Meningen over Horsemans Outfitter endurance zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariavk

Meningen over Horsemans Outfitter endurance zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 08:44

Ik hoop dat dit hier goed staat :)

Een vriendin van mij heeft een horsemans outfitter endurance zadel en zij is er helemaal toppy blij mee.
Ik rijd mijn paarden nu in een westernzadel, maar ik vind het te zwaar voor de langere afstanden en wil graag het gewicht van hun rug houden. Ik zelf denk dat boomlozen zadels best goed lijken maar ik heb veel topics gelezen dat ze minder zijn voor de langere afstanden?
Wie kan mij een handje in de goede richting sturen?

Groetjes,
Maria

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:36

Boomloos levert vaak problemen op, omdat het het ruitergewicht totaal niet verdeelt. En zeker bij endurance, waar je veel (ver)lichtrijdt, krijg je dan vaak drukplekken van de stijgbeugelophanging.

Maar er zit een hoop tussen zware westernzadels en boomloos hoor! ;) Er zijn genoeg endurancezadels op westernboom, die de vrije zit van het westernzadel combineren met licht gewicht, grotere aanpasbaarheid en betere bestandheid tegen water/zweet. Bijv. Podium of ROC.

mariavk

Re: Meningen over Horsemans Outfitter endurance zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 06:43

Dank je wel voor die informatie Nina_rex.
Ik ben nog redelijk groen in endurance zadels, er zijn er ook zoveel verschillende op de markt. Ik heb op de ROC website gekeken en ze zien er mooi en goed uit maar de prijs vind ik aan de hoge kant. Ik kan dat op het moment niet veroorloven. Podium zadel zien er ook goed uit de prijs is ook een heel stuk aantrekkelijker.
Nooit geweten dat het nog zo moeilijk zou worden om een goed zadel te vinden!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:38

ROC is inderdaad duur, maar ik moet zeggen dat mijn ROC die ik 8 jaar geleden nieuw kocht al elke cent heeft opgebracht. Nooit problemen gehad met mijn inmiddels 28-jarige paardje en heel veel kilometers gemaakt. Voor mijn jongere paard heb ik daarom ook voor een ROC gekozen, maar dan tweedehands (moet je net even geluk hebben, de Benelux-dealer http://www.thbb.be heeft er ook soms tweedehands te koop).
Podium is goedkoper en ook gemakkelijker tweeehands te vinden. :)

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:34

Kijk eens naar een Podiumzadel; licht van gewicht en op western boom. Daarnaast vind ik m'n zadel erg lekker zitten (ook niet onbelangrijk) en ze zijn erg makkelijk in onderhoud. www.podiumzadel.nl, www.goedhard.nl en www.countrymill.nl (daar heb ik mijn zadel vandaan, erg kundige zadelpas service!)

mariavk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 08:19

Bedankt voor alle hulp! Kan ik zeker goed gebruiken. Ik laat het wel weten als ik mn keuze heb gemaakt.