Vraagje over Endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Vraagje over Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 13:32

Hee!

Met de Arabier die ik rijd zou ik graag eens een proefrit Endurance willen doen.
Weet iemand of dit mogelijk is en hoe dat dan allemaal gaat? Het moet natuurlijk niet te ver weg zijn, woon in Noord-Brabant..

Groetjes Evelien

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Vraagje over Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:40

Kijk eens in het endurance onderdeel van dit forum. Daar bovenaan staat een stickie met héél veel info.
Alles wat je wilt weten staat daar eigenlijk.

Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:40

in wanrooij is in okt een kennismakings klasse. Daar kun je mee rijden zonder startkaart. Maar is wel opgebouwd als een echte endurance dus met keuringen en alles

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Vraagje over Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 13:44

zodiacje ; Zou jij mischien dan de link kunnen geven want ik kan het niet vinden. :=

Nini_roosje; Ga je dan gewoon met een groep mee en dan kijken hoe alles te werking gaat of moet je dan gelijk al alleen en een afstand afleggen of iets? :)

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Vraagje over Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:48

hihi, al 5421 berichten en dan het endurance topic niet kunnen vinden... :=
[TEN] Trec en Endurance

Alle stickies bovenaan is allemaal info over endurance :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:49

Je moet alleen. Van te voren word alles uitgelegd. De route enz. en dan rijden! je start soms met meerdere te gelijk en soms alleen. Kun je ook aangeven wat je wil. En verder kun je vaak gewoon stukken met andere ruiters mee rijden. Tijdens de kennismakings klasse rijden er ook ervaren ruiters rond. Van klasse I en II enz. Dus stukjes mee liften met andere is vaak geen probleem. Zo is de mentaliteit van de gemiddelde endurance ruiter namelijk wel. Gewoon vriendelijk en behulpzaam. Heel anders dan je misschien van dressuur wedstrijden ofzo gewend bent. op www.deronline.nl is een hoop te vinden!

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 13:57

Bedankt! :) Ja die stickies had ik ook al gezien, maar kon er niks vinden over eventueel een proefrit in Brabant of er vlakbij hahah!

En als je dan zo`n rit aflegt heb je dan ook bordjes in het gebied zodat je weet waar je heen moet? Ik las wel iets over een plattegrond maar dat kan ik niet echt als de beste. :+
En maakt het uit met wat voor zadel je rijd??
En hoe precies moet de conditie van je paard zijn? Want ik rij wel is buitenritten van 2 uur dat houd ze makkelijk vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:06

_Evelien schreef:
Bedankt! :) Ja die stickies had ik ook al gezien, maar kon er niks vinden over eventueel een proefrit in Brabant of er vlakbij hahah!

En als je dan zo`n rit aflegt heb je dan ook bordjes in het gebied zodat je weet waar je heen moet? Ik las wel iets over een plattegrond maar dat kan ik niet echt als de beste. :+
En maakt het uit met wat voor zadel je rijd??
En hoe precies moet de conditie van je paard zijn? Want ik rij wel is buitenritten van 2 uur dat houd ze makkelijk vol.


Het zadel maakt niet uit. Dit mag alles zijn zolang het maar veilig is. Verder word de route afgezet je met lintjes. Die aangeven welke richting je uit moet.
En de conditie. Als ik jou was zou ik proberen toe te werken naar 3 uur rijden met hoofdzakelijk draf. Dan zit je voor de kennismakings klasse (34 km) wel goed

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Vraagje over Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 14:08

Oke dankjewel voor je reactie! :D En tot wanneer kan dat inschrijven in Wanrooij en hoeveel kost dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:10

29,00 euro voor de kennismakings klasse en tot 9 okt. inschrijven. Is allemaal terug te vinden in het vraag programma.

Evt. Kun je ook de recreatie rit rijden, Dit is bijna het zelfde als de kennismakings klasse. Alleen is de recreatie rit niet vanuit de knhs geloof ik. Verder wel gewoon met keuren enz. De recreatie rit kost 12.50

http://www.endurancepeelrand.nl/pagina2.html

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:45