Hoe economisch leren draven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Hoe economisch leren draven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 21:26

Tsja, duidelijke titel lijkt mij.
Mijn ruin van 4 heeft een geweldige schwung en sjeu met draven, je voelt hem zweven, alleen is dit niet echt makkelijk uit te zitten.
Nu ben ik in de bak bezig met zijn achterhand er veel meer onder te krijgen en hem in tempo naar een relaxte jog krijgen (want rij in de bak western).

Ik heb vandaag echter voor de 2e keer buiten gereden met hem, dit doet ie op zich fantastisch, in aanmerking genomen dat het een compleet mietje is :x maar hij gaat wel voor me door het vuur.
Alleen ook buiten loop ik weer tegen die rare draf aan... Alleen de rem erop lijkt te werken, met losse teugel gaat ie zo ruim lopen dat ie uiteindelijk maar gewoon in galop valt...

What to do? Ben wel heel benieuwd naar goede tips.

Djilna

Re: Hoe economisch leren draven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:12

Niet met losse teugel rijden dus. Als hij zo hard gaat dat hij in galop valt loopt hij in een ongecontroleerd tempo en uit elkaar. Zo hou je hem niet heel.
Dus terug nemen in tempo zodat hij beter in balans blijft.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 07:09

Ik ga met Djilan mee. Hij is pas 4, hij moet nog leren zichzelf en z'n ruiter in balans te kunnen dragen.
Zorg dat je hem lekker in balans hebt lopen in een tempo waarin jullie beide controle hebben over zijn lichaam. Dat dat tempo misschien heel langzaam is maakt niet uit. De snelheid komt vanzelf wel.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 17:18

Nou, die losse teugel was voor mij dus ook geen optie, maar wel goed om te weten dat ik hem dus gewoon mag opvangen, in de bak doen we dat al, dus dan mag ie buiten ook :x

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:53

Juist buiten ook opvangen. Je hoeft hem niet elke pas te begeleiden, want hij moet op eigen benen leren en blijven lopen, maar het is wel belangrijk dat je hem ook buiten probeert netjes over 4 benen te laten lopen. Mooi in balans en recht.