Endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romyjuh_Xx

Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 17:56

Hallo allemaal,
Ik rij nu al vele jaren paard en heb ook enkele jaren wedstrijden gereden tot sinds januari 2009.
Sindsdien rij ik nu gewoon buitenritten en niet meer in een rijbak. Hier heb ik ondervonden dat dit echt mijn ding is.
Ik rij behoorlijke lange afstanden en rij gemiddeld 2 a 3 uur op een buitenrit.

Ik hoorde laatst van iemand dat zij Endurance wedstrijden rijdt. Dit lijkt mij gewoon geweldig.

Mijn vraag is of jullie mij een beetje info kunnen geven over het endurance.
Ook wil ik graag weten wat de benodigheden zijn en jullie ervaringen.
Eventuele aanraders kwa beugels, heb nl. soms last van krampen

Brand los!
Laatst bijgewerkt door Romyjuh_Xx op 10-11-09 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:59

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:00

Je kunt ook eens op http://www.deronline.nl kijken.

Op Bokt is er een speciaal tabblad voor Endurance, kijk maar hier:
[END] Endurance

Daar heb je bijvoorbeeld ook een FAQ/veelgestelde vragen, waar je al veel van je vragen kunt terugvinden + antwoorden erop:
[END] FAQ - lees dit eerst aub door als je 'nieuw' bent
[END] Informatie met betrekking tot endurance

Verder staan er nog andere nuttige topics op het tabblad END zelf, dus ik zou daar eens een hoop informatie gaan lezen.

Edit: wat Merens zegt dus.

Revanches

Re: Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:38

Omdat dit beter bij END past, verplaats ik het van BRT-->END

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:05

Moderatoropmerking:
Ik heb een off-topic reactie verwijderd. Graag reageren op de vraag van de TS met een onderbouwd antwoord.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:25

Ik kan je alleen vertellen over mijn ervaring dus bij deze wat ik er van vond en hoe ik het ervaarde.

Eigenlijk ben ik er altijd al geinteresseerd in geweest, maar niet wetend waar ik moest beginnen.
Uiteindelijk heb ik een paar jaar terug meegedaan met een kennismakingsrit op de Utrechtse Heuvelrug. Van tevoren hard getraind met pony, maar omdat ik niet precies wist hoe ik moest trainen zijn we lekker eens in de week naar het grote bos gegaan en verder veel conditietrainen.
De rit was enorm geslaagd en hij is uitgereden.
Zelf heb ik de trainingen gedaan met een stethoscoop om de hartslag regelmatig te meten.
De planning was om wat meer endurance wedstrijden te gaan rijden, maar helaas heb ik mijn E rijbewijs niet en ben ik afhankelijk. Jammer, want de geplande wedstrijden kon ik dus niet rijden.
Nog steeds zou ik het graag willen doen, maar ja ik zit nog steeds met vervoer (ik moet dus heel snel mijn E gaan halen haha).

Heb je wel eens een kennismakingsrit gereden? Het is een enorme aanrader om te doen!

Babybel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:03

Marchador schreef:
Heb je wel eens een kennismakingsrit gereden? Het is een enorme aanrader om te doen!

Dat heb ik ook weleens geddan! Was echt hartstikke leuk en dan weet je gelijk of je het vaker wilt doen of neit. ;)
ik kon het helaas niet vaker doen want ik had geen eigen vervoer. ;(