endurance Onstwedde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:36

Bedankt!
Ik heb er echter nog een beetje een hard hoofd in, Ilonk liep net nog slechter. Maar ja wie weet eerst het dal in en dan er weer uit?
Ik hoop morgen een positief bericht te plaatsen.

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 08:06

Ganna schreef:
Bedankt!
Ik heb er echter nog een beetje een hard hoofd in, Ilonk liep net nog slechter. Maar ja wie weet eerst het dal in en dan er weer uit?
Ik hoop morgen een positief bericht te plaatsen.


he bah wat vervelend zeg, ik hoop dat het snel beter gaat en dat je toch nog op de wedstrijd kan komen.
het is moeilijk plannen maken he met die paardjes, die van mij loopt ook niet lekker op de volte.
alleen had ik het geluk dat ik er nog een had staan die ik mee kan nemen.
sterkte deze dagen en ik hoop je toch de zaterdag te zien hoor, dus dat ze weer goed loopt Ach gut

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 13:37

Ganna, waarom trek je dat ijzer er niet af en de schoenen weer aan? Of zeg ik nu wat geks??? Saskia

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 13:58

Ganna schreef:
Bedankt!
Ik heb er echter nog een beetje een hard hoofd in, Ilonk liep net nog slechter. Maar ja wie weet eerst het dal in en dan er weer uit?
Ik hoop morgen een positief bericht te plaatsen.



Bah wat vervelend. Ik hoop echt dat het goed komt en je een lekkere wedstrijd kunt lopen. Mocht het niet doorgaan voor jullie dan zullen tonkie en mijn mama extra hun best doen om het koudbloedenras te vertegenwoordigen in klasse 2.

Succes en ik hoop dat jullie gewoon lekker samen aan de start kunnen verschijnen.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 14:01

arabianfrend"]
[quote="gerritje schreef:
Ik heb er al erg veel zin in. Nu even duimen op goed weer (niet teveel zon, lekker koel briesje...)


Haha! heeft u nog meer verlangens? Knipoog hihi.
.
[/quote]

Nou ik kan best nog wat verzinnen hoor....... geen problemen mee.... Wij komen ook vrijdag maar zullen erpas laat zijn denk ik. Van uit den haag staat de a12 namelijk altijd vast vanaf een uurtje of vier. Dus ik denk dat we pas na de spits vertrekken, zeker dik 3 uur rijden... sus ach, denk aankmen, paddocks uitzetten en de enkeling die nog wakker is gedag zeggen en dan hup de slaapzak in.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 14:11

Jammer dat ik de 21e zelf met pony's naar een keuring ben, anders was ik zeker komen kijken.
Tot hoe laat duurt het meestal? Misschien dat ik nog kan komen kijken als wij zelf weer thuis zijn. De manege zit op 5 minuten fietsen van mijn huis Lachen

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 14:48

Ilonk liep vanochtend al wel beter maar nog niet helemaal goed. Ik vraag strax een vriendin die (bijna) DA is of ze even wil kijken en de hoefsmid komt vanavond.
Mazzeltje ik wil niet meteen de ijzers er onder weg trekken, als het nodig is worden er wel nagels vervangen. Ik hoop heel erg zaterdag van de partij te zijn.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:42

Nog even een correctie. Ilonk is niet vernageld, ze moet heel erg wennen aan de "spanning" die op haar hoeven zit met die nieuwe ijzers/nagels.
De smid is niet geweest omdat het vanmiddag al weer een stuk beter was als vanmorgen. Mocht er morgen geen verder verbetering zijn opgetreden dan laat ik hem alsnog komen.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:07

Ganna schreef:
Nog even een correctie. Ilonk is niet vernageld, ze moet heel erg wennen aan de "spanning" die op haar hoeven zit met die nieuwe ijzers/nagels.
De smid is niet geweest omdat het vanmiddag al weer een stuk beter was als vanmorgen. Mocht er morgen geen verder verbetering zijn opgetreden dan laat ik hem alsnog komen.


Hoi Annalynn,

Gelukkig dat ze niet is vernageld, maar wennen aan spanning op de hoeven?? Verward Dat is mij echt onbekend.
Maar goed, het zal wel bestaan.
Ik ga er dan wel vanuit dat Ilonk morgen weer als een dieseltje loopt! Haha!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 22:34

Ik heb ook nog nooit gehoord van "wennen aan spanning op de hoeven" maar ja, alles is mogelijk natuurlijk! Gelukkig dat het al wat beter gaat joh!!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:41

Tja een spanning, hoe moet ik het anders omschrijven. Kijk de nagels "trekken" nog heel hard aan de hoeven. En Ilonk blijft natuurlijk een zeikerd met haar voeten....

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:36

kan me daar wel iets bij voorstellen. Uck is ook zo gevoelig, nagelen is en blijft ook niet zijn ding. Hoe loopt ilonk nu? Uck had gisteren een plek op zijn kont en was daar gevoelig, Nasir had hem even onder handen genomen.....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:11

Sh*t Annalynn, dat is balen! Ik hoop van harte dat je zaterdag nog kunt starten, je had er zo'n zin in!

Ik wens iig iedereen die in Onstwedde gaat rijden heel veel plezier en succes, ik kan er helaas niet bij zijn (ben druk in Almelo) maar ik kijk nu al uit naar de verslagen en foto's! Lachen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:38

Ik heb nog even vraagje wat ik hier ook even wil stellen: is de starttijd voor Klasse 1 vrij? Karin dacht nl. van wel, maar ik wil het helemaal zeker weten natuurlijk....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:40

De reden waarom ik dat dacht, is dat er (naar ik begreep) geen starttijden bij de startnummers stonden. Maar ik weet zelf ook niet zo goed hoe dat werkt, heb nog nooit aan een wedstrijd zonder vaste starttijden meegedaan. Er zal toch wel een bepaalde startvolgorde aangehouden moeten worden?

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 18:15

Ik zie het wel weer zitten voor zaterdag. Vandaag op Ilonk gereden, ze liep nog wel wat gevoelig. (Wat niet zorgwekkend is met haar hoevengeschiedenis) maar hoe verder we reden hoe lekkerder ze liep. En hoe verder we kwamen hoe harder ze ook liep, ze had er echt zin in.
Ze sprong ook braaf rechts en links aan in galop, dus geen teken van het ontlasten van een been. Ikke is blij!
Morgen maar eens naar Arnhem om het boekje op te halen, is ook wel leuk als ik weet welk nummer ik heb!

Karin en Rieja, op een wedstrijd zonder starttijden (heb je Holten nooit gereden?) ga je je paard laten voorkeuren en gaat dan naar de starter om een tijd aan te vragen. Iets voor je tijd ga je naar de start en dan laat je de tijd invullen en mag je starten.
Werkt prima hoor. In overleg met de starten kun je "zelf" bepalen wanneer je wilt starten. Het is wel wie het eerst komt het eerst maalt in de trant van, als je als eerste komt om een tijd te vragen heb je heel veel keuze. Kom je later wordt het moeilijker.

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 19:15

Ganna schreef:

Karin en Rieja, op een wedstrijd zonder starttijden (heb je Holten nooit gereden?) ga je je paard laten voorkeuren en gaat dan naar de starter om een tijd aan te vragen. Iets voor je tijd ga je naar de start en dan laat je de tijd invullen en mag je starten.
Werkt prima hoor. In overleg met de starten kun je "zelf" bepalen wanneer je wilt starten. Het is wel wie het eerst komt het eerst maalt in de trant van, als je als eerste komt om een tijd te vragen heb je heel veel keuze. Kom je later wordt het moeilijker.


ja inderdaad zo heb ik het ook een aantal keer meegemaakt.
je paard laten keuren, dan naar de starter voor een tijd te bespreken en zorgen dat je voor die tijd aanwezig bent bij de start en starten maar.
wel handig als de keuring iets uitloopt.
kan je zelf zeggen van heb zo lang nodig voor zadelen en zo.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:53

Dus je mag in principe zelf weten hoe laat je start, en dus ook hoe laat je aanwezig bent?
En je start toch vrij vlot na de voorkeuring, of niet?
(en ik heb Holten idd nooit gereden, dit wordt m'n eerste endurance)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 07:30

Nou je het zegt gaat er wel een lampje branden ja... (ik heb vorig jaar in Holten gereden en het jaar ervoor geholpen). Bloos

Best een goed systeem, als je het zo bekijkt! Lachen

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 07:54

Rieja schreef:
Dus je mag in principe zelf weten hoe laat je start, en dus ook hoe laat je aanwezig bent?
En je start toch vrij vlot na de voorkeuring, of niet?
(en ik heb Holten idd nooit gereden, dit wordt m'n eerste endurance)


ligt eraan wat de starttijden doen.
sommige zullen misschien al besproken zijn maar dan kies je een andere tijd.
als je paard gekeurd is ga je gewoon je starttijd bespreken daarzo.
tenminste zo ging het steeds op de wedstrijden die ik toen gereden heb, zal nou ook wel zo zijn vermoed ik.
je kan in iedergeval vanaf half 10 starten in de klasse 1.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:52

Rieja schreef:
Dus je mag in principe zelf weten hoe laat je start, en dus ook hoe laat je aanwezig bent?
En je start toch vrij vlot na de voorkeuring, of niet?
(en ik heb Holten idd nooit gereden, dit wordt m'n eerste endurance)


Zodra je paard is goedgekeurd (dus na de voorkeuring) loop je naar de start. Daar kun je dan zelf een tijd die vrij is uitkiezen. Er zijn mensen die heel snel na de voorkeuring willen starten. Er zijn er ook die alles even rustig aan willen doen en een uur later starten. Dit ligt er gewoon aan wat je zelf wil.

Ik ben ook wel eens laat op een wedstrijd gekomen omdat de starttijden vrij waren. Ik hoefde dan niet zo vroeg van huis weg. Let wel even op de voorkeuring tot hoe laat deze is. Soms sluit die op een bepaalde tijd (netzoals de start). En je moet dus wel voor die tijd gekeurd zijn.

Heel veel plezier met je eerste wedstrijd. Geniet!.

Nog meer vragen, stel ze gerust er zitten hier al veel gewinterde enduranceruiters op bokt

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 14:55

Hee Gerritje....ik geloof dat het weer ons mee gaat zitten (hoi hoi), niet te warm!!!!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 15:00

jep, denk het ook. als ik nu uit het raam kijk is het helemaal grijs....maar goed we gaan niet mopperen. ben al lang blij dat het geen 26 graden word.

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 15:42

ja ik ook, al mag het wel ietsje minder wind hoor.
word morgenavond een dubbele slaapzak denk ik bibber de bibber hihi.
en zo is het buitenzitten ook niet zo lekker, maarja met rijden is het wel fijn.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 16:07

driedubbele slaapzak...ik ben een vreselijke kouwkleum!!! Maar met rijden heerlijk hoor!! 27 graden is dan echt geen feest!!!!!!!!!