V-max pakket?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

V-max pakket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 15:58

Hallo,

Nu ben ik een ontzettend groentje in het endurance rijden. Volgend jaar wil ik graag een kennismakingsrit maken.

Kan je ook de eerste keer rijden zonder hartslagmeter of is dit noodzakelijk?

Zo ja,bij goedhard zag ik de v-max basic te koop staan. Zitten hier die electroden,kabeltjes etc. bij of moet je dit appart kopen?

Alvast bedankt!

IngridL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:19

Voor een kennismakingsrit heb je echt geen hartslagmeter nodig hoor!

Carliijn

Re: V-max pakket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 18:21

oke bedankt dat wou ik even weten :)

ik schrok ook al even van de prijs terwijl ik het eerst nog moet proberen :+

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:14

ik heb vandaag klasse II zonder hartslagmeter gestart, dat kan prima (al zou ik er toch wel graag 1 hebben)

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:35

Hartslagmeter is überhaupt nooit noodzakelijk. Persoonlijk zie ik het meer als een luxe..

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 20:06

oke fijn :) ik vind de prijs ervan namelijk achterleuk hoog en ik wist ook niet zeker of het wel echt noodzakelijk was. Als je gewoon goed op je paard let zie je vanzelf wel wanneer je rustig aan moet doen :)

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:31

Precies, gewoon lekker rustig aan doen, je hebt alle tijd van de wereld als je niet op alle groompunten uitgebreidt gaat lunchen :)

Daarbij, tijdens trainingen let je toch ook gewoon op je paard en anticipeer je op hoe hij aanvoeld? In feite is het gewoon "hetzelfde" als een training, behalve dat de afstand misschien iets langer is, en je tussen 2 snelheden "moet" blijven.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:58

Celede_x schreef:
Hartslagmeter is überhaupt nooit noodzakelijk. Persoonlijk zie ik het meer als een luxe..

Mee eens! Op lager niveau dan, als je echt specifiek wil trainen is een hartslagmeter wel erg handig anders gok je maar wat.

Wat wel handig is, is een goedkope humane hartslagmeter waar je de band iets van verlengt. Die kun je dan bijv. in de P/A of bij de finish even gebruiken om te kijken of de hartslag goed is om aan te bieden. Zulke meters kun je regelmatig voor 15-20 euro kopen bij o.a. Gamma, Lidl, Aldi etc. en doen het op zich prima!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:01

Een hartslagmeter is juist bedoeld om de hartslagen van je paard te leren kennen zonder meter...

V-max Basic is wel compleet hoef je niets meer bij te kopen of wat dan ook.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:56

griebels schreef:
Een hartslagmeter is juist bedoeld om de hartslagen van je paard te leren kennen zonder meter...

V-max Basic is wel compleet hoef je niets meer bij te kopen of wat dan ook.

Ja en ik vind het toch een nuttig iets en leuk om mijn verschillende paarden te vergelijken. Vooral voor het aanbieden toch wel praktisch om even te kunnen meten, en een goede stethoscoop kost ook veel.