Trec race

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pieternelm

Trec race

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 23:39

Ik weet niet of het hier thuis hoort maar, kon niet zo gauw bedenken waar anders. Dus ik hoor of zie wel waar t naar verplaatst moet worden.

Maar:

Wie van jullie heeft er ervaring met TREC races? Het is een soort kruising tussen endrurance en cross country, kaart lezen en compas op pad. Vooral met je paard samen de weg vinden. En dan de weg met al dan niet de hindernissen weer terug. (misschien doe ik de sport nu volledig te kort) dat is wat ik er van gehoord heb) Het leek me erg leuk, maar ben benieuwd naar wat ervaringsverhalen. Kunnen jullie me die geven? alvast bedankt.

groetjes van pieternel

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:01

Het is inderdaad net iets anders dan dat je omschrijft :j

De enige vergelijking met endurance is dat je buitenrijdt, maar verder niet.

TREC bestaat uit 3 onderdelen en is meestal een 2 daagse wedstrijd, maar er worden ook (verkorte)1daagse wedstrijden georganiseerd.

POR: orentatierit, nadruk ligt op de weg vinden via de kaart en kompas en met aangegeven snelheden (tussen 6 en 12 km/u)
MA: 150 meter zo langzaam mogelijk in galop heen, en dan zo snel mogelijk in stap terug.
PTV: hindernisparcours op stijl en uitvoering, met sprongen, maar ook hindernissen als een waterdoorgang, hek openen en sluiten etc.

Zie ook http://www.trec-club.nl of de wiki hier op bokt :)
Erg leuk om te doen in ieder geval! Ik rij het nu een jaar of 4 denk ik (?) In mijn profiel staan ook wat (links naar) verslagen en foto's.

Pieternelm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 00:06

Merens schreef:
Het is inderdaad net iets anders dan dat je omschrijft :j

De enige vergelijking met endurance is dat je buitenrijdt, maar verder Piet.

TREC bestaat uit 3 onderdelen en is meestal een 2 daagse wedstrijd, maar er worden ook (verkorte)1daagse wedstrijden georganiseerd.

POR: orentatierit, nadruk ligt op de weg vinden via de kaart en kompas en met aangegeven snelheden (tussen 6 en 12 km/u)
MA: 150 meter zo langzaam mogelijk in galop heen, en dan zo snel mogelijk in stap terug.
PTV: hindernisparcours op stijl en uitvoering, met sprongen, maar ook hindernissen als een waterdoorgang, hek openen en sluiten etc.

Zie ook http://www.trec-club.nl of de wiki hier op bokt :)
Erg leuk om te doen in ieder geval! Ik rij het nu een jaar of 4 denk ik (?) In mijn profiel staan ook wat (links naar) verslagen en foto's.

ok dankje wel, ga ze eens lezen en bekijken.

Karin

Re: Trec race

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 10:15

En niet denken dat het een race is ;) maar het is wel ontzettend leuk om te doen! :j

Pieternelm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 12:05

Karin schreef:
En niet denken dat het een race is ;) maar het is wel ontzettend leuk om te doen! :j

Nou dat was het voornaamste dat het 'wedstrijd' gevoel juist niet zo aanwezig is bij TREC tenminste wat ik dan gehoord heb. Ik weet niet hoe jullie dat ervaren. Maar dat het gewoon heel erg leuk is om mee te doen. Dat lijkt me ook. Heb inmiddels wat gezien (op youtube) en gelezen hier op bokt en op trec- club.nl en ik heb nu een idee op welke punten mijn paard en ik in ieder geval nog moeten trainen!! :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:21

Ik zie het altijd maar als 'rijden tegen jezelf' en niet tegen anderen, maar dat doe ik in elke tak van sport. :D

Het is gewoon een leuke, veelzijdige bezigheid. Je bent een heel weekend weg met je paard (en met mederuiters). Je rijdt in verschillende onderdelen, net als bij SGW bijvoorbeeld, en net als in die tak van sport zal de een sterker zijn in het ene onderdeel en de ander in het andere onderdeel.

Ik wil altijd gewoon zo goed mogelijk rijden en gaat er iets mis, jammer dan, als ik maar lol blijf houden in wat ik doe. En mijn paard ook. :D

Leuk iig dat je zo enthousiast bent! Heb je het TREC-(klets)topic hier op Bokt al gevonden? Sociaal én informatief!