Ervaring met de Polar T54H gecodeerde transmitter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Ervaring met de Polar T54H gecodeerde transmitter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 11:43

http://www.goedhard.nl/N_frame.html?htt ... t_493.html

Polar T54H gecodeerde transmitter

Afbeelding

De nieuwe generatie elektroden van Polar zijn van textiel en daardoor zacht, flexibel en dun. Ze functioneren met ieder Polar horloge (niet inbegrepen).

99,00 euro

Iemand ervaring met deze elektroden?
Ik heb zelf een Polar hartslagmeter (voor mensen) met een gecodeerde band.
Deze is niet gecodeert lijkt mij, aangezien ze met ieder horloge werken?
Krijg je dan ook niet andermans(paard) hartslag te zien?

Sok

Re: Ervaring met de Polar T54H gecodeerde transmitter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:19

Lijkt me niet, aangezien je de elektroden "op je paard plakt" en ze uiteraard dichtbij het lichaam moeten zijn om een hartslag te registreren. Dus andermans hartslag zul je niet registreren als de elektroden daar niet "opgeplakt" zitten!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 12:24

Nee dat lijkt mij logisch, deze meten 1 paard.
Maar er zullen meer mensen in de buurt rondrijden met een Polar band, en ik wil wel de hartslag van mijn paard te zien krijgen (en niet van degene die toevallig naast mij staat).
Hoop dat het zo duidelijker is.

Met fitnessen gebeurde het wel eens dat het apparaat waar jij op stond de hartslag van de buurman op het apparaat naast je pakte (als je met zo'n aparte band werkt en niet met de sensors van het apparaat zelf).

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:27

Volgens mij hebben de transmitters ongeveer een meter tot anderhalf bereik, dus ik vermoed dat het wel mee zal vallen! :)

Ik heb er met omgebouwde hartslagmeters nooit last van gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:03

Ik vind hem heel fijn in zijn werk. Zelf heb ik hem in combinatie met de vetcheck en gebruik dus dat horloge.

Zodra ik er naast sta heb ik al bijna geen bereik meer, of ik moet echt heel dicht bij de zender staan.
Als jij het horloge om hebt moet jij wel heel dicht bij de zender van een andere meter zijn wil je de hartslag van een ander paard kunnen meten.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:33

Als je vlak naast elkaar rijd kan het wel gebeuren dat je beide dezelfde hartslag meet. Dat heb ik toch een keer meegemaakt.
Nu let wel op de aankoop van Polar of de baterijen kunnen vervangen worden. Anders is het duur wegwerp materiaal en dat had ik bij mijn laatste Polar nog geen half jaar later batterijen plat. Ik stuurde het op maar dat is geen garantie dus veel geld kwijt. Ik had ook een gedecodeerde en duurste hartslag meter van Polar. Nu heb ik V-Max en daar is alles te vervangen zelfs de elektroden.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:00

Ethelate schreef:
Deze is niet gecodeert lijkt mij, aangezien ze met ieder horloge werken?

Ik zou het even navragen, maar ik weet bijna zeker dat deze alleen met een Polar horloge werkt, dus niet met ieder horloge!
En ik had begrepen dat je bij de nieuwe Polar's wel zelf de batterijen kan vervangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:23

Citaat:
De nieuwe electroden zijn zeer dun en comfortabel. Zelf het meest gevoelige paard zal geen last hebben van schuurplekjes. De electroden bevatten een absorberend kussentje dat er voor zorgt dat er altijd contact is met de huid. Daarnaast kun bij deze zender zelf de batterij vervangen. De zender is compatibel met de horloges van de Easy, Inzone en Healthcheck. U kunt uw oude electroden dus vervangen door deze

Als ik het goed heb zijn deze dus met drie soorten horloges te combineren. De batterijen zijn hier van inderdaad wek te vervagen.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:14

Van de polshorloges waren ze altijd te vervangen van de elektroden en vetschecks twee jaar terug niet. Ik heb mij daar toen aan de telefoon heel boos over gemaakt na zijn uitleg dat ze die dingen veel te vies en stinkend naar paarden terug kregen om batterijen te vervangen (ik had die van mij heel proper gemaakt voor verzending) Ik gebruikte dan terug mijn oude niet gedecodeerde (waar ik het polshorloge van kwijt was) want die andere heb ik ook nooit terug gezien en ik had geen zin om 80 euro of was het nog meer te betalen voor wegwerp spul. Tot ik de batterijen van de oude zelf vervangde kwam ik tot de ontdekking dat ze eerder toen zij de batterijen hadden vervangen dat ze die erin hadden vastgekleeft. Weer alles weg kunnen gooien want ik kreeg ze er niet zonder brokken te maken uit. Vanaf toen heb ik beweerd dat ik nooit meer een Polar koop. Maar ik kreeg een vetcheck van Polar van iemand en wat blijkt ook wegwerpspul maar voorlopig doet hij het nog. Zo klant onvriendelijk.