Woensdrecht 22/08 - paar vraagjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Woensdrecht 22/08 - paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 08:23

Ik twijfel of ik eind augustus mee wil rijden met een kennismakingsrit van VET 2000 in Woensdrecht.

Het is zowat om de hoek, dus dat is ideaal. Ik heb echter in mei al een KK meegereden van VET 2000, en kan per mail niemand bereiken aldaar om te informeren of ik er 2 per seizoen mag starten zonder verdere licenties of startkaarten o.i.d.? Weet iemand van hier dat misschien?

Volgende twijfel gaat eigenlijk meer om mijn paard: een Tinker die niet heel goed presteert als het erg warm is. En een gruwelijke hekel heeft aan steekvliegen. Daarom kom ik ook al 2 maanden niet meer in de buurt van een bos. Hoe is het gesteld met de bossen - of eigenlijk met de hoeveelheid steekbeesten - in de bossen rondom Woensdrecht?

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:27

volgens mij mag je in België altijd mee doen met de wandeling,
in de bossen zitten overal wel wat dazen, dit is nu eenmaal de tijd van die beesten,
Je kunt je paard er goed tegen inspuiten en zelf een t-shirt met lange mouwen dragen.
wie weet regent het wel pijpestelen op 22 augustus en dan zie je ze toch niet 8-)
ben ook van plan de rit te rijden, als training.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:54

Hey, ik denk dat je meer succes zal hebben via de telefoon van Johan.
Ik dacht ook dat je 2 keer mag per seizoen, op de website vind ik het niet direct terug.

Ja de dazen en vliegen zullen er ook wel zijn, is erg nadelig als je veel gaat stappen...ik ga ook met mijn jonge haf om eens kennis te maken en heb er al aan gedacht om een vliegenuitrijdeken te gaan kopen.

Ps je hebt mooie paardjes, veel plezier ermee En hopelijk zien we mekaar in Woensdrecht (ben er nog nooit geweest) schijnt prachtig parcours te zijn *D

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 17:18

met een vliegendeken een endurance rijden is wellicht niet verstandig, paard kan moeilijker de warmte kwijt, en met koelen lijkt het me ook niet handig

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:55

Ik gaf dit als voorkeur omdat we niet constant gaan draven, enkel als kennismaking...rustig aan dus.
Ik heb er toch al zien deelnemen met een vliegendeken, het is toch niet volledig afgedekt en er zitten kleine gaatjes in.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:35

Doe toch maar de vliegendeken om, je paard zal zich beter voelen en jij ook dat is belangrijk en als het warm is rij je wat trager wat maakt het dan uit dat je te traag was als je maar hebt kunnen genieten van een leuke buitenrit en al wat ervaring hebt opgedaan. Koelen kan gewoon over de hals over het deken en zo'n deken is meestal toch met veel luchtige gaatjes en misschien geeft het zelfs wat verkoeling als het wappert zoals een waaier. Zie het gewoon als een testritje.

Ik ga waarschijnlijk ook meedoen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 07:59

Ik twijfel nog steeds :D

Tinkers hebben natuurlijk iets meer moeite hun warmte af te vloeien. Maar ik zou natuurlijk ook vroeg kunnen starten, volgens mij kan dat vanaf 9h? Dan ben ik voor de eventuele warmte terug...

Hilli

Re: Woensdrecht 22/08 - paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:48

Is het in België niet zo dat je gewoon kan komen "binnenvallen" in de laagste klasse(s)? Dan kan het het altijd ook nog op de dag zelf besluiten...

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:15

Klopt Hilli,
Je hoeft je niet eens in te schrijven

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:18

Dan zou ik nu gewoon lekker gaan trainen, je paard klaar hebben voor de 22ste en mocht het dan toch te warm zijn dan ga je gewoon niet. Een getraind lijf zonder wedstrijd is niet erg.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:33

Zal wel lukken, je past je aan aan de noden van je paardje...ik heb een Haflinger en die koelt ook moeiliijker af. Het is een redelijk zwaar type, ik pik het gewoon mee als een leuke buiterit eens ergens anders dan altijd thuis.
En als het voor jou kortbij is heb je toch al een groot voordeel dat je lekker vroeg kan starten ;)

sannemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:05

Hoi, ik ben de medeorganisator van de endurance in woensdrecht. Het belooft een hele mooie toer te worden, 30 km door bos en heide. We organiseren bij de wolfshoeve, je kan terecht op een heel groot weiland. Wat de "dazen, of steekvliegen" betreft, ja die zijn er natuurlijk wel, een vliegenuitrijdeken kan helpen en natuurlijk het juiste middel op je paard spuiten kan ook helpen. Het enige wat we niet kunnen bestellen is het weer hé. Voor de rest mag iedereen gewoon deelnemen. Zorg er wel voor dat je het paardenpaspoort van je paard meebrengt en dat de inentingen in orde zijn. Veel plezier en tot 22 augustus. Sannemie
Chubby schreef:
Ik twijfel of ik eind augustus mee wil rijden met een kennismakingsrit van VET 2000 in Woensdrecht.

Het is zowat om de hoek, dus dat is ideaal. Ik heb echter in mei al een KK meegereden van VET 2000, en kan per mail niemand bereiken aldaar om te informeren of ik er 2 per seizoen mag starten zonder verdere licenties of startkaarten o.i.d.? Weet iemand van hier dat misschien?

Volgende twijfel gaat eigenlijk meer om mijn paard: een Tinker die niet heel goed presteert als het erg warm is. En een gruwelijke hekel heeft aan steekvliegen. Daarom kom ik ook al 2 maanden niet meer in de buurt van een bos. Hoe is het gesteld met de bossen - of eigenlijk met de hoeveelheid steekbeesten - in de bossen rondom Woensdrecht?

Het is een FANTASTISCH PARCOURS. ;)
iana schreef:
Hey, ik denk dat je meer succes zal hebben via de telefoon van Johan.
Ik dacht ook dat je 2 keer mag per seizoen, op de website vind ik het niet direct terug.

Ja de dazen en vliegen zullen er ook wel zijn, is erg nadelig als je veel gaat stappen...ik ga ook met mijn jonge haf om eens kennis te maken en heb er al aan gedacht om een vliegenuitrijdeken te gaan kopen.

Ps je hebt mooie paardjes, veel plezier ermee En hopelijk zien we mekaar in Woensdrecht (ben er nog nooit geweest) schijnt prachtig parcours te zijn *D

Alles hangt ervan af tegen welke snelheid je de endurance wil rijden. Als je letterlijk gaat wandelen lijkt het mij geen probleem. Mensen die graag de juiste tijd neerzetten hebben door de snelheid eigenlijk weinig last van dazen. Veel plezier en van harte welkom op de endurance van woensdrecht. Het belooft een fantastisch parcours te worden (ik heb hem zelf uitgetekend) .Niet vergeten om je paardenpaspoort mee te nemen. Groetjes, s. ;)
elmo1 schreef:
met een vliegendeken een endurance rijden is wellicht niet verstandig, paard kan moeilijker de warmte kwijt, en met koelen lijkt het me ook niet handig

Ja, dat klopt , en zelfs niet alleen in de lage klasses, gewoon in alle klasses !!!!
Hilli schreef:
Is het in België niet zo dat je gewoon kan komen "binnenvallen" in de laagste klasse(s)? Dan kan het het altijd ook nog op de dag zelf besluiten...

Iedereen is van harte welkom op de endurance van woensdrecht. Wij bieden een prachtig parcours aan en een hele mooie grote locatie, zijnde de wolfshoeve in huybergen. Voor zij die nog nooit eerder bij VET2000 gestart zijn geef ik hier enkele tips : je kan tot 14.00u vertrekken maar hou er rekening mee dat je voor die tijd nog een en ander moet regelen. Inschrijving ( voor de wandeling kan iedereen zich inschrijven zonder lid te zijn van wat dan ook, maximaal twee maal per jaar) regelen bij het secretariaat, vervolgens ga je met je paard naar de vetgate (als je paard niet heel makkelijk is, doe dan even je hoofdstel aan) . Bij de veearts vragen ze jouw paardenpaspoort en je paard zal volledig gecontroleerd worden door de veearts. Je moet ook met je paard lopen aan de hand (kan je thuis even oefenen mocht je dit nog nooit eerder gedaan hebben). Als hier alles vlekkeloos verlopen is kan je bij de start een startuur aanvragen ( hou minstens een half uur over om je paard te zadelen, in te stappen, etc...) Zorg er vervolgens voor dat je op tijd bij de start staat en je kan vertrekken en gaan genieten van de endurancerit. Veel plezier want dat is het enige wat telt samen met je paard genieten...
Groetjes, S 8-)
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 10-07-10 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vijf berichten samengevoegd

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:33

Ik twijfel ook ivm de dazen.
Van het weekend in het bos (in Putten) geweest en het was echt niet om uit te houden. Ze staken mijn vriendin door haar shirt heen.

Zijn er mensen die met een vliegendeken 30 km gereden hebben? Krijg je dan geen schuurplekken?

sannemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:38

Eigenlijk zie je nooit iemand een endurance rijden met een vliegendeken, als je tempo maakt heb je weinig last van dazen, je kan je paard op voorhand goed inspuiten tegen vliegen en dazen en voor de laatste km kan je ook nog een heel klein flesje meenemen . Maar tegenwoordig verkopen ze vliegendekens speciaal om mee te rijden, dus als je rustig wil rijden is dat een optie. En nee, een goed passend deken is geen last voor je paard. Wat de endurance in woensdrecht betreft : ik heb bewolkt weer besteld en zo'n graad of 24. Kan je daar mee leven? Trouwens het mooie aan VET2000 is dat je 's morgens kan beslissen of je mee wil doen of niet. S

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:18

;) Zeker, bewolkt en 24 graden lijkt mij prima!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:02

Babybeertjes schreef:
Van het weekend in het bos (in Putten) geweest en het was echt niet om uit te houden. Ze staken mijn vriendin door haar shirt heen.

Zijn er mensen die met een vliegendeken 30 km gereden hebben? Krijg je dan geen schuurplekken?

Schuurplekken krijg je er niet zo snel van maar je paard kan moeilijker de warmte afgift kwijt en je kan moeilijker koelen. Om die reden dat ook nooit gedaan wel heb ik zo'n deken voor als ik rustige ritjes maak.

Ilivus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:26

Ik ga waarschijnlijk ook mee doen.
Het is niet zo ver weg en het lijkt me leuk om een keer een endurance ervaring op te doen!
Komt er veel verkeer in het parcours voor (kennismakingsklasse)?
Is er onderweg ook nog een tussenpost (controle)?
Nog een laatste vraag: wordt vooraf aangegeven op welke tijd je binnen 'moet' komen, of dien je zelf ongeveer je snelheid bij te houden?

sannemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:58

Hallo, tijdens het parcours zal er ongeveer 2 km langsheen de putseweg worden gelopen, dat is best een drukke weg maar je kan gelukkig in een brede berm lopen, ver genoeg van het verkeer. Onderweg is er geen vetgate voorzien, in belgie doen ze dat ook nooit, vandaar. Je krijgt een minimum en maximum tijd, als je daar tussen valt krijg je sowieso een prijs!! Alle klasses rijden dezelfde toer, de kennismakingsklasse of de 90 km, maakt niet uit, jij loopt hem 1 keer, de deelnemers van de 90 km klasse lopen 3 keer dezelfde toer. Maar hij is zo leuk dat hij niet snel vervelend zal worden. Wat ik ook nog even wil zeggen is dat iedereen bij vet2000 welkom is ook op de wedstrijden in belgie. Wij hebben een aantal voordelen die mischien best interessant zijn : je moet niet op voorhand inschrijven, je kan twee maal zonder verdere verplichtingen deelnemen in de kennismakingsklasse, voor iedereen een prijs in natura, voor alle klasses ( nt kennismaking) is er een jaarklassement mt hele mooie prijzen en trofees tijdens het jaarfeest in december. Gewoon leuk dus..... Ik hoop veel nieuwe gezichten te zien in woensdrecht, iederen is van harte welkom. Niet vergeten mee te nemen : paard, inentingsbewijs. Tot dan...

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 02:36

Babybeertjes schreef:

Ik heb een kruising van een fries met rijpaard en heb al meer als 30 km met een vliegendeken op gereden bij temp van boven de 30 graden, aangezien mijn paard door zijn kleur nog al beide aantrekt is het een oplossing, geen schuurplekken.
Als je een opvouwbaar emmertje (campingwinkels) meeneemt in een zadeltas kun je onderweg hem nat maken op een waterplaats.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:23

Ik rij ook mee, het word mijn debuut in de endurance.

Vorig weekend heb ik 10km met een vliegendeken gereden maar pony was kleddernat van het zweet dus ik rij de 30km gewoon zonder.

(De vliegendeken doe ik over mijn dekje en onder het zadel en de lus van het dekje gaat dan weer over de vliegendeken heen, de voorkant laat ik zeer los hangen zodat deze niet over de schouder schuurt.)

sannemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:28

Leuk dat je ook mee wil doen, met het weer dat we nu hebben hoef je niet eens een vliegendeken op. Voor je debuut raad ik je wel aan om het rustig aan te doen. Genieten is de boodschap!!
Groetjes, sannemie

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:57

Dat rustig aandoen was ook inderdaad de bedoeling, we gaan voor een leuke buitenrit in een nieuwe omgeving :D (We komen met 2 ruiters, rijtijd boeit ons dit jaar nog niet, als we maar voor het donker terug zijn)

sannemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:44

Als jullie op tijd vertrekken kan je het heel rustig aandoen. Er staat twee maal water voor jullie paarden klaar op het parcours. We hopen wel dat jullie omstreeks 17.00u terug komen, anders worden wij een beetje ongerust. Veel plezier en see you op 22 augustus .

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:38

Wij twijfelen ook om mee te doen. We weten eigenlijk niet veel van Endurance...!

Wat is bijvoorbeeld het inschrijfgeld en hoe moet je je tempo in de gaten houden?
Ik heb ooit ergens gelezen dat het gem. tempo. ca. 50% stap en 50% draf is?

Via internet kan ik weinig vinden, ook geen gegevens van de organisators, zodat we even kunnen bellen.
Sannemie, kun jij ons iets meer vertellen?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:58

Ik wil eigenlijk mee doen aan de wandel/introductie klasse. Op zich geen probleem. Mijn paard is ook gewoon keurig elk jaar geënt. Door verhuizen hebben we echter twee keer (1,5 jaar) het paspoort niet in kunnen laten vullen. Het paspoort was nog niet terecht tussen alle dozen en ik ben het een keer vergeten mee te nemen naar stal. Maar omdat ik geen wedstrijden rijd was het voor mij niet zo'n ramp. De laatste enting staat er wel in. Die is van nog geen jaar geleden.
Ik wil eens proberen hoe de endurance ons bevalt. Mochten we beslissen dit serieus te doen dan wil ik mijn paard best opnieuw de basisenting geven en het vanaf dan netjes bijhouden in het paspoort. Nu mijn vraag; kunnen we nu wel of niet mee doen om kennis te maken?