Trec op grote stal: zelf parcour opzetten of laten doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Trec op grote stal: zelf parcour opzetten of laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 14:43

We zijn aan het kijken of het op stal leuk is om een TREC dag te organiseren.

In principe zijn er 2 opties:

1: Zelf een parcour bouwen, wat ik hier moeilijk aan vind is dat het dan natuurlijk meer gaat om 'kom ik het parcour door' , dan dat je echt een training krijgt, aan de andere kant krijgt iedere deelnemer dan wel de tijd om overal doorheen te gaan( bij trainingen zie je vaak dat een training eindigt met 1 keer het parcour door)

2: Iemand laten komen die een training geeft, wat ik hier leuk aan vind is dat er meer begeleiding is en dat je dus meer een training hebt, ook is het natuurlijk makkelijker voor de organisatie, nadeel vind ik weer dat ik dan het idee heb dat ik iemand betaal om zaken neer te zetten die wij zelf op stal ook hebben staan.

Vandaar de vraag hier, wat is jullie advies :) ?
En daarbij ook meteen de vraag: hoe leuk is het zonder bergen, sloten en bruggen. Want om dat aan te leggen is natuurlijk erg leuk, maar wel meteen een gigantische kostenpost voor 1 keer.....

ruitje

Re: Trec op grote stal: zelf parcour opzetten of laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 14:58

Nog een vraag :D ,
Is het voor mensen die kennismaken met TREC alleen haalbaar om het parcour te doen of is de gangenbeheersingstest ook haalbaar? Deze kan namelijk op de drafbaan uitgevoerd worden :)

Gilbey

Re: Trec op grote stal: zelf parcour opzetten of laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:33

Als je bij de diverse trainings lokatie's kijkt en leest op hun website's zie je dat er zeker meer tijd per hindernis besteed word dan slechts 1 x per ruiter.
Wij delen de groepjes juist in en gaan met een begeleider langs de hindernissen waar je er uitleg bij krijgt hoe ze correct te nemen en hoe je daar naar toe kunt trainen.

Je kunt alleen een PTV training doen of een hele TREC training.
Dat laatste betekend ook dat je uitleg krijgt over de POR en dat je dat ook gaat proberen te doen.
Dan word er ook tijd besteed aan de MA, dat is tenslotte 1 van de 3 onderdelen, waarom zou je die over slaan? (zeker als je een draf baan erbij hebt)

Zelf bouwen is natuurlijk mogelijk maar vergeet niet dat een labirinth ook niet alleen maar uit springbalken bestaat en je daar dus ook materiaal voor aan zult moeten schaffen.
Verder zijn de laag hangende takken er leuk om te gaan oefenen.

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:01

Hoi ruitje,

Ik zie dat je in Stompwijk woont... vrijdag de 12e houd ik een mini trec vanuit mijn eigen stalletje als dank voor de meiden die mij geholpen hebben met trec voorhout. We beginnen om 11.00 met de POR. Na de lunch met de MA en daarna de PTV, waar ik met moeite 16 hindernissen kon verzinnen, is niet makkelijk nl.
Mocht je interesse hebben mag je gezellig komen kijken hoor :D
Adres is Achterweg (2201 AH) te Noordwijk. Aan de reurigheid weet je vast dat je goed zit....

Zondag 14-8-2011 is er in Kootwijk bij Paard & Plezier ook wat trec demo's en heel misschien kun je je nog aanmelden?

Trec is echt heel gaaf en verslavend! Er rijden al heel wat dravers mee en ze doen het super.
Groetjes, Carla.