Hoe paddock maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lolacabana

Hoe paddock maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 19:30

Ik heb binnenkort mijn eerste endurance wedstrijd. Nu vroeg ik mij af hoe jullie een paddock maken en wat je daar voor nodig hebt, want ik wil mijn pony niet de hele tijd op trailer laten staan.

Nu woon ik ook maar 5 minuten met de trailer van het terrein af, maar ik zou er toch graag een maken.

Ingerr

Re: Hoe paddock maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:35

Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 30-06-10 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto > link

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:38

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:41

Als je Soest gaat rijden, en die wedstrijd nog steeds bij Marcroix start, vergeet het dan maar dat je een paddock kunt maken. Startterrein is allemaal asfalt, met hier en daar een berm waar je wat mee kunt, maar dat zal allemaal al 'ingepikt' zijn door de hogere klasses (en terecht). Als je klasse I start en op 5 minuten woont, doe jezelf, je paard en je medestarters dan een lol, en bouw geen paddock. Vóór de start heb je het niet nodig, en na de wedstrijd en nakeuring kan jij je paard prima even thuisbrengen en daarna terugkeren.

Edit: bovendien vermoed ik dat, als dit je eerste wedstrijd is, je paard absoluut de rust niet zal hebben om in een paddock te kunnen en willen staan. Dat moeten ze leren en dat leer je ze niet op de eerste wedstrijd. Dan hebben ze al genoeg nieuwe indrukken en ervaringen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:34

Ik ga met Ibbel mee, als je maar 5 minuten van het startterein af woont doe je je paard een heel erg groot plezier door hem gewoon na de nakeuring naar huis te brengen. Helemaal op een eerste wedstrijd én op bekender terrein. Als het zo dicht bij huis is willen veel paarden daar toch naar toe. Weet genoeg verhalen van ervaren wedstrijdpaarden die op eigen terrein wedstrijd veel vervelender, hangeriger ect. zijn.

Helemaal als soest blijkbaar echt zo weinig paddock ruimte heeft vind ik zelf dat de hogere klasse's daar meer recht op hebben. :)

Om verder je vraag te beantwoorden. Een paddock bouwen is niet zo heel moeilijk. Paaltjes en lint is voldoende. Paaltjes in de grond, lint er door heen en paard erin. Mijn voorkeur heeft het om de trailer ook mee te nemen in de omheining. (daar het lint aan vast maken) Als je het zo neer zet kan de trailer voor schaduw zorgen, bovendien kan daar het hooinet aan hangen.
Wel thuis even oefenen, ook met vreemde paarden die voor je paard langs rennen, om er zeker van te zijn dat je paard bij de volgende wedstrijden in de paddock blijft staan.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 08:11

Bedankt voor jullie antwoorden. Het klinkt allemaal simpeler dan ik dacht, maar ik denk dan ook vaak veelste moeilijk.

Ik was ook van plan om het thuis eerst te oefenen, en wist niet dat daar zo weinig ruimte is. Ik ben namelijk nog nooit op Marcroix geweest. Maar hoe moet ze het leren met andere paarden, behalve op wedstrijd? Daar heb ik op stal geen mogelijkheden voor.

Verder had ik zelf bedacht dat het makkelijker was om het te oefenen bij een wedstrijd zo dicht bij huis, want als het dan fout ging kon ik haar zo thuis brengen. Natuurlijk snap ik dat als er zo weinig ruimte is, de ruiters die hogere klasses rijden of verder weg wonen beter gebruik kunnen maken van die beperkte ruimte.

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:43

Wel onhandig als je paard erdoor heen rent....
Gebeurde bij ons...haha :D