>>Klasse 3 startgerechtigd<<

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

F3nn3

>>Klasse 3 startgerechtigd<<

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 14:47

Wanroij zou voor mij een nieuw soort wedstrijd worden? Waarom??
Nou... omdat ik voor het eerst naar een wedstrijd zou gaan zonder mijn vader als trouwe groom en omdat ik voor het eerst (een behoorlijke afstand) zelf met de trailer moest rijden. Behoorlijk spannend dus! Toch ging het allemaal erg voorspoedig. Na kennis gemaakt te hebben met Tineke (Tira) die zo aardig was om mij te komen groomen in Wanroij gingen we met vallie naar de voorkeuring

Bij de voorkeuring had Valesco een hartslag van 40 en voor de rest was alles OK. Daarna Val rustig opgezadeld en richting de start gegaan. Ik heb de hele wedstrijd samen met Simone en Ahilles gereden, wat echt super goed ging! Ze liepen heerlijk samen ondanks het grote hoogteverschil Valesco liep echt super fijn, lekker voorwaarts en niet echt kijkerig!
We zijn ongeveer 1,5 kilometer voor de vetgate gaan stappen. HS was nu 52 dus ook erg netjes! Bij de keuring op de vetgate deed zich echter een
probleem voor. Valesco zou onregelmatig lopen .. ik had zo mijn vraagtekens want hij liep ontzettend lekker, ik voelde niks vreemds en zag ook niets raars tijdens de locomotie. We kregen uiteindelijk een dikke B en een re-check, gelukkig mochten we wel verder..

De tweede helft niet lekker gereden, niet omdat Valesco niet lekker liep, nee totaal niet.. Meer vanwege het feit dat ik de hele tijd op aan het letten was of ik niet iets raars voelde, of hoorde.. Bij elk stukje verhard weg even gedraafd en geluisterd... niks.. naja.. dan maar rustig doorrijden en we zien wel bij de nakeuring.

2 KM voor de finish zijn we gaan stappen. Bij de finish direct aangeboden HS 60, dus ook prima Valesco lekker dikke deken opgedaan en wat laten eten... Toen een spannend moment.. de nakeuring...

HS 52 verder alles ok.. en toen de locomotie.. zou hij nu wel goed lopen? Het rare loopje was er nog steeds, maar de vet besloot dat dit gewoon normaal voor Valesco was en we kregen een A

Ben toch wel erg trots op Valesco! hij loopt klasse 2 zo veel fijner dan klasse 1

Bij de prijsuitreiking bleken we 2e te zijn geworden met een gemiddelde snelheid van 13,38 km/h!

We zijn nu klasse 3 startgerechtigd en waarschijnlijk gaan we dat aan het einde van het volgend seizoen eens proberen

stiekem heb ik er nu al zin in!
Afbeelding

Sok

Re: >>Klasse 3 startgerechtigd<<

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:51

Gefeliciteerd zeg! :D
Mooie waarden ook.
Wel vervelend rijden, als je een B krijgt.. Dan rijd je toch voorzichtiger!

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 14:54

Ja het 2e stuk reed niet echt lekker, omdat ik toch behoorlijk gespannen was als het ware.. MAAR het is gelukkig allemaal meegevallen!

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 08:55

Zo herkenbaar als je een B krijgt, als de mijne zich dan even verstapt tijdens de wedstrijd dan ben ik ook meteen bezorgd of ze nog wel rad loopt. Je rijd toch wat voorzichtiger.

Super dat het bij de nakeuring toch weer een A is geworden, gefeliciteerd.

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 10:45

Jep, heb behoorlijke spierpijn gehad van het gespannen rijden.. Vrijdag wordt Valesco gemasseerd, misschien dat er toch ergens iets mis zit.. ofzo