kunstof beslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kevje06

kunstof beslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 22:21

Welk kunstof beslag gebruiken jullie in de endurance en welke hoefsmeden?

delfa

Re: kunstof beslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:05

Mijn paardje staat rondom op Duplo beslag. Mijn hoefsmid is Timmer en de leverancier van Duplo is Lei Römer: www.duplo-benelux.com

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:56

zie ze steeds meer en hoor er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over, misschien voor bepaalde wedstrijden voor mij in de toekomst ook het overwegen waard ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:40

Cerafix/Cera Endurance (voorheen Hippoflex), Hoefsmid Wouter Duijns. Maar ben zijn enige kunststofklant ;)

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:32

Duplo's, zeker na Banholt 88km zijn we 1000% aanhanger.
Onze smid is John Donck uit Nunspeet (hierdense smid).

Echter voor paarden met een schuivende beweging in het afwikkelen van de voet, is het minder geschikt.
Onno Grund is ook een smid die ze zelf gebruikt en plaatst. Hij heeft z'n klanten kring in het westen van het land. Hij kan je perfect voorlichten.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:40

Onze paarden lopen al jaren op Cera (voorheen Hippoflex). Rex al sinds 2004, Rambo denk ik sinds 2005, en Starbucks vanaf dat hij de eerste keer beslag kreeg, 2007..? In onze omgeving (Banholt dus :D ) is het echt een voordeel dat je goede schokdemping en grip hebt. En we rijden voornamelijk wedstrijden in België en daar kun je dat ook heel goed gebruiken.

Het grote voordeel van dat merk t.o.v. andere merken vind ik dat je d.m.v. verschillende maten en verschillende breedtes in het tussenstuk aan de achterkant precies de maat en vorm kan creeeren die bij de hoeven van jouw paard past - zonodig per hoef. Zo komt de nagelrits precies op de witte lijn te liggen en hoeft de smid er minimaal aan de raspen/knippen zodat de stevigheid optimaal blijft.

Je moet trouwens wel onderscheid maken tussen kunststofbeslag en composietbeslag (kunststof waar een metalen kern in zit). Duplo's zijn dus eigenlijk geen kunststofbeslag maar composietbeslag. :) Composiet is vergeleken met kunststof wat zwaarder, en als het kunststof ver genoeg wegslijt kom je alsnog op het metaal uit (wat bij een kennis reeds gebeurde). Ook is het wat minder flexibel, maar voor paarden met platte/brokkelende hoeven is dat juist weer een voordeel. Daar werkt kunststofbeslag vaak minder goed.