Sprengenrit, Laag-Soeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kelz

Sprengenrit, Laag-Soeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 21:05

Mischien wel heel erg vroeg maar ben eigenlijk toch wel erg benieuwd..

Wie gaat of heeft het op de planning staan om 3 juli (2010) de Sprengenrit in Laag-Soeren te gaan rijden ?

Wil zelf de kennismakings klasse gaan rijden met mijn pony,nog meer mensen die ook kennismakings klasse gaan rijden of een klasse 1 ect.

Ben benieuwd!

Ingerr

Re: Sprengenrit, Laag-Soeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:57

bij mij staat hij op de planning, alleen als ik zondag sowieso 1 winstpunt haal. ik ga hier mijn eerste klasse 2 wedstrijd rijden, spannend!

maar ik moet eerst nog zien als ommen door gaat. pony is net weer beter. even aanzien hoe het deze week gaat.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:00

Ik zit te twijfelen. Zou 20 juni (Renkum) mijn eerste wedstrijd gaan rijden maar rijgenootje wil Soest óók rijden. Dus zit te twijfelen, of mee doen, 12 en 20 juni samen of zij haar eerste de 12ste en ik mijn eerste de 20ste (als zij haar 2e rijdt).. twijfel twijfel twijfel

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:10

Ik hoop dat ik hem kan rijden.
Vorig jaar heb ik Laag Soeren (sta daar vlakbij met paarden) de kennismakings rit gereden.
startkaart meteen daarna aangevraagt want ik vond het super.
Daarna ben ik zelf in de lappenmand gekomen en heb ik een half jaar niet gereden.
Ben het nu sinds een paar dagen weer aan het oppakken.
We moeten nog beide flink trainen, want mijn conditie is 0,0 en poown zijn mooie spieren zijn foetsie.
maar.....als het lukt tegen die tijd, dan kan ik dus mijn eerste klasse 1 rijden.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:12

ladyjoy schreef:
Ik zit te twijfelen. Zou 20 juni (Renkum) mijn eerste wedstrijd gaan rijden maar rijgenootje wil Soest óók rijden. Dus zit te twijfelen, of mee doen, 12 en 20 juni samen of zij haar eerste de 12ste en ik mijn eerste de 20ste (als zij haar 2e rijdt).. twijfel twijfel twijfel

bedoel je dat je dan beide wedstrijden gaat rijden met maar een week ertussen? lijkt me niet echt een slim plan, zou toch wel wat meer rust ertussen plannen.
Ik hou toch wel aan dat er minstens 3 weken tussen moet zitten, maar liever 4.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:24

Dat wil mijn stalgenoot dus maar ik vind het (ook) teveel. Volgens haar moeten onze paarden dat 'makkelijk aan kunnen'. Houdt iedereen hier dan 3/4 weken tussen 2 wedstrijden? Dan kan je er ook niet veel rijden in 1 seizoen (jaar).

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:03

ik denk wel dat de meeste de wedstrijden niet zo dicht op elkaar plannen.
ik had vorig jaar 8 wedstrijden gepland met dus minsten 3/4 weken ertussen. dat vind ik toch nog best veel.
theoretisch kan je dan in 1 seizoen al klasse 3 startgerechtigd zijn.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:20

Oke, nou dat bevestigd nog eens mijn keuze om alleen die van Renkum te rijden. Dan maar de eerste niet samen, helaas.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:37

Ik heb laag Soeren ook op de planning staan.
Wordt mijn eerste klasse 2 rit, ben benieuwd hoe dat gaat.
Maar eerst nog Zelhem rijden.

@Ladyjoy: verstandig hoor, ik neem ook nooit 2 wedstrijden zo dicht op elkaar, probeer er altijd wel min. 3 weken tussen te plannen, liefst 4-5. Eerste week is herstel week (3-4 dgn niks doen (wel naar buiten natuurlijk) en dan wat longeren), daaarna weer rustig oppakken waar we gebleven waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:43

Als alles goed gaat wordt Laag Soeren mijn tweede klasse II van dit seizoen. :)

Probeer zelf ook minstens 3 weken tussen twee wedstrijden te hebben. Tuurlijk loopt paard thuis ook twee zondagen achter elkaar 30-40 km maar dat is eigen terrein, geen wedstrijdstress geen 3-4 uur trailerreizen en bovendien ben ik dan hooguit vier uur onderweg als we heel rustig rijden. Op een wedstrijd ben ik makkelijk 12 uur met mijn paard van huis. Dat telt voor mij ook mee bij het plannen van de wedstrijden :)

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:23

Ik wil deze waarschijnlijk ook gaan rijden. Kan iemand mij vertellen hoe ''zwaar'' de rit is ??

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:08

Metellica schreef:
Ik wil deze waarschijnlijk ook gaan rijden. Kan iemand mij vertellen hoe ''zwaar'' de rit is ??

Hij is best wel zwaar vind ik, mijn pony heeft hier drie jaar geleden een peesblessure gekregen. Het is vooral zwaar zand en dan heel veel. Maar als je rustig rijdt en je paard is mul zand gewend dan is het te doen

canonball

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:48

Ik start hier al een paar jaar maar het is inderdaad een technisch zwaar terrein.
Boomstronken, mul zand hellingen.
Je paard moet wel goed voorbereid zijn.
En vooral niet te hard rijden als het je 1e keer is.
Wij starten de kl 3

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:18

Ik wil proberen de kennismakingsklasse te gaan rijden :j Ook ik sta vlakbij, en het wedstrijdgebied gaat mijn trainingsgebied worden denk ik :D Maar eerst conditie kweken (zowel paard als ruiter :+ ) en dan eens kijken waar we tegen die tijd staan.

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:22

staat wel in de planning om deze mee te rijden in klasse 1 :)

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:07

Deze staat ook in mijn planning, vorig jaar de kennismakingsklasse hier gereden en ik vond het terrein pittig maar wel te doen.
Voorlopig ben ik zelf in de lappenmand beland en helaas gaat Zelhem hierdoor niet lukken, twijfel nu over UHR en daarna Laag Soeren of UHR overslaan en dan Laag Soeren als eerste wedstrijd rijden.
Ligt een beetje aan mezelf, mijn paard is fit, staat nu stil maar meestal boet hij qua conditie niet veel in.
Hopelijk ben ik zelf over een week voldoende hersteld om het rijden weer langzaam op te pakken, ik baal er wel heel erg van dat mijn hele wedstrijd planning in duigen valt -O-

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:26

het is zeker, ik ga hier mijn eerste klasse 2 wedstrijden rijden!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:11

Ik zou hier mijn 1e 100+wedstrijd rijden, maar door kleine blessure is alles overhoop en moet ik nog even gaan kijken of ik start en zo ja welke afstand..

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 14:46

Djilna schreef:
Ik zou hier mijn 1e 100+wedstrijd rijden, maar door kleine blessure is alles overhoop en moet ik nog even gaan kijken of ik start en zo ja welke afstand..

hey Djilna,

Hoorde wel zo iets ja,wat vervelend joh!
Nou hopen maar dat het snel weer goed komt..

Succes!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 19:17

biancavos schreef:
ladyjoy schreef:

bedoel je dat je dan beide wedstrijden gaat rijden met maar een week ertussen? lijkt me niet echt een slim plan, zou toch wel wat meer rust ertussen plannen.
Ik hou toch wel aan dat er minstens 3 weken tussen moet zitten, maar liever 4.

nou ben ik het niet mee eens Bianca, als je een goed gereden paard hebt en in Renkum de klasse I wilt gaan rijden (is slechts 29km) en dit gewoon goed door komt. zou ik niet weten waarom je de week erna niet weer een klasse I rit zou kunnen rijden. Sera heeft vorig jaar ook haar klasse I wedstrijden gelopen en na haar 1e wedstrijd had ze de dagen erna zoveel praatjes en energie.

dus als je een goed getraind paard hebt (weet natuurlijk de leeftijd niet) zou je best 2x een endurance achter elkaar moeten kunnen rijden en dan geef je na de 2e wedstrijd weer wat langer rust ;)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:30

Maar Donna, dit is andersom. 12e is UHR en die is best zwaar toch? Renkum (20e)valt idd wel mee.
En je kan niet voorspellen hoe een paard reageert op zijn 1e wedstrijd.

Maar even bij deze rit blijvend: is deze qua zwaarte te vergelijken met KWB?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:35

Ik heb het topic inderdaad een beetje 'verpest'. Ik had namelijk heel droog gelezen dat 't over de 12e ging en geen Laag Soeren dus vandaar dat ik over de 12e en 20e begon.. een beetje in het verkeerde topic dus :o

De 12e (Leersum) heb ik alsnog 'afgezegd', de 20e wil ik mijn 1e wedstrijd rijden in Renkum en dan wel 2 weken later Laag Soeren. Alleen door te doen zullen we erachter komen of het te doen is, 2 weken er tussen (1 vind ik inderdaad ook wel snel, vooral voor de eerste -twee- keer).

En nu ben ik weer off topic gegaan ;) ook al ging het wel een stukje over Laag Soeren ;)
Laatst bijgewerkt door ladyjoy op 10-05-10 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:38

Maar ladyjoy,

Soest is pas 24 juli,
20juni is UHR, Leersum, dus ook daar gaat dan iets mis ;)
Maar kom je ook naar LS of besluit je pas na Renkum wat je verder gaat doen?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:42

Hihi ik was m'n post nog aan het aanpassen fannetje, ik ben teveel dingen tegelijk aan het doen :o

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:16

Ik heb de gok gewaagd en me aangemeld voor de rit.
Hoop dat er nu geen nare en rare dingen meer gebeuren dan kan ik vanaf nu lekker gaan trainen.
Dan heb ik nog tijd zat in ieder geval.
Kan de route dan al een aantal keer gaan rijden, neem ik mijn gps mee want ik had vorig jaar wel wat moeite de lintjes te volgen.
Maar kwam misschien ook dat het de eertse keer was en ik helaas door ziekte van mijn stalgenootje onverwacht alleen moest rijden.
We gaan er gewoon weer voor.