Tijdens rit stoppen, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Tijdens rit stoppen, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 02:05

Hallo,

Een paar jaar terug deed ik een kennismakingsklasse, dat beviel zo goed dat ik lekker ben gaan trainen, spulletjes aanschaffen, startkaart aanvragen en inschrijven hier en daar.
Helaas konden die wedstrijden niet doorgaan en kreeg ik niet veel later fybromyalgie waardoor ik was gestopt met rijden.
Op het moment gaat dat al aardig en de pony's staan lekker dichtbij huis en vlak aan het bos. Het gaat dus wel weer kriebelen om eens een kennismakingsklasse te rijden om te zien of ik (en pony) het aan kan.

Nu kon ik alleen nergens vinden of je tijdens een rit mag stoppen en hoe dat in zijn werk gaat.
Mag je tijdens een rit stoppen als blijkt dat het niet gaat?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 06:40

Tuurlijk mag dat. Stel dat je paard onderweg kreupel wordt, dan rijd je toch niet door?
Wel is het de bedoeling dat als je je onderweg laat ophalen dat je dat meldt bij de organisatie, en dat je - tenzij je paard idd op 3 benen staat/gapend wond heeft/whatever en je direct naar een DA gaat - je paard nog voor een nakeuring aanbiedt. In de uitslag komt (bij goedkeuring bij nakeuring) dan te staan: teruggetrokken op eigen initiatief.