Endurance wedstrijd, organiseren en intresse?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Endurance wedstrijd, organiseren en intresse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 17:54

Hoi,

Ik vroeg me af wat er allemaal komt kijken bij het organiseren van een endurance wedstrijd? Wat heb je zeker nodig(vrijwillegers, veeartsen en parkeerterrein(hoeveelheid/grote))

En is er eventueel vraag naar een wedstrijd in noord-holland?

gr daphne

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:02

Hallo Daphne,

Ik weet niet al er behoeft is om een wedstrijd in Noord Holland, maar ik kan je wel vertellen dat de makkelijkste manier om alles te leren over wedstrijden, en het organiseren van, is jezelf aan te melden als vrijwilligster bij de houdige wedstrijd commissies (zou ze heel blij zijn denk ik!). Het is wel een hele klus om een wedstrijd te organiseren en vraagt wel veel ervaring. Groomen bij wedstrijden helpt ook om alles te leren over endurance. Dus meldt jezelf aan en ga maar eerst kijken / helpen bij een aantal wedstrijden. Kom je zelf achter als het iets voor jouw is!

Ibbel

Re: Endurance wedstrijd, organiseren en intresse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:09

De KNHS-EV kent een 'organisatoren-overleg'. Als potentiele organisator ben je daar ook welkom. Er is - als je er echt mee door wilt gaan - ook een draaiboek beschikbaar. Er komt wel iets meer bij kijken dat vrijwilligers en een parkeerterrein, maar de DA's worden door de KNHS-EV geregeld, dus daar hoef je dan zelf weer niets aan te doen. EV berekent aan de hand van het aantal inschrijvingen en klasses hoeveel DA's nodig zijn.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 19:11

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb zoiezo geen tijd om mij aan te melden als vrijwillger, dit moet ik altijd dag tot dag bekijken omdat ik soms 7 dagen in de week werk. Ik ga zoiezo naar de fasna toe om te kijken en dna hoor ik daar wel of ik eventueel nog ergens mee kan helpen.

Ik weet niet of ik het zelf wil, maar misschien kan ik de plaatselijke rijvereniging er warm voor krijgen, of mag het niet door een reguliere rijvereniging georganiseerd worden en wordt het gewoon door particuliere georganiseerd?

Waar kan ik meer informatie vinden over die organisatoren-overleg en dat draaiboek?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:30

Ik zou het eens proberen via de Endurancevereniging ;)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:32

Wat er komt kijken bij de organisatie weet ik echt niet, maar ik zou dolblij zijn met een wedstrijd in noord-holland en zeer zeker meedoen!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:12

Het kost heel veel tijd en je moet een beetje gek in je kop zijn maar uiteindelijk geeft het wel voldoening. Het eerste wat je moet afvragen is of je een gebied tot je beschikking heb waar je minimaal 30 km aan route kan uitzetten waarvan maximaal 10 % (voor mendurance 30% ) verhard is. Daar moet je lokatie direkt bij zijn aangesloten. liever geen drukke wegen erin maar wel weer groompunten (dus op enkele plaatsen aansluiting op de weg) Op circa 1/3 van de route moet er ruimte zijn voor een PA. Je moet rekenen op parkeerplek voor zeker 50-100 auto's minimaal. Horeca en sanitair is gewenst. Jury's en veterinairen worden grotendeels door de KNHS (endurancevereniging) geregeld en betaald. Je maakt kosten aan vergunningen, prijzen, vrijwilligers (onderhouden daarvan is heeeel belangrijk)
Er is inderdaad een handboek
Via PB kan je me verder vragen

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:56

Noord Holland zou voor ons ook wel leuk zijn!
Waar in Noord holland zou dat zijn dan? Boven of benden zegmaar?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 21:21

ik heb zojuist contact gezocht via de mail met pwn, de beheerder van het noordhollandsche duingebied. Mijn voorkeur gaat uit naar een startpunt bij het johanna's hof in castricum.maar ik heb gevraagd of ze een parkeerplaats hebben met minimaal plek voor 50 auto's.

Maar mag je eigenlijk zelf ook meerijden op die wedstrijden die je organiseert? Nee zeker?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 06:30

Ik zou niet weten waarom niet maar ik heb daar echt geen tijd voor tijdens de wedstrijd. Op de dag zelf ben je van 's morgens vroeg tot 's avonds laat aan het rondvliegen. Je kan natuurlijk alleen in het voortraject een rol spelen en iemand anders de leiding laten nemen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 06:31

het moet trouwens door een vereniging worden georganiseerd die is aangesloten bij de KNHS of een stichting die via de VVCO is aangesloten bij de KNHS

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 08:57

VVCO?

Had je ent een pb gestuurd of dat mocht, maar je hebt hier al antwoord gegeven zie ik.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:17

Citaat:
Maar mag je eigenlijk zelf ook meerijden op die wedstrijden die je organiseert? Nee zeker?

Kan, maar een wedstrijd organiseer je in mijn ogen voor anderen. Je laat dan jouw mooie omgeving zien.

Het zou leuk zijn als het lukt om zoiets te organiseren.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:01

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 14:56

Ik heb waarschijnlijk de plaatselijke rijvereniging bereid gevonden om te helpen. En ik zal ziezo het eerste jaar niet zelf meerijden.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:01

Een aantal jaar geleden werd er nog jaarlijks een endurance wedstrijd georganiseerd in de Schoorlse duinen. Ik meen vanuit Poelenburgh? Misschien hebben zij nog tips en contacten? Het zou leuk zijn als er weer een wedstrijd kwam in Noord-Holland, ik denk dat er wel animo voor is!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 16:01

dankjewel voor de tip, ik zal even kijken wat het meest interessante is.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:31

Ik zie een endurance wedstrijd in Noord-Holland echt wel zitten :D dus of daar animo voor is... Ik denk van wel want daar zijn nog geen endurance wedstrijden :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:34

daffie1986 schreef:
ik heb zojuist contact gezocht via de mail met pwn, de beheerder van het noordhollandsche duingebied. Mijn voorkeur gaat uit naar een startpunt bij het johanna's hof in castricum.maar ik heb gevraagd of ze een parkeerplaats hebben met minimaal plek voor 50 auto's.

dat zou super zijn. Lijkt me namelijk leuk om een keer aan een kennismaking klasse mee te doen , maar het is altijd allemaal zo ver weg en ben er natuurlijk ook niet erg in thuis in de endurance.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:37

Figaro schreef:
Een aantal jaar geleden werd er nog jaarlijks een endurance wedstrijd georganiseerd in de Schoorlse duinen. Ik meen vanuit Poelenburgh? Misschien hebben zij nog tips en contacten? Het zou leuk zijn als er weer een wedstrijd kwam in Noord-Holland, ik denk dat er wel animo voor is!

Wilde ik ook zeggen. Er is ook een grote parkeerplaats aansluitend ruiterpad bij Hargen.

Schoorl is wel 10 jaar geleden oid toch? heel lang geleden iig

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:43

Op het enduranceforum is een wedstrijd in Noord-Holland ook al eens ter sprake gekomen. Ik heb destijds gemaild met de rijvereniging in Heiloo en die wilden destijds hun terrein wel verhuren.

Johanna'shof als startpunt is geen goed plan, veel te weinig ruimte.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:37

Inderdaad, op het enduranceforum hebben ze het er wel eens over gehad. Ik weet ook dat er vroeger een wedstrijd in Schoorl was, maar heb daar nooit gekeken of meegedaan, het is echt al lang geleden.
Ik wil wel vrijwilligen, Lou houdt niet van strand. Je kan ook eens contact opnemen met Priscilla van Roover ( haar pony Roover is wel overleden, maar ze heeft nog wel een paardje over), die zit in elk geval op EF, ik weet alleen even niet onder welke naam.
En het zou ook nog kunnen dat Willem er destijds weer mee bezig was.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 16:19

bedankt voor de reactie's allemaal, blij om te horen dat er dus wel heel veel vraag naar is. De rijvereniging in heiloo wordt misschien het startpunt, ik heb met een van de bestuurders overlegt en die gaat het maandag in de vergadering in het bestuur gooien. Ben nu dus vooral bezig met het kostenplaatje rond te krijgen en de medewerking van de gemeente en pwn om de ruiterpaden aan te pakken. Als dat lukt dan kunnen we in oktober de wedstrijd aanvragen.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 07:30

Willem en ik zijn inderdaad bezig geweest met een wedstrijd in het Amsterdamse Bos. De duinen vanuit Schoorl hebben wij toen ook even bekeken, maar die paden zijn te smal.
Priscilla (Roofer) is ook inderdaad een tijdje bezig geweest, maar dat is helaas ook niets geworden.

Succes in ieder geval :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 12:50

dankje joelle. Voordeel is wel dat de rijvereniging de gemeente in zijn zak heeft. Denk dat als we met het clubje vertegenwoordigers van de ruiterpaden om tafel gaan zitten dat we met het oog op veiligheid en behoud duin het misschien wel voor elkaar krijgen dat pwn de paden verbreed.

4 juli heb ik een vergadering met het bestuur van de rijvereniging, die willen heel graag meehelpen. Dus dan moet ik zoeizo wat over de inhoud van endurance gaan vertellen. Foto's van wedstrijdonderdelen zijn dus erg welkom, zal ook het promofilmpje van de endurance gebruiken als dat kan tenminste.