Spierpijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 14:13

Dames,

Ik rij inmiddels al 21 jaar, waarvan met name de laatste 7 jaar (?) langere, stevigere ritten. Ik merk alleen dat ik na elk weekend ontzettende spierpijn heb. Je zou toch denken dat die spiergroepen onderhand wel getraind genoeg zijn :+

Hoe is dat met de ruiters/ amazones hier die ook vaak wat steviger ritten rijden?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:04

Met de trainingsritten heb ik geen last, na de wedstrijd vaak wel.
Je rijdt dan toch vaak net wat langer dan in training.
Dus denk dat het afhangt van de interval tussen de ritten, maar ook van je voeding/drinken.
Ik merk dat als ik goed drink (AA) tijdens de wedstrijden en direct erna wat eet ik minder last heb.
En natuurlijk niet direct daarna stil gaan zitten.

Lenneke_

Re: Spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:21

Let idd eens op voeding. Tijdens een inspanning van meer dan een uur moet je in principe zelf ook je eigen koolhydraten aanvullen.
AA bevat de meeste koolhydraten, je zou dus een flesje mee kunnen nemen voor onderweg.

Vooraf kan je de koolhydratenvoorraad ook al flink opbouwen. Begin 2 uur van te voren met een stevig ontbijt met veel koolhydraten en weinig vet en vezels (witbrood bijvoorbeeld)
Drink vervolgens een half uur voor je weg gaat nog een flesje AA leeg en wacht onderweg niet met eten tot je honger krijgt.

Je lichaam heeft natuurlijk wel genoeg brandstof nodig, anders kunnen je spieren het nooit aan.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 15:24

Ow jeetje, laat ik nu net per vandaag zelfs een koolhydraatvrij dieet zijn begonnen :=
Hier heb ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht..

Ik dacht spierpijn = overbelast en niet spierpijn = te weinig voeding voor de spieren..

Djilna