Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met uitleggen hoe jullie dit doen/ wat er mag.
Mag je met split reins de ene teugel over het zadel leggen en de tweede teugel als geleidetouw gebruiken?
Of dien je beide teugels te gebruiken; of nog anders? Hoe doen jullie dat met open teugels?
Ik heb begrepen dat je bij het trailderladen voor je paard uit moet lopen de trailer in (ik stuur soms mijn paard eerst, vandaar).
Hoe zit het daarna: hoeveel seconden moet je erin blijven staan? Moet je zelf stilstaan of mag je de aandacht van je paard vragen?
Ik zie in de reglementen hierover niets, en er staat alleen over inladen. Hoe zit dat?

Als je strafzone bij de waterhindernis onder de man pas bij het water zelf ligt (gebeurd dat?), moet je dan voorwaarts aanrijden of mag je ook achterwaarts aanrijden en je paard een halve draai laten maken?
Bij het onbeweeglijk stilstaan onder de man: moet je paard zijn hoofd dan ook stilhouden? Stel dat mijn paard geen poot beweegt, maar wel om zich heen kijkt? Of verder niet beweegt maar wel zijn hoofd schuurt?
Stilstaan op de grond is me helder, die is afhankelijk van de klasse.