vraag bit en keuring endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cherish

vraag bit en keuring endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 18:24

Hoi!

Volgende week gaan we een kennismakingsrit rijden in Renkum.
Nu vraag ik me af of een pessoabit is toegestaan?
en hoe zit het met de keuringen bij een kennismakingsrit? alleen start en finish? of ook tussendoor? zoja staat dit van te voren aangegeven?
en als iemand nog tips heeft!? wat moet je bijvoorbeeld onder de rit echt bij je hebben?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:32

cherish schreef:
Nu vraag ik me af of een pessoabit is toegestaan?

Ja, dat bit is toegestaan.

Citaat:
en hoe zit het met de keuringen bij een kennismakingsrit? alleen start en finish? of ook tussendoor? zoja staat dit van te voren aangegeven?

Lees hier meer: http://www.deronline.nl/informatie/introductie.asp
En hier ook: http://www.zuidveluwerit.nl/

Kort gezegd, er is ook halverwege een 'keruing', de zogenoemde P/A (pols/ademhaling). Dit staat aangegeven in het parcours met bordjes (nog 2 km tot aan P/A en nog 1 km tot aan P/A).

Citaat:
en als iemand nog tips heeft!? wat moet je bijvoorbeeld onder de rit echt bij je hebben?

Hier kun je al wat info vinden: [TEN] Voorbereiding + de dag zelf

Wat je écht bij je moet hebben is je veterinaire kaart. Ben je die kwijt dan word je gediskwalificeerd.
Verder is een kaart van de route wel praktisch.

Rest van de spullen is echt naar eigen inzicht, maar toch: telefoon, mueslibar, bidon, spons aan touwtje als er waterpunten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:38

Veel meer toe te voegen aan het bericht van Hilli heb ik niet. Het topic van Voorbereiding en de dag zelf is een hele goed en verder is het door nemen van het regelement ook handig.

Wat je echt mee moet hebben is je vetkaart (en dus een manier om je vetkaart tijdens het rijden mee te nemen) Een telefoon, horloge en de routekaart is ook erg handig. + Natuurlijk het nummer van de organisatie.
Drinken geef ik zelf aan mijn grooms mee tijdens de wedstrijd (tijdens een klasse I is dat ook ongeveer het spannendste wat zij de doen hebben :+) rij je zonder grooms, dan zou ik zelf ook even wat eten en drinken mee nemen. Ik krijg zelf altijd hele erge hoofdpijn als ik niet drink namelijk.

cherish

Re: vraag bit en keuring endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 18:40

heel erg bedankt!!! hier heb ik inderdaad echt wat aan!!

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 20:02

en mag een hackmore ook?

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:12

het lijkt me heel erg handig als je het reglement doorleest, daar kan je het antwoord in vinden..
Laatst bijgewerkt door biancavos op 09-06-10 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 20:13

ja heb ik gedaan maar kon het zo snel niet vinden dus dacht vraag het, maar bedankt!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:15

er staat geloof ik in dat het voldoende veilig moet zijn en niet tot wreedheid mag lijden

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:19

cherish schreef:
en mag een hackmore ook?

Ja hoor, dat mag ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 07:27

cherish schreef:
ja heb ik gedaan maar kon het zo snel niet vinden dus dacht vraag het, maar bedankt!

Er staat heel duidelijk in het regelement dat keuze van optoming en zadel vrij staat, mist voldoende veilig. Daar kun je uit op maken dat alle hoofdstellen en halsters zouden mogen om mee te rijden.