Voorbereiding 60 km

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SFCAP

Voorbereiding 60 km

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 15:51

Voorbereiding 60 km...

Ik vroeg me af welke afstanden je best aflegt een paar weken voor dat je de 60 km gaat rijden.

Paardje heeft de 40 één maal goed uitgereden en één keer heb ik hem teruggetrokken (Winenne) wegens te slecht parcour.
Wel zelf al een trainingsrit van bijna 50 km gereden en een uur non stop galloperen lukt ook.

Iemand tips voor afstanden en belasting tot te wedstrijd? Nu nog een 3 tal weken te gaan?

bedankt!

SuSEQ

Re: Voorbereiding 60 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:08

Hier heb je al wat tips, al denk ik dat dat gaat over langere afstanden.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 09:15

Ik vroeg mij ook eigenlijk af welke afstand je het beste traint voor de 60 km?
Er zij mij vb gisteren iemand van als je het weekend ervoor 70 km met hem rijdt is hij zeer goed voorbereid... Hoewel ik er voor opteer het weekend en de week voor de wedstrijd hem niet al te veel meer te laten doen. En 70 km op je eentje rijden verveelt nogal vind ik.
Daarom vroeg ik me af of je dus meer km rijden als voorbereiden op je wedstrijd of evenveel of minder...

maiks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:47

Ik probeer altijd op ongeveer 1,5 week voor de wedstrijd de laatste pittige trainingsrit te rijden, daarna tot de wedstrijd enkel nog wat rustiger werk. Voor een 60 km hoef je echt geen 60 km of meer te gaan trainen. Meer dan 30 a 40 km per keer pittig trainen en dat 1 of max 2 keer in de week (met ander werk, b.v. dressuur, kortere ritjes, longeren etc tussendoor) zou ik zeker niet doen. Zolang je in de wedstrijd maar hetzelfde of liever nog een iets langzamer tempo rijdt dan in je training (en de omstandigheden niet ineens voor moeilijker zijn) is het echt niet erg dat de wedstrijd langer is dan de training. Hou het afwisselend en bedenk dat voldoende rust na een wedstrijd of zwaardere training minstens zo belangrijk is.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 12:57

hey, de wedstrijd is eigenlijk het terrein waar ik regelmatig train, dus geen onverwachte zaken. Ik had ook gedacht van deze week (dus een goeie 2 weken voor de wedstrijd) een 40-50 km te rijden aan zeker 13 km / uur. Daarna zullen we enkel nog wandelingen van 10 a 15 km per uur doen (ik kan namelijk de volgende weken enkel int weekend rijden, zoals meestal het geval is hier. Ze staan gelukkig altijd buiten dus das ook al een voordeel...
Na een wedstrijd heeft hij zowieso 5 a 7 dagen min rust aangezien ik hem meestal alleen int weekend zie.

Bedankt é