Verslag endurance Kootwijkerbroek!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:15

Van harte joh!!!!!! OK dan!
Ik zag dat julie zaterdag ook in Holten mee doen dus ik zou zeggen tot zaterdag!!!
(ik rij mee in de kennismakingsrit.. 27 km voor de eerste keer vindt ik meer dan zat..en als we het leuk vinden worden we ook lid!.)

Groetjes Angenita en Woestein

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:21

Strings had ik in het begin ook maar gingen toch ook op een gegeven moment op een bepaalde plaats (heb ik geen foto's van Knipoog )irriteren.
Ik ga nu voor een hele charmante oma onderbroek van Harns Textiel.
Die bevallen nog het beste en niet duur. Ik heb een Eurostar Diane aan van dat weet ik veel hoe het heet spul. Het droogt snel en prikt niet als je er in zweet. Maar ga volgens jaar misschien toch eens kijken naar een "echte" endurance broek.
Jorie

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:58

Ik rijd nog het lekkerste in een 'onzichtbare' slip (van Hunkemoller geloof ik) van z'n hele gladde stof met hele dunne naden. Ik heb ook een Eurostar Diana met extra brede band. Zit heerlijk, een van de weinige rijbroeken die niet in m'n ribben snijd. Nu nog een BH die ook niet snijd, daar heb ik nog de meeste probelemen mee op het moment.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:06

Ik snoer het hele zooitje in van boven. Heb een paar dure sport hesjes gekocht die erg stevig zijn want ik heb een hekel eraan als het hele zooitje beweegt! Eentje bij een ruitersportzaak (merk weet ik niet, was 80 piek gulden dus en heb hem nog steeds) en eentje bij een ballet zaak. Ik heb altijd aerobic les gegeven dus heb nog genoeg van die hesjes voor over je BH. Maar wat ik ook aan doe, ik doe altijd even de springproef. Om te kijken of er nog beweging in zit.
Neem geen beugel BH!! Daar had mijn maatje schuurplekken van. Of nee, het had in haar huid geprikt, ook niet fijn!!
Nou ja, zoek en gij zult vinden!! Succes!!
Jorie

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:30

Karin schreef:
Haha, ja maar Sas, van jou wist ik al dat je elke keer gehavend van je paard stapt! Daar kan niemand tegenop! *LOL*

Ik weet echt niet hoe je dat elke keer weer voor elkaar krijgt. Misschien toch eens tijd voor een andere rijbroek, sokken, weet ik veel? Knipoog

BTW ik rijd altijd met een hele zachte string, nooit last van doorrijden in het 'cruciale gebied'. Van degelijke onderbroeken krijg IK juist plekken, dus die draag ik niet meer in het zadel. Haha!


Hmm, heb dus nog nooit blaren van het rijden gekregen...
Hoe doen jullie dat toch Verward
Ik heb geen speciaal ondergoed, gewone rijbroeken en dan nog niets....
Arme jullie Knipoog

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:33

Ik rij ook al vanaf mijn negende en had ook nog nooit plekken opengereden, totdat ik es bij heel warm zweet weer met een verkeerde (blijkbaar) onderbroek mezelf kapot reed, dat was na een staprit van een uur of drie. sindsdien heb ik er regelmatig last van, vooral ook sinds ik endurance rij, dan zit je natuurlijk ook langer in het zadel dan bij het dressuurrijden, dan heb ik er ook nooit last van.
mijn voet reed ik open in LV omdat er een klein uitsteekseltje in mijn schoen bleek te zitten, ik had ze al wel ingelopen maar het bleek dat je dat uitsteekseltje pas na een kilometer of 10 rijden gaat voelen, en de binnenkant van mijn knie was ook nieuw voor me, misschien vanwege het extreem warme weer...feit is wel dat al die plekken omdat de huid nog dun was op de volgende wedstrijden weer kapot ging, hoop niet dat dit zo blijft...Aangezien 81 km met zoveel plekken echt niet te doen is, en mijzelf kennende is het voor mij ook geen reden om af te stappen dus zal ik een soort van kreperen van de pijn. (ja, ik weet het ik doe het mezelf aan) en daarna een maand niet normaal kunnen zitten en/of lopen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:32

Tip: haal bij de drogist een doosje Compeed (van die blaarpleisters dus). Mocht het nou nodig zijn, dan kun je in de vetgates hier en daar even plakken en dan zit je niet het volgende rondje letterlijk op de blaren. Ook handig voor opengereden knieholtes en voeten.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:10

Ik heb ze al in huis Karin!! Dat gebeurt me ook geen tweede keer, alleen op je kont is het lastig blaren plakken...blijven niet zitten!