hartslag meter en gps systeem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

keona

hartslag meter en gps systeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 17:15

hallo wij willen volgend jaar mendurance starten,maar wij willen mt trainen ook de hartslag kunnen meten van het paard.ook zouden wij het fijn vinden als op het systeem een gps zat waar je routes op kunt opslaan en ook je het begin punt kunt vast zetten zodat hij je na de rit ook terug er heen stuurt.welke systemen gebruiken jullie.het zou ook mooi zijn (dit hoeft niet persee)maar dat je het systeem ook voor de hartslag van je zelf kunt gebruiken met sporten.ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

mirror666

Re: hartslag meter en gps systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:20

ik heb een garmin edge 305 hierbij kan ik ook een hartslagmeter bij kopen. Ik heb deze alleen niet, maar weet wel dat ik het apparaat een alarm kan laten geven bij een bepaalde hartslag etc, dus hij kan erbij.
Hij slaat ook routes op, je kunt waypoints opslaan. Er zitten alleen geen kaarten op, wat het financieel een leuke optie maakte voor mij :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 17:38

oke garmin daar wist ik dit al van,maar kun je die hartslag meter dan ook voor je paard gebruiken?
Naaltje schreef:
ik heb een garmin edge 305 hierbij kan ik ook een hartslagmeter bij kopen. Ik heb deze alleen niet, maar weet wel dat ik het apparaat een alarm kan laten geven bij een bepaalde hartslag etc, dus hij kan erbij.
Hij slaat ook routes op, je kunt waypoints opslaan. Er zitten alleen geen kaarten op, wat het financieel een leuke optie maakte voor mij :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:10

Ik moet bekennen dat ik zo'n ding nog nooit heb gezien, maar volgens mij is er op internet best wat te vinden over het ombouwen van een hartslagmeter zodat hij geschikt is voor het paard?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:54

Garmin forerunner 305 zit ook een hartslagmeter bij die je kunt ombouwen van mens naar paard.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 22:04

mag ik vragen hoe je dit dan doet.alvast bedankt
griebels schreef:
Garmin forerunner 305 zit ook een hartslagmeter bij die je kunt ombouwen van mens naar paard.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:44

Ik heb ook de Garmin Forerunner 305 met hartslagmeter voor mens, omgebouwd met de Vmax-kit: http://www.vmaxept.com/prod04.htm . De hartslagmeter is dan neit meer humaan te gebruiken, je hebt nl. veel te lange snoertjes aan de electroden. Volgens mij kan je bij die Forerunner wel een extra hartslagmeter bestellen, zodat je hem wel weer voor paard en mens kunt gebruiken.
Je kan er geen route inzetten ( of het kan wel, maar ik kan het niet...; niet echt zoals bij een Garmin Edge in elk geval), wel kan je je startpunt instellen en dan na verloop van tijd de kortste route terug volgen met een pijltje.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:25

Ik weet niet hoe je die ombouwt. Ik weet dat het kan, meerdere mensen hebben het gedaan.
Ik rijd zonder hartslagmeter omdat ik wil weten of ik de hartslag van mijn paard zonder meter kan beoordelen. Tipje van een FEI arts, ooit lang geleden gekregen...

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:38

Ik heb ook de Garmin 305, met ombouwset naar hartslagmeter voor het paard. Dat setje kun je bestellen en dan is het heel simpel een kwestie van iets erop plakken, niks van knippen ofzo. Werkt perfect! Je kunt dat er ook weer afhalen en dan heb je je humane band gewoon weer, maar dat kun je niet onbeperkt doen.

Jet schreef:
Je kan er geen route inzetten ( of het kan wel, maar ik kan het niet...)

Je kan er wel een route inzetten hoor :j , je kunt bijv. een route uittekenen op Google Earth of afstandmeten.nl, en die exporteren naar je GPS. Of een route overnemen die iemand anders of jijzelf eerder gereden heeft. Je krijgt geen echte kaart te zien, maar wel een lijn van de route en een aanduiding of je er nog op zit of niet. En je kunt er ook waypoints inzetten en dan van punt naar punt rijden.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:52

O ja, dat is waar, maar daar moet ik nog maar eens uitleg over krijgen. Ik denk dat dat nog niet zo was toen ik hem kocht, er zijn wel een aantal updates geweest de afgelopen jaren. Laatst een update van het training centre gehad en toen stond ineens inderdaad google earth erbij.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:51

Is al vanaf het begin hoor, ook bij de oudere modellen al, maar het is even puzzelen voor het lukt. :D Als je even op internet zoekt vind je duidelijke uitleg erover.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:11

Nina_rex schreef:
Ik heb ook de Garmin 305, met ombouwset naar hartslagmeter voor het paard. Dat setje kun je bestellen en dan is het heel simpel een kwestie van iets erop plakken, niks van knippen ofzo. Werkt perfect! Je kunt dat er ook weer afhalen en dan heb je je humane band gewoon weer, maar dat kun je niet onbeperkt doen.

Jet schreef:
Je kan er geen route inzetten ( of het kan wel, maar ik kan het niet...)

Je kan er wel een route inzetten hoor :j , je kunt bijv. een route uittekenen op Google Earth of afstandmeten.nl, en die exporteren naar je GPS. Of een route overnemen die iemand anders of jijzelf eerder gereden heeft. Je krijgt geen echte kaart te zien, maar wel een lijn van de route en een aanduiding of je er nog op zit of niet. En je kunt er ook waypoints inzetten en dan van punt naar punt rijden.

Dat is goed nieuws, dan kan ik toch ook eens gaan kijken bij mijn 205. Had er nog niets over gevonden in de handleiding...

Ik heb overigens ook alleen een gps, geen hartslagmeter.