ik wil ook weer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandyQ

ik wil ook weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 19:23

lieve iedereen
tot 26 april 2009 was ik een giga endurance ruiter met mijn quartertje ,was eindelijk klaar voor de klasse 2 lang ,dus ik op 26 april een trainingrit gaan maken samen met nog iemand anders van stal ,krijg ik een afschuwelijk ongeluk,dat paard wat schuin voor me liep gaf een schop naar achteren en verbrijzelde m,n been<ik al blij dat het niet tegen Sandy aankwam> daardoor maakte Sandy een sprong opzij en rolde ik van haar rug, de ambulance is meteen gebeld en m,n stalgenoten hebben Sanndy teruggebracht naar stal ,ik ben de zelfde avond nog geopereerd en heb nu een ijzeren pen in me been ,gelukkig kan ik nu na al die maanden fysiotherapie weer lopen,autorijden en weer op m,n paard zitten,stap en een rustige draf gaan nu goed ,ik hoop van het voorjaar en het begin van de zomer Sandy weer te kunnen doortrainen voor een klasse 1 rit ,maar ik mis het zooo erg ,kon wel janken,was in het begin ook erg depressief
ik heb van de week zo,n mooie fotocollage gehad met foto,s van m,n eerdere enduranceritten zodat ik weer weet waar ik voor train met m,n Sandy ,vond ik zo lief van me vriendin

ik mis het zooo erg he die lange ritten die Sandy en ik altijd maakten ,nu kan ik voorlopig alleen in de bak maar ik wil er weer uit met haar

marsyl

Re: ik wil ook weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:25

Joh..wat erg! :(:)
Ik hoop dat je weer snel lekker buiten kunt rijden!
Sterkte! :(:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:35

Jeetje balen, dat je net op de verkeerde plek zat op het moment van die trap.

Snap dat je de ritten mist..mis ook het zwerven door de polder,
gewoon simpel samen km's maken. En uitwaaien.
En ons wekelijkse trailerritje naar het bos of strand.

(in mijn geval net voor mijn 1e klasse 2 rit, pony geblesseerd, wij doen dus tegenwoordig wandelen aan de hand, stukjes.)

Wanneer denk jij weer te kunnen starten?
Jouw paardje is nog in conditie gehouden door je vrienden? Al is het maar basis bak conditie?
Want dan zou je hem voor een klasse 1 redelijk snel weer in conditie kunnen krijgen, mits je eigen been dat redt.
Beterschap met je been, hopelijk kan je snel weer samen met je paard op stap.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:00

Ik snap dat je het mist, zeker na al die maanden.
Ik heb er nu al moeite mee dat ik niet kan door de sneeuw en kou (heb altijd zelf winterstop ivm fibro)
Hopelijk kun je snel weer verder weg, valt nu natuurlijk ook niet mee door de sneeuw.
Beterschap en misschien tot volgend seizoen?

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:13

Wow heftig joh!
Nou hopelijk dat je weer snel weer wat meer kan oppakken!
Duim voor je!
Succes!

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:13

Hoop voor je dat je snel weeer wedstrijdjes kan doen !

Succces!

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 23:21

ik ben bang dat de endurance met Sandy niet meer door zal gaan ,waarschijnlijk heeft ze ahtrose of hoefkatrol...en wat ik daarna met haar gaan doen ...waarschijnlijk een veulen uithalen

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:05

Og wat erg!
Nou een veulen is natuurlijk wel erg mooi!

Succes...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:53

sandyQ schreef:
ik ben bang dat de endurance met Sandy niet meer door zal gaan ,waarschijnlijk heeft ze ahtrose of hoefkatrol...en wat ik daarna met haar gaan doen ...waarschijnlijk een veulen uithalen

Jeetje dat is balen, jij straks weer heel, je paardje niet..
Maar zo te lezen weet je nog niet precies wat hij heeft, misschien valt het wel mee en kan je gewoon nog rijden.
Wanneer ga je foto's laten maken?

Is TREC niet wat voor je ipv endurance? De kortere?
Ga ik dit jaar hopelijk :o als Sjol meewerkt... wel proberen... samen met mijn stalgenootje.

Hoe oud is Sandy? Omdat je over een veulentje denkt.
Ik heb vorig jaar Sjol laten dekken, was toen al 12 (na 3 maand verworpen :( ), is nu dus 13.. dus nu vind ik dat het te laat is.
Is wel heel leuk je eigen veulen, maar voordat je er wat mee kunt ben je jaren verder.
Ik ga dus nu voor het kopen van een leuk nieuw paardje voor erbij.
Geld dat een veulen me 3 a 4 jaar lang zou kosten, mag ik nu uitgeven aan nieuw paardje ;)

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 18:17

vandaag is de VA geweest ,en gisteravond nog ff met m,n zusje gebeld ,Sandy heeft wel degelijk hoefkatrol ,maar dan wel vanaf haar 3e jaar en dat is gelukkig gradatie 2 ,maar nu heeft ze een zwelling zitten op het weke gedeelte tussen de kroon en de kogel net boven de fersenen,ik heb nu voor een week metacam gehad en moet haar nu 2x p/d een kwartier longeren,en dan komt het hopelijk goed, Sandy is nu 12 en ze heeft al 4 veulens gehad dus ik heb nog 4 jaar de tijd als ik nog wil fokken met haar ,maar nu eerst maar is ons beider herstel en dan toch weer kijken of ik haar kan klaarstomen voor een klasse 1 rit ,ik kijk nu gewoon per dag hoe het gaat

wat nog ff grappig was ze vond de metacam zoooo vies dat ze stond te flemen <gekke merrie>

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:00

Hopelijk knapt ze weer op en kan je weer met haar starten.

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 18:04

ja hoop ik ook,ze liep vandaag een stuk beter maar dat zal wel door de metacam komemn,ik ben benieuwd hoe het gaat als ze daar van af is

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:33

hoe gaat het inmiddels met haar ?
is ze al van de metacam af ?

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 23:16

ja gelukkig wel,en ze staat nu op een drogere paddock,en we zijn nu weer rustig aan het opbouwen

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:21

Ah fijn!
Hopelijk voorloopt het een beetje!
En wie weet zie ik je dit jaar nog wel een keer in de klasse 1 ;)
Hoop het erg voor jou en voor haar!