Ons zelhem mendurance verslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Ons zelhem mendurance verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:26

Mijn dagje zelhem begon om 05:45.Opstaan en de paardjes voeren,hondje uitlaten en mijn grooms sms-en dat de dag weer aangebroken was.
Rond 6 uur kwam melissa en vertrokken we richting ommen om willemien op te halen en later in raalte kwam bianca erbij.
We arriveerde mooi rond 8:15 in zelhem.Zag er mooi uit.Mooi ruim parkeer terrein.
Even gewandeld met ted en voorkeuren maar.Dat liep allemaal goed.
We mochten weer starten.
Bianca en willemien gingen optuigen terwijl melis en ik naar de voorbesprking gingen.Ik moest namelijk al als eerste in klasse 1 starten en anders ging het niet echt passen.
Nu konden we mooi om precies 10 uur starten.Ted wil zo als altijd in het begin lekker hard.Als ik hem dan teveel in hou hou ik geen handen meer over.Dus in het begin draafd hij wel 18-20 km per uur.Maar door tussendoor te stappen komt het gem wel weer naar beneden.
De p/a was laat pas op 21 km.En het was er warm vol in de zon.Gelukkig hadden we mega water en er was een sproeier.Ik wacht altijd met aanbieden tot ik het teken van willemien krijg dat hij lager dan de 60 zit.Dat duurde nu best lang,maar dat geeft niks.
Na 10 min was hij 60 en konden we door.
Daarna heb ik de hele weg tot de finisch met een lange leidsel kunnen draven.neisje af en toe over de grond in een tempo van 15-16 km per uur.Op de finisch weer niet gelijk aanbieden maar eerst uitspannen en weer wachten op wil's teken.Na volgens mij 8 min had hij 56.Prima dus.

Bij de nakeuring liep hij melissa er al weer uit dus de DA vond dat we nog wel een rondje konden.Ik geloof dat we klaar zijn voor klasse 2.

En ook nog een derde prijs om klasse 1 af te sluiten is top.

De planning was eerst om in DFW met wilona (mijn andere paard) te starten voor het eerst en met ted voor het eerst klasse 2 te starten in onstwedde.Maar ik denk toch dat ik met ted in DFW klasse 2 ga starten zodat 2 van mijn grooms de 25 ste sept(ook de dag van onstwedde) in haarle endurance kunne starten.Wel zo eerlijk.

Maar kortom ik ben trots op ted en mijn grooms en natuurlijk de fans klazinus en joke

Sparky10

Re: Ons zelhem mendurance verslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:36

gefeliciteerd met de mooie afsluiter !
zo te horen heb je een mooie dag met mooi weer gehad :)
succes met teed met klasse 2 !

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:57

nogmaals gefeliciteerd met je mooie zuur-verdiende 3e prijs!!
enne klaar voor klasse 2 is hij idd wel denk ik. we gaan weer met veel plezier mee hoor! ben benieuwd hoe jullie (onze.. ;) ) 1e klasse 2 gaat verlopen. :P
enne starten in haarle lijkt me ook wel een lekker plan! ;)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:33

Goed gedaan hoor. Hele nette punten en snelheid voor relatief zware omstandigheden. Je heb ook een goed groomteam om je heen.
Zie je in het DFW dan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 10:02

ik heb een top groom team.ben ook erg blij met ze.
Ja in het dfw klasse 2 starten,leuk hoor.We maken er dan een weekendje van.Als alles volgens plan verloopt starten 2 van mijn grooms dan de dag erna endurance.