Meerdere startkaarten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monatoetke

Meerdere startkaarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 20:50

Misschien een domme vraag maar goed hier gaat ie:

Mijn vriendin heeft 2 startklare merries maar heeft minder tijd voor wedstrijden dus ik ga wellicht voor haar rijden.
Kan een paard meerdere startkaarten hebben?
Want een startkaart is toch combinatie gebonden?
Punten ook meen ik?

Alvast bedankt!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:12

Als jij met jouw eigen paard een startkaart hebt, kan je ook met willekeurig welk paard dat met willekeurig welke ruiter een startkaart heeft starten.
Enige beperking is dat jij geen hogere afstand (niet alleen klasse dus) mag starten dan dat zowel jij als het paard gelopen heeft, bij je eerste start met dat paard.
Voorbeeld: jij mag klasse III starten, paard heeft klasse II 60 km uitgelopen. Dan mag jij hooguit opnieuw met dat paard 60 km starten.

Monatoetke

Re: Meerdere startkaarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:30

Oke en dan behaald dat paard van mijn vriendin wel punten onder mijn vriendin haar naam? Of hoe werkt dat?

Met Yuun heb ik gewoon een startkaart, voor die andere merrie(s) moet het nog aangevraagd worden maar die lopen in dezelfde klasse als Yuun.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:22

Je vriendin kan zelf een extra startkaart aanvragen, of op jouw naam, dat maakt niet zo heel veel uit. Tenzij ze later zelf op die merrie(s) wil starten in een hogere klasse, maar dan zal ze zichzelf toch ook eerst moeten kwalificeren daarvoor.

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 09:48

Ze zal zelf ook starten, gezien ze vaak tijdgebrek heeft zal dat niet al te vaak zijn en ga ik de merrie(s) waarschijnlijk vaker uitbrengen.

Dus als zij een startkaart heeft met die merrie(s) en ik een met yuna, dan kan dat gewoon.
Punten zijn dan wel voor mij en de merrie(s) en zij moet zelf in die combinatie(s) punten bij elkaar rijden, begrijp ik?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:12

Ja, dat klopt. :j

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:47

Ibbel schreef:
Als jij met jouw eigen paard een startkaart hebt, kan je ook met willekeurig welk paard dat met willekeurig welke ruiter een startkaart heeft starten.
Enige beperking is dat jij geen hogere afstand (niet alleen klasse dus) mag starten dan dat zowel jij als het paard gelopen heeft, bij je eerste start met dat paard.
Voorbeeld: jij mag klasse III starten, paard heeft klasse II 60 km uitgelopen. Dan mag jij hooguit opnieuw met dat paard 60 km starten.

Liekie had nog nooit klasse 2 gelopen en Djilan heeft toen met Liekie zijn eerste klasse 2 gelopen, of bedoel je iets heel anders?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:45

griebels schreef:
Liekie had nog nooit klasse 2 gelopen en Djilan heeft toen met Liekie zijn eerste klasse 2 gelopen, of bedoel je iets heel anders?

Dat mag nu dus niet meer. ;) Djilan zou dan niet meer gereden mogen hebben dan wat hij met jou al gelopen had.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:32

Klopt, dat was in 2006 en die nieuwe regel ging in 2007 in.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:48

Ah ok...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:49

Maar als je kl4 startgerechtigd bent mag je wel elk paard met startkaart uitbrengen in kl2...
Beetje onlogisch dan of niet?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:06

Niet helemaal. Men gaat er vanuit dat als je klasse IV rijdt je genoeg verstand hebt om een minder ervaren paard goed door een wedstrijd te loodsen.
Maar ook dan geldt dat als ik 160km zou mogen rijden en het paard heeft nooit verder dan 100km gelopen ik eerst een 100km met dat paard moet rijden om klasse IV te mogen starten (mits dat paard dan natuurlijk al voor IV geklassificeerd zou zijn)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:00

Ah zo...
Ach misschien dat je Liek nog eens kunt starten ;)