Soest een pittige maar mooie wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Soest een pittige maar mooie wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 19:06

Dit verhaal begint op donderdagavond. Toen belde mijn chauffeur af, omdat hij erg ziek was geworden en zaterdag helaas echt niet in staat was om Levi en mij naar de wedstrijd te brengen. Hij zou daar met mijn moeder langs de route foto's gaan maken, zelf baalde hij dan ook erg. Vooral omdat hij mij zo teleur moest stellen.

Ships wat nu?? Ben als een gek rond gaan bellen. Bericht op bokt en het endurance-forum gezet etc... Dat heeft gewerkt, want Jet was zo vriendelijk om mij en Levi naar de wedstrijd te rijden. _/-\o_ Echt megasuper bedankt! :D

S'ochtends vroeg om kwart voor 3 ging de wekker. :O

Om half 5 was ik op stal en haalde Levi op de wei. Hij lag nog in de wei te slapen :Z Toen hij het halster zag kwam hij wel gelijk overeind. Lekker enthousiast "wat gaan we doen dan op dit tijdstip?" :D
Hem op stal gezet met kuilgras en zelf de flessen water gaan vullen. Intussen kwam Jet ook aan en hebben we samen de spullen in de auto geladen en de trailer aangekoppeld.
Levi gepakt en na wat aandringen stond hij zo op de trailer :)

Om half 8 stond meneer geïnstaleerd in zijn paddock met eten en drinken en ging ik mij aanmelden. Ondertussen waren mijn grooms ook aangekomen en zij hebben Levi voor mij gepoetst. Ik had hem zo van de wei in de trailer gezet dus hij was nog een "beetje" vies :o
Daarna naar de voorkeuring. HF was 36, dus echt super. De rest was ook goed en met een A voor locomotie konden wij goed van start.

Zelf mijn enkelbandages en laarzen aangedaan. Ondertussen was het alweer bijna half 9, dus ik snel naar de voorbespreking gelopen. Toen die afgelopen was kwamen mijn grooms en Jet al aangelopen. Levi was al opgezadeld en wel. Snel nog zelf gekeken of alles goed zat. Cap op handschoenen aan en opgestapt. Het was nog een paar minuten voor de start.
Er waren ook 2 stalgenootjes gekomen om te kijken bij de start en tot aan de Vetgate zijn ze achter mijn grooms aangereden om te kijken hoe dat nou allemaal in zijn werk ging. :D

Het sein dat we van start konden werd gegeven dus hup met zijn allen op weg. In stap tot aan het eerste hek, daarna mochten we harder. Na het hek ging iedereen in draf weg, Levi was toen vrij pittig, maar zolang hij maar niet in galop ging eventjes laten gaan. Plotseling verloor ik 1 van mijn beugels. Kon hem zo snel ook niet terugvinden. Gelukkig kreeg ik Levi toen in een iets rustiger tempo en kreeg ik mijn voet weer in de beugel.
Daarna heerlijk gereden. De route was af en toe helaas niet heel duidelijk en vlakbij de Vetgate hing er aan het einde van een pad helemaal geen lintjes meer. Ik eerst terug gereden met de veronderstelling dat ik misschien wat gemist had, maar nee dat was niet het geval. Met een groepje andere deelnemers uiteindelijk naar links gegaan en gelukkig daar zagen we uiteindelijk weer lintjes hangen.

Ongeveer 700 meter voor de Vetgate gaan stappen en aan het einde ook een stukje naast mijn pony gelopen. Mijn grooms koelden hem erg goed voor mij en na 2 minuten wachten bood ik hem aan. HF was 52 dus goed :)
Met de locomotie kreeg hij wel een B helaas, maar ik mocht wel door met de opmerking goed op te letten. Zijn darmgeluiden waren aan 1 kant iets minder, maar hij begon na de keuring direct aan het kuilgras :Y) dus dat zat wel goed. Slobber moest ie niet, komkommer wilde hij onderweg wel, maar nu niet haha. Drinken deed hij helaas nog niet heel best. Wel af en toe wat kleine slokjes gelukkig.

Zelf kreeg ik nog een massage van mijn stalgenootje, was wel fijn, want ik had best wel last van mijn kuiten.

Na 45 minuten rust weer opweg voor de laatste 25 km. Levi wilde niet weg van de Vetgate, dus mijn grooms Martine en Marielle renden nog een stukje naast Levi mee om ons op weg te helpen :D
Na streng tegen levi te zijn dat hij niet mocht omdraaien was het aan het einde van het pad goed en begreep hij dat we toch echt verder moesten. De motor ging weer draaien en hij liep de eerste 15 kilometer na de Vetgate nog als een trein. De laatste 10 kilometer gingen een stuk moeizamer, omdat het ook vals plat omhoog ging. Op ongeveer 5 km van de finish ging ik een stukje stappen, omdat Levi aangaf dat hij dat heel graag wilde. Daar kwamen we een plas water tegen waar hij wel 1 minuut uit dronk zo ongeveer. Ook de laatste keer dat ik mijn grooms tegen kwam voor de finish dronk hij gelukkig erg goed!

Na het drinken weer verder gedraafd. Na een tijdje kwamen we op de heide aan waar zeer smalle paadjes waren die je nauwelijks zag door de begroeiïng en het ging ook heuvelop en weer af... Daar moesten we wel stappen, want Levi struikelde steeds of ging van het pad af. Dus ongeveer 2 km gestapt. Op een breder pad nog heel even gedraafd en 700 meter ongeveer voor de finish weer gaan stappen. Vlakbij de finish nog koelwater eroverheen.

Bij finish gelijk aangeboden, helaas was zijn HF 66 dus 20 minuten wachten en dan weer aanbieden. Heb er niet aan gedacht dat we uit de schaduw kwamen en met aanbieden stonden we vol in de zon. Waarschijnlijk als we 2-3 minuten gewacht hadden en goed gekoeld hadden was hij wel meteen goed geweest. Nouja helaas en weer wat geleerd voor een volgende keer :)

Een paar minuten nadat ik was afgestapt werd ik duizelig... Hmm te weinig gegeten onderweg vrees ik :o Moet ik ook leren omdat wel goed te doen. Maar dat is best lastig.

Na 20 minuten had Levi een HF van 48 dus goedgekeurd :D

Half uur later de nakeuring HF was nog steeds 48, darmgeluiden waren goed, turgur was ietjes hoger, maar nog wel ok. Helaas weer een B op de locomotie omdat Levi wat kort liep.

Uiteindelijk dus wel helemaal goedgekeurd met een snelheid van 11,85 km per uur.

Wij zijn 13de geworden van de 13 combi's die in de uitslag zijn gekomen. Ben wel enorm trots op mijn kanjer. Dit was onze langste afstand tot nu toe en hij heeft enorm zijn best gedaan voor mij :+:

Ben vandaag uiteraard ook naar stal geweest en Levi zag er top uit, liep goed. Benen niet dik, geen drukkingen of wat dan ook. Mooi glazend en fris. Dat is nog de grootste beloning van alles 8-)

Als laatste enorm bedankt Jet dat je voor mij dat hele eind chauffeur wilde zijn en mijn grooms Martine en Marielle natuurlijk ook heel erg bedankt voor jullie hulp. Heb echt een topdag gehad. Jullie hopelijk ook!

Foto's gemaakt door bokker WendyBZ

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:53

WOW, 63 km, dat is een mega-afstand!!! Geweldig zeg, wat een prestatie *\o/* . Hoe lang hebben jullie er over gedaan? O..wacht.. dat kan ik ook wel uitrekenen... iets meer dan 5 uur? En gaan jullie nu vaker van deze enorme afstanden rijden? Die Levi, wat een knapperd!! Heb je er zelf spierpijn aan overgehouden of viel het mee?

Belker

Re: Soest een pittige maar mooie wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:11

Super gedaan van jullie Ineke.
Leuk om jou en Levi eindelijk eens te ontmoeten. Het is echt een leuke pony. geniet nog maar even na van deze overwinning!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:16

goed gedaan Ineke! topprestatie van jou en Levi :D

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:18

wat goed van jullie!
ik vindt het prachtig om te lezen,maar zou niets voor mij zij ;)
liep levi echt kort vond je zelf ook? of misschien waren het wel wat latere stappen?
nou helemaal goed dat jullie het gehaald hebben, wanneer is de volgende rit?
groetjes

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:49

Leuk om weer een verslag van je te lezen Ineke, en je draakje heeft het toch maar weer gedaan! :j 63 km, niet te geloven, wat een afstand :oo
Echt super van jullie :j

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:00

leuk verslag, en fijn dat het zo goed ging.
Ik moet er nog even niet aan denken hoor 63 km, vind klasse 1 nog even ver zat.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:11

Jeetje wat een prestatie zeg!
Petje af voor jullie allebei! +:)+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 21:21

Dankjewel voor de reacties :)

Ruth: inderdaad hebben we er iets meer dan 5 uur over gedaan om de afstand af te leggen. Dit was wat mij betreft nog niet onze laatste wedstrijd hoor ;) Waarschijnlijk start ik dit jaar nog wel een keer met Levi.
Heb er wel spierpijn aan overgehouden, maar vreemd genoeg minder dan voor gaande keren, terwijl dit onze langste afstand tot nu toe was.

Belker: Ik vond het ook leuk om jouw eens te zien, al was het dan maar kort. Moest echt even uitrusten op de vetgate hoor :)

Kvika: Levi liep wel wat kort, maar feitelijk loopt hij altijd zo op harde. Als hij fris uit de wei komt loopt hij wel iets ruimer, maar geen mega groot verschil.
Volgende rit is misschien 23 augustus of 6 September.

Mirel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:44

Ineke,

Super gedaan!
IK heb er ook van genoten als een van je grooms. ALs je volgende keer (moet je niet 23 augustus starten :)
Een groom nodig hebt dan kan je op me rekenen hoor.
Ik heb er veel van geleerd en weet nu heel erg zeker dat we hard gaan werken want ik wil volgend jaar zeker ook starten.

Dank je wel
Groetjes Mirella