Gister waren de paarden zo happy dat de vorst uit de grond was en waren door het dolle heen. Dwars door de draden vlogen ze diverse weilanden door. Ik heb het zo gelaten en wilde ze even uit laten razen. Helaas kwam bij naiade door het bokken haar staart uit het riempje onder haar deken en kwam hij over haar hoofd. Normaal gesproken schudden ze dan een paar keer en is hij dan af, helaas stond ze verkeerd en viel ze net nadat ze haar deken af had gekregen achterover in de sloot. We stonden er allemaal bij te kijken maar konden niets meer voor haar doen. Gelijk toen ze in de sloot belande was het al te laat… niets geen lijdensweg, geen gespartel niets… De dierenarts zei dat ze waarschijnlijk haar nek gebroken heeft, gelijk alle zenuwen zijn beschadigd en daardoor gelijk overleed. Mijn maatje, mijn beste vriendje, vanaf 98 mijn trots… alles waar het om stal om draaide. Nooit zal ik nog van haar kunnen genieten, ik had haar zo graag evt mee naar Noorwegen genomen en volgend jaar klasse 2 endurance met haar gaan rijden… maar het kan niet meer, ze is er niet meer. Ik vind het zo naar… had ik maar… maar helaas konden we niets meer voor haar doen.
Naiade rust zacht lieve dame, jou kennende is het alleen geen rusten… je was zo een vechter en doorzetter maar deze strijd kon je niet winnen…
Ik word er naar van, van dit verhaal! Wat een drama! Dit is nu echt zoiets van, als ik nu maar dit of als ik nu maar dat...maar hier kan echt helemaal niemand iets aan doen. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en reken het jezelf niet teveel aan! Dit kan elk paardenmens overkomen, hoe stom dat ook klinkt, dit zijn van die dingen.............!!
Cchanny
Geplaatst: 12-12-10 17:24
Jeetje wat een vreselijk verhaal.
Misschien een schraale troost dat ze opslag dood was.