Tessenderlo 25-10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PoucyWouce

Tessenderlo 25-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:51

Wie gaat er mee?
Wie heeft deze rit eerder gereden of kent de omgeving? Hoe is de bodem?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:04

Ik ga waarschijnlijk ook maar wel voor de 1ste keer...heb wel van horen zeggen dat het een leuke en mooie rit is.

1Boefje

Re: Tessenderlo 25-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:34

Ik ga dit jaar geen endurance meer rijden wegens een paard wat telkens mankt. Zit er dik in dat ik volgend jaar een 2e rijpaard ga kopen!!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:30

Ik doe niet mee, maar ken de omgeving wel. Ik rijd vaak in Tessenderlo, Averbode, Herselt,... Ik weet niet langs waar de route precies zal gaan, maar je moet daar al hard je best doen om een slechte ondergrond te vinden ;) meeste is bos en heide (in wording) en dus ideale zandpaden. Ze zijn er de laatste tijd wel flink bezig met het hier en daar te verpesten door er kiezel of steenafval te storten.

veel plezier!

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:22

Ik ben van plan om nog eens mee te doen.
Hopelijk valt het weer wat mee. Als het is zoals vandaag: zalig. Fris met een zonnetje, maar droog.
Hoe zit het met de hoogteverschillen? (Dit viel in Langdorp nog wel tegen, vandaar dat ik het vraag).

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:32

Er zijn niet veel hoogteverschillen. In Averbode Bos heb je wel de Weefberg, als je daar langs een bepaalde kant zou moeten oprijden is dat wel héél stijl. Maar geen idee of de route langs daar gaat. Verder is het eigenlijk allemaal zo goed als plat.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 07:13

Eilandje schreef:
Ze zijn er de laatste tijd wel flink bezig met het hier en daar te verpesten door er kiezel of steenafval te storten.

Tja, hier maak ik mij dus zorgen over. Ik probeer in te schatten of ik met of zonder hoefschoenen zal gaan. Met is met zand en moeras/bos niet handig (maakt het zwaarder) en met evt sprongetjes. Zonder is fijner rijden, maar niet op stenen of kiezels - dan gaat hij helemaal niet meer vooruit.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:09

In Tessenderlo heb je altijd wel een goed bruikbare berm, mocht je over asfalt moeten. Wegen met steentjes vallen volgens mij wel mee, al moet ik zeggen dat ik daar ook niet zo heel erg op let met mijn ge-ijzerde paard. Het staat me in ieder geval bij als een parcours met een prettige ondergrond.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 12:22

@ Speedster
Doe je mee?

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:24

teseenderlo is ene voor de snelle duivels :D je kan er goe door vliegen in Mol is het ook een mooi parkoer

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:26

PoucyWouce schreef:
Wie gaat er mee?
Wie heeft deze rit eerder gereden of kent de omgeving? Hoe is de bodem?
is een tamelijk goede bodem je kan er veel galoperen deze is in Belgié gekend als de enige waar je snelheid kan maken dus de bodems zijn goed te doen

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:27

PoucyWouce schreef:
@ Speedster
Doe je mee?

Nee, Speed zijn seizoen is afgelopen helaas... Heeft zich laatst in de wei bezeerd, dus heeft vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:28

Bij de VLP-wedstrijd begin september hadden ze in de 80 km een gemiddelde snelheid van ongeveer 18 km/u. Dus dan is het best wel berijdbaar ;)

Natuurlijk hangt het af waar het parcours van de lrv langsgaat, ik ken het daar verder niet maar het zal geen ardennen-parcours zijn .. ;)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 07:57

Ligt er ook aan welke afstand je doet...
de 20km is 30 a 40% verharde ondergrond.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:47

griebels schreef:

Nee hoor, we hebben dit jaar de 40 gedaan (2 x 20 dus) en daar zat nauwelijks iets verhards in! :)
Maar dit topic gaat over een LRV-wedstrijd denk ik? Die zullen waarschijnlijk van een andere locatie vertrekken dan die van de VLP in september. Bij een manege. Het parcours zal dus ook niet helemaal te vergelijken zijn.

Maar ik vind het een mooie omgeving! :j

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:44

Als je de bermen niet gebruikt, dan zit er inderdaad wel het e.e.a. aan verharde weg in. De plaatsen dat je per se over het harde moet, vallen echt heel erg mee.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 17:00

Asfalt is geen probleem, het gaat me om stenen e.d.. Voor wie er bekend is, ik hoop dat er geen split of kiezel op de paden ligt zoals in Nederlands Zuid-Limburg. Ik hoop meer op Belgische ondergrond = zand.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 07:38

Geen typisch Limburgse paden daar hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 07:13

Gaat grotendeels wel de zelfde route zijn, die van VLP loopt langs het vetrekpunt van Vet2000. Vertrek is op een pleintje met clubhuis van een plaatselijke LRV club. Dus vetgate op een zandpiste. Wij gaan waarschijnlijk ook eens een rondje rijden met twee paarden, want de wedstrijd van VLP valt op de zaterdag en ik moet dan les geven. Het is daar grotendeels heel goede ondergrond.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:31

Nina_rex schreef:
griebels schreef:

Nee hoor, we hebben dit jaar de 40 gedaan (2 x 20 dus) en daar zat nauwelijks iets verhards in! :)
Maar dit topic gaat over een LRV-wedstrijd denk ik? Die zullen waarschijnlijk van een andere locatie vertrekken dan die van de VLP in september. Bij een manege. Het parcours zal dus ook niet helemaal te vergelijken zijn.

Maar ik vind het een mooie omgeving! :j

Vorig jaar Tessenderlo 20km gestart in september. WEet niet of dat dezelfde was, maar op mijn buitenlandformulier stond toch echt 30% a 40% verhard...

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:34

Speedster schreef:
Als je de bermen niet gebruikt, dan zit er inderdaad wel het e.e.a. aan verharde weg in. De plaatsen dat je per se over het harde moet, vallen echt heel erg mee.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:35

Niet overal mogelijk om de bermen te gebruiken vorig jaar.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:02

Voor een heel erg groot deel wel (deze zomer bij de vlp iig wel gewoon). Ik heb dit jaar ook mensen horen zeggen dat er veel asfalt was, waarop ik serieus niet wist waar ze het over hadden. Op verreweg de meeste plaatsen zijn er goed bruikbare bermen langs de weg. Ik kan me deze wedstrijd echt niet herinneren als veel verhard (heb hem nu al een keer of 3 gereden). In tegenstelling tot bijvoorbeeld Geel, begin dit jaar, dat was echt andere koek.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:04

Ik rij zelf nooit in de bermen; vind ik meestal te risky of ik moet de omgeving goed kennen, en Rex loopt zelf ook liever op het harde. Maar ik kan me van Tessenderlo dit jaar echt niet veel asfalt herinneren hoor! :) Ik weet niet meer of het precies dezelfde route was als vorig jaar, en toen hebben we ook de 30 gedaan.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 08:11

We hebben gisteren meegedaan. Qua ondergrond was er best veel asfalt waar je over het algemeen goed in de bermen kon rijden. Verder vind ik de smalle kronkelpaden met soms diepe modder en plassen met overhangende bomen moeilijk. Ik zie andere ruiters er in snelle draf en galop doorheen gaan, maar ik durf alleen maar rustig te draven of te stappen. Het is iets om hartstikke je nek te breken! Is dat een kwestie van oefenen? Ik heb op zo'n pad ook ooit eens een ongeluk gehad waarbij ik a la Christopher Reeve (Superman) aan een boom bleef hangen. Paard sloeg op hol...

Verder ging het heel goed. Het was de 2e endurance rit voor ons. Tijd 2:08 (stond min 2:05), hartslag voor 32, na 39. Helaas wilde hij niet drinken (dat doet ie anders nooit!), dus 1 op hydratatie. Bij het nakeuren had hij zelfs nog zin om te spelen.

Hoe is het de anderen vergaan?