Welk type schoen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shanelle

Welk type schoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 14:46

:wave:

Ik vroeg me af met welk type schoen jullie wedstrijd/training rijden? Ik heb namelijk erg moeilijke voeten, loop liefst nog de hele dag in ballerina's of teensleffies - maar tja dat lijkt me geen optie. Ik zie voornamelijk stevige, robuuste wandelschoenen, en dat lijkt me inderdaad ook aangewezen. Maar zoals ik al zei heb ik dus moeilijke voeten, en krijg meteen blaren in 'stevige' (harde) schoenen. Momenteel rijd ik met gewone lederen dressuur laarzen, maar zelfs na 26 km krijg ik daar al last in.

Zijn er ook mensen die rijden met gewone sportschoenen? Hoe bevalt dat dan? Mij zou het ideaal lijken, maar die zijn geloof ik niet waterdicht, toch? Da's dan ook weer een groot nadeel. -O-

Help...

Sok

Re: Welk type schoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:09

Ik rijd met normale sneakers (converse, adidas, whatever er voorhanden is) met een veiligheidsbeugel met kooi! :)
Voor mij echt ideaal! Dan maar een natte voet, m'n schoenen zitten in elk geval wel lekker! :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:35

Als je schoenen zonder of met een hele kleine hak draagt, moet je inderdaad wel veiligheidsbeugels hebben of korven aan je beugels zodat je voeten niet kunnen doorschieten of blijven hangen als je eraf dukelt. Er staat iets over in het reglement, ik weet alleen uit mijn hoofd neit wat precies, maar dat kan je opzoeken.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:26

ik rijd altijd met Ariat schoenen, maar die zijn niet zo heel erg stevig bij de enkel maar ik persoonlijk vind ze ontzettend fijn rijden.

daarnaats heb ik sinds kort ook die van Mountain Horse, die zijn een stuk minder flexibel bij de enkel en geven dus meer stevigheid EN zijn waterdicht.

ligt aan je persoonlijke voorkeur en bij aan de weersomstandigheden, welk paard ik bij me heb en welke klasse ik rijd ;)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:02

Ik rij met leren jodpurschoenen en dat bevalt prima, ze zijn niet te warm en zitten zacht aan je voet.

Met sportschoenen kan ik niet rijden dat geeft mij te weinig steun ivm losse enkelbanden

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:06

Voorheen reed ik met gewone sneakers: Vans oid.. maar daarvan kreeg ik last van mijn knieën omdat de zool zo flexibel is. Nu rijd ik met mountainhorse schoenen en deze zijn ideaal: lopen lekker, geven voldoende stevigheid, zijn redelijk waterdicht (schilt natuurlijk per model) en gaan tot nu toe lang mee. :)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:58

ik rij het liefst met mountain horse, loop er eigenlijk dagelijks op.
Eerst gewoon ook in de winkel en als ze ouder worden schuiven ze door naar de stal.
Als ze echt te oud worden zijn ze niet meer waterdicht, dan is het weer tijd voor een nieuw paar :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:14

Ik ook ariats, hele fijne schoen, zowel om mee te lopen als mee te rijden :j

Malibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:19

Mountain Horse heeft ook de (waterdichte) rijschoen Wicked Rider. Dit zijn gewoon Convers All Star gympen met aangepaste hak en meer versteveging erin. Je hebt ze alleen in de kleur zwart en roze.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:54

Ik heb jodphurs met voering, lekker warm in de winter
Alleen minder want het rubber komt precies onde rhet knobbeltje op je enkel.
Als ik er mee loop rkijg ik dus blaren, verder zijn het wel fijne schoenen.
Maar op wedstrijd plak ik ook pleisters op van tevoren omdat ik dan wandel tot de P/A.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:55

De jodphurs van Ariat loop ik dag en nacht op..
Heerlijk voetbed en ontzettend goede kwaliteit.

Ook heb ik een paar wandelschoenen van de Lidl voor 15,- en daar doe ik ook al bijna een jaar mee (al zijn ze nu wel aan vervanging toe)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:32

Ik rij met lage lichte trekkingschoenen van Decathlon, eigenlijk een soort iets stevigere sportschoenen. Ik hou niet van zware schoenen of dingen die om je enkels zitten. Laarzen o.i.d. vind ik niet geschikt, omdat ik er ook regelmatig wel eens naastloop, door lastig terrein. En het wordt al snel te warm, zoiets om je kuiten.

's Winters droeg ik wel hogere schoenen (Ariats) met chaps, maar sinds enkele jaren heb ik Mountain Horse laarzen. Lekker warm en ze zitten lekker, en je kunt er ook nog redelijk goed op lopen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:16

Heb Mountain Horse rijlaarzen, sportief model en lopen en rijden goed. Heb mijn petri's in de kast gezet.
Zie op wedstrijd bijna niemand met laarzen, maar durf zelf nog niet zo goed lange afstanden zonder kuitbescherming. Rij dan ook met een dressuurzadel dus van die beugelriemen waar je velletje zo fijn tussen kan komen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:19

ariat en uggs. Maar ik heb dan wel van die dichte beugels.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:17

Ik heb altijd m'n hoge schoenen van Mountain horse aan, met elastiek aan de zijkanten en chaps er over als ik train en met wedstrijd heb ik high riders van Mountain horse aan. Ben grote fan van MH!
Heel comfortabel en ik heb een vrij brede voet.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:38

Ik rijd normaal met jodphurs van hkm maar gister besloot ik toch dat ik daar echt niet de wedstrijd op kon rijden. Dus nu ga ik op mondoni iceland thermo laarzen.
Die rijden en lopen ech geweldig :) ben er heel blij mee. Maar er gaat alsnog een paar jodphurs mee xD

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 07:40

Ik rijd altijd met Mountain horse schoenen, vind ik heerlijk zitten, lekker stevig.
Thuis heb ik nog een paar MH laarzen staan en die zijn al heel wat jaartjes oud maar zitten ook nog geweldig.

Voor reserve heb ik nog een paar kiefer jodpurs mee, zitten op zich ook wel lekker maar niet om mee te lopen. Die heb ik dan ok meer voor als ik tijdens de rit helemaal natregen en dan voor de terugreis naar huis (wat altijd minstens twee uur is).

Lianne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:25

Ik rijd altijd met sneakers :d

Birgit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:30

Ik heb ook Ariat schoenen thuis om te trainen. En voor wedstrijden heb ik Ariat laarzen. Voormij alleen maar Ariat omdat ze zo lekker zitten <3

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:47

Ik rijd met leren laarzen. Ben hypermobiel, dus mijn enkels zijn niet sterk genoeg om 30 km te rijden met schoenen. Ik krijg ook snel blaren, maar deze laarzen heb ik al 12(!) jaar, dus die zijn helemaal naar mijn voet gevormd. Misschien een tip om deze winter een goed paar schoenen/jophurs te kopen en deze goed in te lopen/rijden voor de wedstrijden?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:49

Ik rij zelf met de mountain horse rimfrost schoenen en chaps. Heb ook een paar mountain horse sportive rider.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:42

Heb dit seizoen met jodpurs en chaps gereden, weet nog niet of dat ik dat volgend jaar weer doe. Misschien toch op zoek naar iets stevigere schoenen.