Welke GPS en waarom ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

Welke GPS en waarom ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 08:32

Ik wil graag een GPS aanschaffen voor mijn langere ritten. Mijn voornaamste reden is de absolute afwezigheid van enig richtingsgevoel bij mij en ik wil toch wel heel graag thuis/bij de trailer terug kunnen komen.

Daarbij lijkt het me heel handig om te kunnen zien hoeveel km ik rij, hoe hard ik gemiddeld rij en op een bepaald moment de snelheid kunnen meten en om routes terug te kunnen kijken. Ook lijkt het me fijn om van tevoren een route uit te tekenen of ergens vandaan te halen (bv Enjoy the Ride) en die dan in de GPS te kunnen zetten om te gaan rijden.

Ik heb wat rondgekeken op internet en de nieuwere Garmins lijken er het beste uit te komen. Ik rij altijd in het bos, dus de zender moet sterk genoeg zijn om door een dicht bladerdak heen te gaan.

Welke GPS gebruiken jullie, wat kan deze en waarom heb je voor die gekozen ?

Djilna

Re: Welke GPS en waarom ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:09

De meeste GPSsen en zeker die van Garmin hebben tegenwoordig een sterk genoeg signaal voor bladerdek ed. Zelfs het in een jaszak meenemen is geen beperking..

Ik ben zelf ook nog aan het kijken voor een GPS. Ben er alleen nog niet overuit of ik er wel of niet 1 wil met kaartfunctie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:49

Ik heb de Garmin 205 (omdat ik al een fijne losse hartslagmeter heb, ben ik niet voor de 305 gegaan)
Tot nu toe heeft deze GPS wél overal bereik, in tegenstelling tot mijn mobiel. Ben vooral voor deze GPS gegaan omdat ik graag een 'terug stuur functie' wou hebben, als ik ergens ben waar ik de weg niet weet en de startlocatie vast leg kan hij de richting naar de startlocatie aangeven. Volgens mij kan hij ook route's e.d. van te voren in plannen en daarna die rijden maar dat heb ik nog niet uit geprobeert.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 19:14

ik heb de Garmin 305 gekocht, ben er wel blij mee.. echter heb een ombouwset gekocht voor de hartslagmeter via het endurance forum, nieuw zei ze, maar hij werkt gewoon niet bij mij. wilde hem juist zelf niet ombouwen omdat ik niet handig ben in dit soort dingen en dan krijg je dit. weet iemand misschien wat ik misschien fout doe?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:48

Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs die jullie voor je GPS hebben betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:16

Voor de Garmin 205 heb ik nieuw €149,- betaald.

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:56

Ik heb de Garmin 60CSx erg fijn apparaat!

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:01

Ik heb een Garmin 60Cx. Drie jaar geleden gekocht voor iets van €500,- incl Topo NL, Navigator en een bike mount. Nog steeds erg blij mee. Maar mocht deze overlijden dan komt er een Garmin Oregon.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:02

Ik heb gps in mijn telefoon zitten, en dat is HAN-DIG!!
Hij werkt prima onder bladeren en onder afdakjes enzo, ik heb er google maps op zitten met sateliet-beeld.. Ik heb een jog-tracker erop waarmee je precies je route bij kan houden en dan zie je aan t eind waar je precies bent geweest en hoeveel km je hebt afgelegd en hoe snel je was.. Er zit een kompas in..
En je kan er nog mee bellen ook :')
En muziek luisteren :j :D .. filmpjes opnemen.. internetten.. alles eigenlijk :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:23

Welk merk en model telefoon heb je, MysticTinker?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:26

Ik heb de Motorola Milestone.
Maar er zijn meer telefoons met het Android systeem. Daarmee kun je al die programma's gratis downloaden :)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:44

Ik heb een samsung omnia II, hiermee kan ik dat ook..
Programmatje wat je ervoor nodig hebt kost geloof ik iets van 50 euro (maar heeft mijn man stiekem gedownload)
Is opzich wel handig, heb mijn telefoon toch altijd bij me, alleen een heel groot nadeel is dat zodra de zon schijnt ik niets meer op mijn scherm kan zien en dus alleen achteraf kan zien hoe hard ik gereden heb etc.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:29

Karrimh schreef:
ik heb de Garmin 305 gekocht, ben er wel blij mee.. echter heb een ombouwset gekocht voor de hartslagmeter via het endurance forum, nieuw zei ze, maar hij werkt gewoon niet bij mij. wilde hem juist zelf niet ombouwen omdat ik niet handig ben in dit soort dingen en dan krijg je dit. weet iemand misschien wat ik misschien fout doe?

Kan ik helpen?
Ik heb ook een ombouwset...

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:07

Ik heb een nokia n96 en die kan ook meten hoe ver ik rijd en hoe hard ik ga. Hij is redelijk betrouwbaar, af en toe onder dicht bladerdek krijg ik een waarschuwing dat de meting minder betrouwbaar kan zijn, maar ik heb maar twee keer gehad dat het echt niet klopte in anderhalf jaar tijd. Ook heb ik hem gewoon in mijn jaszak zitten, wel zonder hoesje dan, anders blijft hij meldingen geven.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:11

Karrimh schreef:

Mijn HFM werkt ook niet bij de 305 Don, krijg het signaal gewoon niet lekker door. Verder doettie het wat GPS gebeuren echt meer dan perfect (incl de go home functie hihhi).
Denk dat ik er toch maar weer een losse HFM bij ga halen van polar, die deed het altijd prima.