Herintreder, voorheen klasse II startgerechtigd en nu???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Herintreder, voorheen klasse II startgerechtigd en nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 10:55

Een aantal jaren geleden ehb ik met mijn paard Pride een aantal endurances gereden. In totaal hebben we toen 4 x een klasse I goed uitgereden. Volgens de oude regels zou ik klasse II mogen starten, mag dit nog steeds of moet ik gewoon weer overnieuw beginnen of moet ik er nog 1 uitrijden om aaan de 5 ritten te komen?
Op zich zou het geen probleem zijn om weer een klasse I te rijden maar mijn paard is daarin niet echt handig :o Bij de p/a raakt hij elke keer vreselijk overstuur van al die paarden die langscrossen (heb destijds ook zeker 4 ritten moeten stoppen bij de p/a). Evt met een maatje rijden die bij de p/a op max 50 cm van hem staat zou het wel gaan :+ Daarom zou ik graag als herintreder gewoon een klasse II starten en dan stoppen bij de vetgate. Dat heb ik de laatste keer dat ik een endurance reed ook gedaan en dat ging echt super, dan blijft hij gewoon heerlijk rustig.
Dus... iemand die weet hoe het zit? (of zijn de behaalde punten sowieso weg? )

Sok

Re: Herintreder, voorheen klasse II startgerechtigd en nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:51

Volgens mij mag je nu gewoon klasse 2 starten hoor! :j

Al zou ik persoonlijk eerst zorgen dat ie niet meer zo over de zeik gaat op de p/a en gewoon nog een aantal klasse 1 ritten rijden.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 13:34

Dat over de zeik gaan is helaas niet te trainen. Hij doet het thuis ook als ie alleen op stal staat ( hij is ook al 2 x gehecht door de dierenarts omdat ie zichzelf had beschadigd in zo'n bui.. ). beestje is inmiddels al 14 jaar van mij en ik heb al heel veel geprobeerd maar wordt niks :-)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:39

cornelie schreef:
Dat heb ik de laatste keer dat ik een endurance reed ook gedaan en dat ging echt super, dan blijft hij gewoon heerlijk rustig.

Als jij inderdaad ook al met Pride een klasse II hebt gestart (ook al heb je hem niet uitgereden) mag je weer klasse II starten. Ik zou niet zeker weten of je met 12 punten (behaald tijdens de oude reglementen toen 9 punten nodig waren voor promotie) nu zou mogen starten als je niet al een keer klasse II had gestart. Die 12 punten staan dus wel, maar de grens is verlegd en ik denk dat je - zonder al een keer klasse II gereden te hebben - anders wel degelijk die laatste 3 punten zou moeten halen.

Overigens mag je nu wel 10 minuten op de P/A gebruiken om de tijd te nemen om aan te bieden. Dat was vroeger natuurlijk ook niet.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 13:44

Ik ben destijds gediskwalifeerd omdat ik mij niet had afgemeld oid. Dus ik weet niet of dat dan ook nog geldt als een keer klasse II gestart..... Waar kan ik zulke dingen nazoeken eigenlijk? Ik heb in de reglementen op de knhs site gekeken maar daar staat niks in over oude regelingen etc.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:46

Aha. Maar je staat dan desalniettemin wel geregistreerd als 'klasse II gestart zijn' lijkt me. En dat is toch anders dan 'startgerechtigd'. Ik zou even mailen of bellen met de KNHS.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 13:53

das idd een goed idee, zover was ik nog niet :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:36

Ibbel schreef:
. Die 12 punten staan dus wel, maar de grens is verlegd en ik denk dat je - zonder al een keer klasse II gereden te hebben - anders wel degelijk die laatste 3 punten zou moeten halen.

Dat is zeker waar.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:11

Mijn situatie is vergelijkbaar.
In 2007 was ik klasse 2 startgerechtigd.
wel ooit ingeschreven door omstandigheden nooit meer gestart.
Nu wil ik dit jaar weer starten en heb het knhs gemaild met de vraag of ik nu toch klasse 2 mocht starten omdat ik toendertijd wel genoeg punten had.

En dat mag ik idd ik val onder een overbruggingsregeling.

Dus Corelie mail het knhs en leg je situatie even uit misschien geldt het ook voor jou.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 12:03

klinkt goed :-) Heb al een mail gestuurd naar de endurance vereniging maar zij verwezen mij idd ook door naar de knhs. Maar via 'mijn knhs' hoor je toch ook je stand te kunnen zien?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:13

Van dressuur en mennen zie je inderdaad de stand via Mijn KNHS, maar van endurance is nog niet doorgelinkt.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:30

in welk jaar heb je gereden.
ik had nl in 2002 ook genoeg punten maar mocht in 2007 niet over naar klasse 2.
moest voor af beginnen.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 13:15

Poe, ik denk dat ik in 2005 de laatste rit heb gereden. Toen ben ik gestart in klasse II, bij de vetgate gestopt maar vanwege een fout van mijn kant gediskwalificeerd.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:49

kevje06 schreef:
in welk jaar heb je gereden.
ik had nl in 2002 ook genoeg punten maar mocht in 2007 niet over naar klasse 2.
moest voor af beginnen.

Er is verschil tussen genoeg punten of toen daadwerkelijk een klasse hoger gestart zijn.

Podiumzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 02:31

Als je naar de KNHS afd. Endurance belt krijg je meteen antwoord. Je startkaart als je die nog hebt bij de hand houden kunnen ze het makkelijker opzoeken

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 09:31

Als je na 1 mrt belt krijg je in ieder geval hetzelfde antwoord als wat ik hier schreef aangezien ik daar dan zit :+

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 09:49

Aha :-)
Ik heb een mail gestuurd afgelopen maandag maar nog geen reaktie gehad.
Misschien is het allemaal wel simpeler dan ik dacht. Ik ben gestart in klasse II, heb de veterinaire kaart ook nog. Gestopt op de vetgate, goede waardes. Helaas niet gemeld aan de juiste mensen dat ik mij terugtrok en daardoor gediskwalificeerd. Maar ik ben dus wel gestart.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:08

Djilna schreef:
Als je na 1 mrt belt krijg je in ieder geval hetzelfde antwoord als wat ik hier schreef aangezien ik daar dan zit :+

Ja maar je moet nog ingewerkt worden he? :P 8-)