Mijn pony heeft O benen en is daardoor niet geschikt voor hoog dressuur of springen.Dus rij ik veel buiten wat ik erg leuk vind. Zaterdag krijgt mijn pony speciale ijzer ivm met haar O benen.
Ik loop er sterk aan te denken om met mijn pony endurance te gaan rijden.Zodat ik toch een doel heb met rijden. Ik hoop dat ze het aan kan met haar benen.
Mijn pony is 4 en ben lekker rustig bezig met spier op bouw. Ik rij ook lekker afwisselend in mijn ritten. De ene keer rij ik lekker pittig door de andere keer rustig. Maar ik luister heel goed naar mijn paardje wat ze wel en niet aan kan. Als ik merk dat ze vroeg tijdig vermoeid raak dat staak ik mijn training en stap ik lekker rustig naar huis.
Ik rij gemiddeld 3 tot 5 keer per week (hangt van me werk af) en dan rijden we ongeveer een 1uur tot 1,5 uur.
Ben dus lekker op weg. Door haar o benen loopt ze iets wat onregelmatig. Hopelijk is dat nadat ze ijzers heeft weg. Ze heeft veder geen last van.
Ik hoop dat mensen mij tips kunnen geven eventueel over trainnen, en eventueel advies met haar o benen.