Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
Natuurlijk moet een jong paard vooral veel buiten lopen met soortgenoten, maar het is nooit te vroeg om al te beginnen met wat dingetjes aan te leren en een goede band op te bouwen. Vergeet niet dat een paard ook met "leren leren", dus leren omgaan met nieuwe situaties zonder in paniek te raken of te blokkeren, aandacht erbij houden, soms even wat geduld uitoefenen... Dit kun je heel spelenderwijs, zonder druk, opbouwen door de natuurlijke nieuwsgierigheid van je jonge dier te gebruiken. Niks mis mee. Niet te lang achter elkaarm niet te vaak, niks forceren, hou het leuk.
) om voor het tweede levensjaar rustig wat meters te maken op vlakke, harde bodem. Hier een foto toen ze bijna 2 was en voor het eerst naast haar (en mijn
) moeder meemocht, ik had haar al een paar keer naast mijn eigen paard meegehad:
Varekaj schreef:Met een 1-jarige hoor je helemaal nog niet te beginnen....
AdnerB schreef:wow het beestje is pas 1 jaar en je wil nu al weten wat je over minimaal 2 jaar moet gaan doen?
laat hem/haar lekker met soortgenootjes in het land lopen en verder nog niets van vragen.
1x in de week wandelen kan geen kwaad,verder soms een borstel er overheen en hoefjes uitkrabben maar verder nog lekker met rust laten