Tsja, en dan ben je ineens wel een beetje groot aan het worden

In het dagelijks leven lekker bezig dressuur (ook wedstrijden eens per maand) en wat buitenrittenop zijn tijd. Ik probeer toch wel zo vaak mogelijk te gaan! Af en toe naar het strand, bos etc.
Nu zie ik op de evenementenkalender 2 ritten staan die mij aantrekken.
De eerste rit is in het Drents Friese Wold 28 augustus ( wil daar toch met peerd op vakantie die week, aangezien ik daar kennissen heb met een camping + mogelijkheid voor de paarden).
Of Katwijk in oktober (voordeel is dat een bokt-vriendin ook de rit gaat rijden en ervaren is in de endurance).
Wat raden jullie mij aan?
Kan mijn paard het aan denken jullie?
Wat voor extra training is nog extra nodig?
Gaan jullie toevallig een van de ritten ook rijden?
Ik heb verder nog geen spullen etc ervoor, ben ik ook nog niet van plan om aan te schaffen. Het is meer om te kijken hoe het ons bevalt
Na 3 uur door de bossen rijden is paardjelief (NRPSruin van 7 jaar) nog hardstikke fit.

Ben van plan om binnenkort weer met hartslagmeter op pad te gaan om die zo eens een beetje in de gaten te houden. Meten is weten uiteindelijk
Buitenritten zijn voornamelijk over het strand, door de duinen en door bermen door bollenlanden.
kan geen smiley hierbij vinden die geschokt genoeg kijkt, hier krijg ik echt een raar beeld bij. Hoop dat ik het verkeerd begrijp.