatie rit vooral op jou kunde en niet perse op het uithoudingsvermogen van het paard.
Je rijd de route zonder GPS maar op de kaart die je zelf intekend en je zelf moet lezen om de route terug te vinden.
Kom anders een keer langs op een training of bij een wedstrijd en kijk of het iets voor jou kan zijn.

Authentic

Re: Trec...ook voor ouwe banketstaaf??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:37

Oh jeetje... Kaartlezen te paard?

Ik kan een hoop te paard, maar kaartlezen gaat me zonder paard al niet te best af, dit is duidelijk níet voor blondines.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:39

daar zijn cursussen voor, dan blijkt dat een stuk meer mee te vallen als dat je nu denkt :D
En je mag anders ook in equipe starten, moet je dus iemand erbij zoeken die het wel kan.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:41

Dat valt nog best mee hoor, dat kaartlezen :+ Er zit ook een moeilijkheidsgraad in. In de laagste klasse zal je echt geen bijzondere/sneaky trucjes moeten uithalen. Maar goed kaartlezen kan je zeker wel aanleren en het wordt echt makkelijker :j

Ouwelullensport wil ik het niet noemen :') maar de gemiddelde leeftijd ligt toch wel ruim boven de 18 :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 16:42

ik ga zeker eens ergens kijken....

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:48

Trec is gewoon leuk en afwisselend en voor (bijna) alle leeftijden, rassen etc. geschikt, mits ruiter en paard maar een redelijke basisconditie hebben. Als je zelf niet kan kaartlezen dan zorg je gewoon voor een equipemaatje die dat wel kan ;-).

En het is heel verschillend hoe fanatiek ruiters zijn, sommige gaan voor de winst, andere vinden het een leuke test hoe de samenwerking met hun paard is en weer anderen vinden het gewoon leuk om steeds op andere plekken mooie routes en leuke parcoursen te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:50

Ik lees even mee, het lijkt mij ook erg leuk voor later.
Kan je eigenlijk ook aan de hand TREC doen?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:52

Dan moet je wel een hele goede conditie hebben ;-) . Trec is in principe gewoon onder het zadel, al zijn er wel in het PTV hindernissen die aan de hand worden voorgeschreven, maar het meeste is onder het zadel. Bij de POR ben je vrij om natuurlijk stukjes af te stappen en naast je paard te lopen.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:54

nee, het is een gereden sport.
tijdens de PTV kun je wel een aantal aan de hand obstakels krijgen.
In de toekomst is het wel de bedoeling om het ook in de aangespannen variant in Nederland te gaan starten.

(hihi, Delphi is me voor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:55

Ah jammer :D
Nou ja, dan wachten we nog 2 jaar :D

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:51

Ik heb me gisteren opgegeven voor mijn eerste TREC-wedstrijd...
Ben zelf niet zo fanatiek en mijn paard is een grote schijterd, maar we hebben in november een keer zo'n trec-training gedaan en dan blijkt dat ze toch wel dingen goed kan. Juist de dingen waarvan ik dacht 'dat doet ze nooit'! Ik vind het wel een hele leuke manier om eens anders met je paard bezig te zijn. de training was op onze stal en er deden heel veel verschillende combinaties mee en je zag dat toch iedereen wel ergens goed en minder goed in was. De paarden vonden het ook erg leuk!

Ik doe mee in Equipe, dus we zijn met zn 3en.....
We zien wel hoe het gaat, ik verwacht er niks van, maar het wordt denk ik wel een hele leuke dag.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:58

Ik lees ook even mee.. Ik rijd nu endurance maar TREC lijkt me erg leuk! Paardlief vindt alles fantastisch en ik kan niet kiezen.. Ik heb eens gekeken bij de Farmers Field Trail en dat was zoooo leuk! :) Zie ik alleen goed dat er in het noord/oosten van Nederland eigenlijk niet zoveel georganiseerd wordt?

@Suze, wil je met mij en Beer mee als groom? Of een keer samen met Vjellie?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:00

Ik ben de enige die iets organiseert in het Noorden :+ Het enige in het ooster zit vrij ver richting het zuiden geloof ik :+ Wedstrijden zijn voor mij in ieder geval minimaal 2 uur met de trailer. Je moet er wat voor over hebben :) Je bent natuurlijk wel een heel weekend onder de pannen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:04

Leuk, ben jij van TREC Noord? Daar las ik net iets over.. ik heb zelf vervoer en een weekendje weg met paard is geen straf natuurlijk.. Ik ga eens even verder neuzen!

edit: zie nu dat je als onderschrift TREC Noord hebt staan, haha!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:56

Dat ben ik ja :D

Dat weekendje weg is juist zo leuk :j Het hele weekend op stap met paard, en het is vaak ook nog eens hartstikke gezellig :j

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:59

Ik ga er eens over nadenken, wat ik heb gelezen en gezien spreekt me wel aan! :) Even spieken op de endurancekalender.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:03

Ha leuk, nog een enthousiasteling uit mijn regio! :)

Laag Soeren is ook nieuw op de TREC-kalender én qua afstand goed te doen voor oosterlingen. :j

Er zijn trouwens ook aardig wat mensen die endurance en TREC combineren. :j

Mooie veelzijdige tak van sport is het. Ik heb me inmiddels ingeschreven voor Kaatsheuvel, qua afstand zeker een eindje weg maar wel een mooie stok achter de deur om naartoe te werken. Vind dat ik al te lang niet meer gestart ben. :D

En om op de vraag van de TS terug te komen: ik ben inmiddels ook alweer aardig 30+ en ik heb het idee dat de meeste mensen in de TREC idd van rond mijn leeftijd zijn. Met uitschieters een eind naar boven en een eind naar beneden. :))